KSH: a munkanélküliek több mint negyede 25 év alatti

2019. 11. 27., 09:25

A 2019. augusztus–októberi időszakban a foglalkoztatottak átlagos létszáma 4,520 millió, a munkanélkülieké 164 ezer, a munkanélküliségi ráta 3,5 százalék volt – jelentette a statisztikai hivatal.

Foglalkoztatottság

2019. augusztus–októberben a foglalkoztatottak létszáma éves 4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az elsődleges munkaerőpiacon dolgozók száma 30 ezer, a külföldi telephelyen dolgozóké 11 ezer fővel nőtt, a magukat közfoglalkoztatottaknak vallók száma pedig 22 ezerrel csökkent.

A 4,520 millió foglalkoztatott közül 4 millió 443 ezren tartoztak a 15–64 évesek közé, a foglalkoztatási arányuk 0,5 százalékponttal, 70,3 százalékra emelkedett. A 15–64 éves férfiak körében a foglalkoztatottak létszáma 2 millió 438 ezer fő volt, a foglalkoztatási rátájuk 0,5 százalékponttal, 77,4 százalékra nőtt. A 15–64 éves nők körében a foglalkoztatottak száma (2 millió 6 ezer fő) nem változott, a foglalkoztatási rátájuk 0,6 százalékponttal, 63,3 százalékra nőtt.

A fiatal (15–24 éves) korcsoportban a foglalkoztatottak száma 17 ezer fővel, 289 ezerre, a foglalkoztatási ráta 1,2 százalékponttal, 28,7 százalékra csökkent. Az ún. legjobb munkavállalási korú (25–54 éves) népességben a foglalkoztatottak száma 29 ezerrel, 3 millió 454 ezer főre nőtt, foglalkoztatási rátájuk 84,5 százalék volt. Az idősebb (55–64 éves) korosztályban a foglalkoztatottak létszáma 700 ezer főt tett ki, a foglalkoztatási ráta 1,6 százalékponttal, 57,2 százalékra emelkedett.

A 20–64 éves korcsoport esetében – amely az Európa 2020 stratégiában meghatározott foglalkoztatási célok alakulásának megfigyelési köre – a foglalkoztatási ráta 0,6 százalékponttal, 75,5 százalékra emelkedett. Az Európai Unió 2020-ra 75 százalékos célértéket tűzött ki, Magyarországon jelenleg a korcsoportra vonatkozó foglalkoztatási ráta a férfiaknál 83,2, a nőknél 67,9 százalék.

Munkanélküliség

2019. augusztus–októberben az egy évvel korábbihoz képesta 15–74 éves férfiak körében a munkanélküliség lényegében nem változott, a munkanélküliek száma 84 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 3,3 százalék volt. A nők esetében a munkanélküliek száma 8 ezer fővel, 80 ezerre, a munkanélküliségi ráta 0,4 százalékponttal, 3,8 százalékra csökkent.

A 15–24 éves munkanélküliek száma 7,4 ezer fővel, 43 ezerre, munkanélküliségi rátájuk 2,5 százalékponttal, 13,0 százalékra nőtt. A munkanélküliek több mint negyede ebből a korcsoportból került ki. A 25–54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 0,3 százalékponttal, 3,0 százalékra, az 55–74 éveseké 0,7 százalékponttal, 1,8 százalékra csökkent.

A munkanélküliség átlagos időtartama 11,2 hónap volt, a munkanélküliek 32,0 százaléka legalább egy éve keresett állást, vagyis tartósan munkanélkülinek számított.

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint 2019. október végén 239 ezer nyilvántartott álláskereső volt, 2 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS