Jófogás: minden negyedik munkavállaló évente vált munkahelyet

2022. 03. 10., 13:26

A munkavállalók 25 százaléka évente vált munkahelyet, és minden második dolgozó gondolkozik munkahelyváltáson – közölte a Jófogás hirdetési portál csütörtökön az MTI-vel.

A Jófogás a felületén 2021-ben publikált csaknem 18 ezer álláshirdetést tekintette át a Trenkwalder HR-szolgáltatóval közösen, hogy big data elemzéssel képet kapjon a hazai munkaerőpiacon végbement tavalyi folyamatokról.

Az adatok alapján tavaly egy álláshirdetés átlagosan 107 nap alatt „pörgött ki”, azaz ennyi ideig hirdették az állást a munkaadók, legkevesebb ideig Zala megyében (66 nap), a legtovább pedig Győr-Moson, illetve Komárom-Esztergom megyékben (122 nap).

Az álláshirdetések számát tekintve a Jófogáson Budapest (6918) és Pest megye (2769) vezetett, őket Hajdú-Bihar (888) és Bács-Kiskun megye (652) követte.

Draskovits Tímea, a Jófogást üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. apróhirdetési és ügyfélkapcsolati vezetője a közleményben kiemelte, úgy látják, hogy a legkevesebb álláshirdetést Nógrád, Tolna és Békés megyékben adták fel, míg az álláskeresők száma, és a kínálkozó munkalehetőségek közti legnagyobb eltérést Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében volt.

A Jófogás közölte, a szakmunkás, a fizikai és segédmunkás, a mezőgazdaság, valamint a szállítás/logisztika területein elérhető álláshirdetéseket összesítve az érdeklődők csaknem egyharmada külföldi álláshirdetések után is érdeklődött. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS