3,6 százalékos volt márciusban a munkanélküliség

2022. 04. 28., 09:17

A 2022 márciusában a 15–74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 697 ezer, a munkanélküliek száma 176 ezer, a munkanélküliségi ráta 3,6 százalék volt.

Részletes adatokat a statisztikai hivatal 2022. I. negyedévére vonatkozóan tett közzé.

Munkanélküliség

2022. január–márciusban a 15–74 éves munkanélküliek száma 34 ezer fővel, míg a munkanélküliségi ráta 0,8 százalékponttal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, a munkanélküliek átlagos létszáma így 181 ezer főt, a munkanélküliségi ráta 3,7 százalékot tett ki. A férfiak körében a munkanélküliek száma 99 ezer fő volt, munkanélküliségi rátájuk 0,3 százalékponttal, 3,8 százalékra mérséklődött. A nőknél a munkanélküliek száma 82 ezer főt tett ki, a munkanélküliségi ráta pedig 1,3 százalékponttal, 3,6 százalékra csökkent.

A 15–24 éves munkanélküliek száma 31 ezer főre, munkanélküliségi rátájuk 10,4 százalékra mérséklődött, ennek ellenére az összes munkanélküli még mindig több mint 17 százaléka közülük került ki. A 25–54 éves korosztály munkanélküliségi rátája 0,7 százalékponttal, 3,3 százalékra, az 55–74 éveseké 0,2 százalékponttal, 3,1 százalékra csökkent.

A munkakeresés átlagos időtartama 8,9 hónap volt, a munkanélküliek 34,2 százaléka legalább egy éve keresett állást.

A munkanélküliségi ráta Észak-Magyarország kivételével – ahol a mutató értéke 1,0 százalékponttal nőtt – mindegyik régióban csökkent az előző év azonos időszakához képest, a legjelentősebben Pest és Dél-Alföld régiójában (egyaránt 1,6 százalékponttal). A munkanélküliség szintje Észak-Alföldön volt a legmagasabb (6,8 százalék), Közép-Dunántúlon pedig a legalacsonyabb (1,7 százalék).

Foglalkoztatottság

A 15–64 évesek közül 4 millió 569 ezren minősültek foglalkoztatottnak, a korcsoportra jellemző foglalkoztatási ráta 74,0 százalék volt. A férfiaknál a foglalkoztatottak létszáma 2 millió 424 ezer főt ért el, foglalkoztatási rátájuk – demográfiai okokból – 1,3 százalékponttal, 78,5 százalékra nőtt. A nők esetében a foglalkoztatottak létszáma 75 ezerrel, 2 millió 145 ezer főre, a foglalkoztatási ráta 3,1 százalékponttal, 69,4 százalékra emelkedett.

A fiatalok (15–24 éves) korcsoportjában a foglalkoztatottak száma 269 ezer fő volt, foglalkoztatási rátájuk 0,5 százalékponttal, 27,4 százalékra nőtt. Az ún. legjobb munkavállalási korú (25–54 éves) népesség körében a foglalkoztatási ráta 2,2 százalékponttal, 87,8 százalékra, míg az idősebb (55–64 éves) korosztályban 3,4 százalékponttal, 64,6 százalékra emelkedett.

Minden régióban nőtt a foglalkoztatási ráta a 15–64 évesek körében az előző év azonos időszakához képest, a legjelentősebben Budapesten (3,9 százalékponttal), a legkevésbé (0,7 százalékponttal) Dél-Alföldön. A jelentős rátanövekedés következtében a fővárosban volt a legkedvezőbb a helyzet, a foglalkoztatás szintje itt a legmagasabb, 79,9 százalék, míg a legalacsonyabb érték (67,7 százalék) Észak-Magyarországot jellemezte. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS