A német gyártó 2026 júliusában indítja a Neue Klasse i3 gyártását Münchenben. Az új modell többféle hajtáslánccal, új akkutechnológiával és ultragyors töltéssel érkezik.
A BMW megerősítette, hogy 2026 júliusában megkezdi az új BMW i3 Neue Klasse szedán gyártását a müncheni üzemében, és az első modellek 2027 elején jelenne meg a piacon. Az új i3 egy hosszabb, alacsonyabb, négyajtós szedán lesz, amelyet a Tesla Model 3 közvetlen versenytársának szánnak – írja a gyártó híreit rendre első kézből megszerző BMW Blog. A független portál úgy tudja, hogy a 2027-es i3 a Neue Klasse platformra épül, amely a BMW legújabb akkumulátor- és motortechnológiáját használja.
A modell több felszereltségi szinten lesz elérhető: i3 20, i3 40, i3 40 xDrive, i3 50, i3 50 xDrive, valamint a csúcsverzió, az i3 M60 xDrive.
A BMW a Tesla Model 3 Performance modell vásárlóit veszi célba az i3 M60 xDrive változattal, és a hírek szerint akár 630 lóerős teljesítményt kínálhat. Ez meghaladja a Model 3 Performance 510 lóerejét és annak 2,9 másodperces 0–96 km/h gyorsulását. A csúcsváltozatokat kétmotoros, összkerékhajtású rendszerrel szerelik fel, míg a BMW hatodik generációs akkumulátorai és motorjai nagyobb hatékonyságot és teljesítménysűrűséget ígérnek, mint az előző generációs technológia.
Az i3 50 hatótávja egy teljes feltöltéssel akár 900 kilométer is lehet – persze az adott régiótól függően, ahol használják. Ez jóval meghaladja a Model 3 Long Range 580 kilométeres kapacitását.
A hatodik generációs akkumulátor technológia 20 százalékkal nagyobb energiasűrűségű hengeres cellákat használ, amelyek 25 százalékos javulást eredményeznek a hatótávban, és csökkentik a tömeget, illetve a hűtési igényt.
Az új i3 modellek a blog szerint várhatóan 300–400 kW teljesítményű egyenáramú gyorstöltést támogatnak, ami 10 perc alatt akár 350 kilométeres hatótávval pumpálja fel az autót.
A Tesla Model 3 ebben is lemaradhat, hiszen Supercharger-hálózaton legfeljebb 250 kW-tal tölthető, és a gyártó szerint egy 15 perces töltés ideális körülmények között kb. 280 kilométerre lehet elegendő.
Az i3 Neue Klasse belső tere letisztult és minimalista, a központi elem egy 45,5 centiméteres érintőkijelző és a Panoramic Vision kijelző. Ez a teljes szélességben húzódó head-up display a szélvédő alján jeleníti meg a vezetési adatokat, kiváltva a hagyományos műszereket. A kezelőfelületet a BMW iDrive X rendszere működteti, amely hangvezérlést, érintéses irányítást és mesterséges intelligencián alapuló interakciókat kínál.
Az új i3 a Model 3-hoz hasonlóan kínálni fog egy elülső csomagtartót, ami tovább bővíti az autó rakterét. Ennek térfogata és a hátsó lábtér mérete várhatóan hasonló lesz, mint a Tesla autójában, igaz, a BMW konkrétan erről még osztott meg érdemi információkat.
A címlapkép illusztráció. Fotó: BMW Group
Elektromos teherautók gyártásával és újabb kutatás-fejlesztési projekttel szélesíti magyarországi tevékenységi körét a BYD a komáromi üzemének nagyszabású bővítésével.
A Paks II. Zrt. elnök-vezérigazgatója a TelePaks Kistérségi Televízió stúdiójában értékelte az elmúlt időszakot.