Az elsőéves egyetemisták kétharmada szeretne dolgozni a tanulás mellett, a legtöbben ismerős ajánlásából jelentkeznének állásra – olvasható a Follow Marketing Kft. által végzett kutatásából.
A Follow Marketing Kft. a Metropolitan Egyetem 2023-as gólyatáborának főszponzoraként kizárólag frissen érettségizett, az egyetemre már felvételt nyert diákokat kérdezett egyebek mellett arról, hogy mit várnak el egy munkahelytől. Baranyai Örs, a cég társtulajdonosa elmondta: a cél az volt, hogy átfogó képet kapjanak a következő generáció igényeiről, jövőképéről.
A 200 fő bevonásával készült kutatás szerint a gólyák 69 százaléka szeretne dolgozni egyetemi évei alatt. Fő motivációjuk egyharmad-egyharmad arányban a tapasztalatszerzés és a tanulmányok finanszírozása. A legtöbben (36 százalék) az alapszükségletei kielégítésére vállalnának munkát, a karrierépítést pedig nagyjából minden ötödik elsőéves hallgató (22 százalék) jelölte meg indokként.
Arra a kérdésre, hogy milyen platformokon keresztül jelentkeznének állásra, 85 százalék felelt úgy, hogy ismerős ajánlásából. A válaszadók kétharmada álláshirdető portálokon keresne munkát, minden második kitöltő pedig a Facebookon, Instagramon közzétett hirdetések alapján. Állásközvetítő cég szolgáltatását 15 százalékuk venné igénybe.
Havi 100 és 200 ezer forint közötti összegért csupán a megkérdezettek 5,5 százaléka vállalna munkát, 200-300 ezer forintért már 34 százalék. A többség, minden negyedik gólya 300-400 ezer forintot kérne a munkáltatójától. Ennél többet, 400-500 ezer forintot kevesebb, mint a válaszadók 5 százaléka, 500 ezer forintnál is többen pedig a kitöltők 12 százaléka vár el.
„A pályakezdők sokszor milliós fizetésről álmodnak, miközben még nincs is tapasztalatuk. A korábbi hazai kutatásokkal ellentétben viszont az általunk végzett felmérésben helyesen ítélték meg a lehetőségeiket az elsőéves hallgatók, teljesen reális elvárásokat tűznek ki maguk elé” – mutatott rá Baranyai Örs.
A kutatás egyik legmeglepőbb eredménye, hogy a megbecsültség érzése és a családias hangulat sokkal fontosabb a gólyák számára, mint a pénz.
A kérdőívet kitöltők könyvolvasással (63 százalék), podcastek hallgatásával (55 százalék) és interjúk nézésével (44 százalék) fejlesztik magukat, ezeket követik a blogcikkek olvasása (36 százalék), az előadásokon, workshopokon való részvétel (20 százalék) és a képzések (17 százalék). Mindössze a megkérdezettek 5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem fejleszti magát.
Arra a felvetésre, hogy melyik az a három legjobb tulajdonság, amiért a jövőbeli kollégák hálásak lesznek az elsőéves diákoknak, minden harmadik válaszadó azt felelte, hogy az alázat, a türelem és a kreativitás. Ezt a könnyű alkalmazkodás, segítőkészség és empatikusság hármas követte, de a kitartás, akaraterő, jó kommunikáció triót is sokan jelölték meg.
Hogy mennyire tudják elképzelni magukat a gólyák a marketing szakmában, arra egy egytől ötig terjedő skálán a többség a négyest jelölte meg.
„A marketingpiac sajnos felhígult, mert egy néhány órás képzés után szinte mindenki marketing szakembernek képzeli magát, de igazán minőségi munkát nem tudnak letenni az asztalra. Ha viszont valaki időt és energiát nem spórolva fektet be a saját maga képzésére, akkor kapkodni fognak utána a cégek” – mutatott rá a szakember.
(Illusztráció: Follow Marketing)
Küldetése, hogy a borászatok kedvelői ősszel is felfedezzék a régió egyedülálló borkultúráját, gasztronómiáját.
Az épülő blokkok menetrend-követési képességéről beszélt a Portfolio Energy Investment Forum 2024. konferencián Jákli Gergely, a Paks II. Zrt. elnök-vezérigazgatója.