Az új BMW egyenesen a Tesla Model 3-ra lő – Ennyivel tud többet a közelgő i3

Az új BMW egyenesen a Tesla Model 3-ra lő – Ennyivel tud többet a közelgő i3
Gábor János  |  2025. 06. 30., 14:05

A német gyártó 2026 júliusában indítja a Neue Klasse i3 gyártását Münchenben. Az új modell többféle hajtáslánccal, új akkutechnológiával és ultragyors töltéssel érkezik.

A BMW megerősítette, hogy 2026 júliusában megkezdi az új BMW i3 Neue Klasse szedán gyártását a müncheni üzemében, és az első modellek 2027 elején jelenne meg a piacon. Az új i3 egy hosszabb, alacsonyabb, négyajtós szedán lesz, amelyet a Tesla Model 3 közvetlen versenytársának szánnak – írja a gyártó híreit rendre első kézből megszerző BMW Blog. A független portál úgy tudja, hogy a 2027-es i3 a Neue Klasse platformra épül, amely a BMW legújabb akkumulátor- és motortechnológiáját használja.

A modell több felszereltségi szinten lesz elérhető: i3 20, i3 40, i3 40 xDrive, i3 50, i3 50 xDrive, valamint a csúcsverzió, az i3 M60 xDrive.

A BMW a Tesla Model 3 Performance modell vásárlóit veszi célba az i3 M60 xDrive változattal, és a hírek szerint akár 630 lóerős teljesítményt kínálhat. Ez meghaladja a Model 3 Performance 510 lóerejét és annak 2,9 másodperces 0–96 km/h gyorsulását. A csúcsváltozatokat kétmotoros, összkerékhajtású rendszerrel szerelik fel, míg a BMW hatodik generációs akkumulátorai és motorjai nagyobb hatékonyságot és teljesítménysűrűséget ígérnek, mint az előző generációs technológia.

Az i3 50 hatótávja egy teljes feltöltéssel akár 900 kilométer is lehet – persze az adott régiótól függően, ahol használják. Ez jóval meghaladja a Model 3 Long Range 580 kilométeres kapacitását.

A hatodik generációs akkumulátor technológia 20 százalékkal nagyobb energiasűrűségű hengeres cellákat használ, amelyek 25 százalékos javulást eredményeznek a hatótávban, és csökkentik a tömeget, illetve a hűtési igényt.

Az új i3 modellek a blog szerint várhatóan 300–400 kW teljesítményű egyenáramú gyorstöltést támogatnak, ami 10 perc alatt akár 350 kilométeres hatótávval pumpálja fel az autót.

A Tesla Model 3 ebben is lemaradhat, hiszen Supercharger-hálózaton legfeljebb 250 kW-tal tölthető, és a gyártó szerint egy 15 perces töltés ideális körülmények között kb. 280 kilométerre lehet elegendő.

Az i3 Neue Klasse belső tere letisztult és minimalista, a központi elem egy 45,5 centiméteres érintőkijelző és a Panoramic Vision kijelző. Ez a teljes szélességben húzódó head-up display a szélvédő alján jeleníti meg a vezetési adatokat, kiváltva a hagyományos műszereket. A kezelőfelületet a BMW iDrive X rendszere működteti, amely hangvezérlést, érintéses irányítást és mesterséges intelligencián alapuló interakciókat kínál.

Az új i3 a Model 3-hoz hasonlóan kínálni fog egy elülső csomagtartót, ami tovább bővíti az autó rakterét. Ennek térfogata és a hátsó lábtér mérete várhatóan hasonló lesz, mint a Tesla autójában, igaz, a BMW konkrétan erről még osztott meg érdemi információkat.

A címlapkép illusztráció. Fotó: BMW Group

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 08., 17:40
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak le. A legfrissebb politikai megegyezések alapján az amerikai vállalatcsoportok kikerülhetnek a globális minimumadó hatálya alól, illetve mentességet kaphatnak a szabályok alkalmazása alól – számolnak be a Deloitte szakértői. Ez a hír kétségtelenül előnyös az amerikai multinacionális cégek számára, ugyanakkor számos kérdést vet fel a még frissnek számító rendszer további működése kapcsán.
2025-07-09 11:40:00
„A mesterséges intelligenciát elsősorban az emberi munkaerő tehermentesítésére használják a HR területén is, az pedig hasonlóan dolgozik az előszűrésnél, mint általában egy szakember: kulcssavakat keres, és a megadott kritériumoknak való megfelelést figyeli.”
2025-07-08 17:20:00
Továbbra is vegyes a kép a logisztika alágazatai között. A légi áruszállítás teljesítménye dinamikusan bővül, az első negyedévben rekordnak számító, 94,5 ezer tonna árut kezeltek a fővárosi repülőtéren. A nagyságrendekkel nagyobb volumenű közúti és vasúti áruforgalom ugyanakkor tovább csökkent. A közúti áruszállítás ismét évtizedes mélypontra süllyedt, miközben a nemzetközi gazdasági környezet hatásai a vasúti teherszállításra nyomták rá a bélyeget.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS