Az IVSZ – Digitális vállalkozások szövetsége pozitív fejleménynek tartja, hogy 2023-ban több mint 37 százalékkal több diákot vettek fel a hazai informatikai szakokra, mint egy évvel korábban.
A 2023/2024-es tanévben csaknem harmadával, közel 31 százalékkal emelkedett Magyarországon a felsőoktatás informatika szakjaira jelentkezők száma: az informatikai karokra idén a jelentkezők 83,8 százaléka jutott be – utoljára tíz évvel ezelőtt volt hasonlóan kedvező a bejutási arány e szakokon.
Ugyanakkor az informatikai szakokra jelentkezők száma valamelyest még így is elmarad az összes alapszakra regisztrált, az előző évinél 38,4 százalékkal magasabb növekedési aránytól, vélhetően a pontszámítási szabályok változása, így az emelt szintű érettségi követelmény eltörlésének hatására jelentkeztek az utóbbi években tapasztaltnál összességében is jóval többen a hazai felsőoktatásba.
„Örvendetes, hogy 2022-höz képest mintegy kétezerrel több diák kezdi meg tanulmányait ősszel a hazai felsőoktatási intézményekben, az IVSZ várakozásai szerint így a következő években ezres nagyságrenddel több diplomás informatikus szakember kerülhet a munkaerőpiacra. Ez segíthet enyhíteni a munkaerőhiányt, támogatni fogja a digitális gazdaság fejlődését, az IKT-szektorban működő cégek bővülését. Kulcsfontosságúnak tartjuk, hogy ezek a hallgatók valóban piacképes tudással kerüljenek ki az egyetemekről és főiskolákról, ezért az IVSZ felajánlja támogatását a piaci szereplők és a felsőoktatási intézmények együttműködésének facilitálásában” – kommentálta a 2023-as felvételi statisztikákat Tajthy Krisztina. Az IVSZ főtitkára szerint a szövetség fontos feladata marad tovább népszerűsíteni az informatikai pályát annak érdekében, hogy ne törjön meg az informatikai szakokra jelentkezők számának kedvező alakulása, és a jövőben is megfelelő mennyiségű és megfelelő szaktudással rendelkező digitális szakember kerüljön ki a munkaerőpiacra. Jelenleg is 26 000 digitális készségekkel rendelkező szakember hiányzik a gazdaságból, és a jövőben már szinte nem is lesznek olyan munkakörök, amelyek betöltéséhez nem lesz szükség digitális tudásra. Ezért az IVSZ szerint szükség van a Digitális Oktatási stratégia aktualizálására is, a digitális kompetenciák fejlesztésének erősítésére, hogy minden diák megfelelő módszerek mentén sajátíthassa el a jövője szempontjából létfontosságú készségeket.
Emellett a szövetség javasolja a Programozd a jövőd 2030 program elindítását is, amelynek célja, hogy középiskolás diákok élményszerűen, a terülten dolgozó szakemberek segítségével ismerkedhessenek a programozás alapjaival.
A részletes jelentkezési és felvételi adatok ezen a linken elérhetők.
Jeong Kwan szeptember 25-én 15:00-17:30 között tart előadást a templomi konyha művészetéről, az egészségmegőrzésről és szót ejt a fenntarthatóság fontosságáról is.
A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség tudományos fórumán (virtuálisan) minden érdeklődő részt vehet.