Tarolt a hangszerpiac a járvány alatt

Tarolt a hangszerpiac a járvány alatt
2022. 01. 06., 12:06

2020 a hangszergyártók- és kereskedők egyik legjobb éve volt, amit az előzetes várakozások szerint 2021 még felül is múlhatott. Csámpai Károly, a Mezzoforte Hangszeráruház ügyvezetőjének statisztikája szerint a gitártermékek értékesítése kiemelkedően emelkedett, de erős növekedést tapasztaltak a stúdiótechnikában is.

A tavaly márciusban kirobbant koronavírus-járvány számos szektort térdre kényszerített, hiszen a bevezetett intézkedések miatt jóval korlátozottabbak voltak a lehetőségeink és az emberek jelentős része óvatosságból kevesebbet mozdult ki az otthonából, változtatott a szokásain. A szolgáltatóipar forgalma óriásit esett vissza, az éttermi, utazási, szállodaipari szolgáltatások, és például a szabadtéri felszerelések piaca amerikai adatok alapján 20–30 százalékos visszaesést szenvedett el a korlátozások miatt.

A kialakult helyzetnek viszont voltak nagy nyertesei is. Ebbe a kategóriába tartoztak a hangszergyártók és hangszerkereskedők is, akik tavaly után idén is rekordforgalmat könyvelhetnek majd el.

A gitárok vitték el a show-t

Csámpai Károly, a 32 éve indult és azóta is családi vállalkozásban működő hangszeraruhaz.hu tulajdonosa a pandémia idején naplót kezdett el vezetni arról, hogy milyen hangszerek, hangtechnikai eszközök iránt élénkült meg a kereslet, az eredmények pedig magukért beszélnek.

A szakértő elmondta, szinte minden termékkategóriában emelkedést tapasztaltak tavaly 2019-hez képest, de a leglátványosabb növekedés a gitárok esetében volt.

„Úgy látszik ez az a termékkör, aminek a beszerzését az emberek idő hiányában korábban a leginkább halogatták, a bezártság miatt viszont tudták pótolni az elmaradást. 2020 a stúdiótechnikában is erősödést hozott, amit nemcsak a zenészek kerestek, akik otthon szerették volna játékukat rögzíteni, hanem a podcasterek, youtuberek és marketingesek is, akiknek szintén több szabadidejük maradt felvételeket készíteni” – magyarázta a Mezzoforte vezetője.

Ezzel kapcsolatban elmondta, sokan egyszerűen hazavitték a zenélést, sokan vásároltak például elektromos dobfelszerelést, elektromos zongorát a kijárási korlátozás idején. Tisztán látszik, hogy a bezártságban az emberek egy része új hobbit keresett, megváltoztak a szokásaik, ezért elkezdtek zenélni, ez segítette át őket a nehéz időszakon.

Kevesebb hangtechnikai eszköz fogyott

Csámpai Károly a statisztikákat elemezve azt is elmondta, hogy a hangszerkereskedésben is volt olyan ágazat, amely visszaesést produkált.

„Mivel bezártak a klubok, nem lehetett fesztiválokat rendezni, sorra maradtak el a koncertek, a hangtechnika és hangosítás iránti érdeklődés is ezzel arányosan csökkent. Ugyan az 5 százalékos visszaesés nem tűnik jelentősnek, de ha azt nézzük, hogy maga az iparág 45 százalékot nőtt egy év alatt, már érzékelhető az eltérés” – mutatott rá.

Az első online magyar hangszerbolt vezetője megjegyezte: a hangrögzítés sokaknak lett fontos, nőtt az otthoni hangstúdiók száma és az online videomeetinghez is fontos volt a jobb hangminőség, illetve a jó minőségben megszólaló, mutatós eszközök használata.

Az iparág fellendülésében az is szerepet játszott, hogy a korábbiaknál is népszerűbbé vált a vegyél hazait mozgalom. A magyar vállalkozók támogatása a hangszerkereskedésben is jó üzlet, hiszen a termékekre van magyar garancia, bolt, ahol ki lehet próbálni az eszközöket, és több munkavállalót tudnak foglalkoztatni.

A hangszergyártóknak és -kereskedőknek a tavalyi volt a legjobb éve, a hangszeraruhaz.hu forgalma például 30 százalékkal nőtt.

A járvány azonban óriási áruhiányt és áremelkedést is hozott. Az elektronikai eszközök piacán a chiphiány okoz gondot, ami egyformán érinti például a digitális zongorák, de például a diktafonok, hangkártyák ellátását. A gyártási lánc egy-egy láncszemének a kiesése, visszaesése a teljes gyártási időt hatványozottan meghosszabbítja.

(Fotó: Mezzoforte Hangszeráruház)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS