Tarolt a hangszerpiac a járvány alatt

Tarolt a hangszerpiac a járvány alatt
2022. 01. 06., 12:06

2020 a hangszergyártók- és kereskedők egyik legjobb éve volt, amit az előzetes várakozások szerint 2021 még felül is múlhatott. Csámpai Károly, a Mezzoforte Hangszeráruház ügyvezetőjének statisztikája szerint a gitártermékek értékesítése kiemelkedően emelkedett, de erős növekedést tapasztaltak a stúdiótechnikában is.

A tavaly márciusban kirobbant koronavírus-járvány számos szektort térdre kényszerített, hiszen a bevezetett intézkedések miatt jóval korlátozottabbak voltak a lehetőségeink és az emberek jelentős része óvatosságból kevesebbet mozdult ki az otthonából, változtatott a szokásain. A szolgáltatóipar forgalma óriásit esett vissza, az éttermi, utazási, szállodaipari szolgáltatások, és például a szabadtéri felszerelések piaca amerikai adatok alapján 20–30 százalékos visszaesést szenvedett el a korlátozások miatt.

A kialakult helyzetnek viszont voltak nagy nyertesei is. Ebbe a kategóriába tartoztak a hangszergyártók és hangszerkereskedők is, akik tavaly után idén is rekordforgalmat könyvelhetnek majd el.

A gitárok vitték el a show-t

Csámpai Károly, a 32 éve indult és azóta is családi vállalkozásban működő hangszeraruhaz.hu tulajdonosa a pandémia idején naplót kezdett el vezetni arról, hogy milyen hangszerek, hangtechnikai eszközök iránt élénkült meg a kereslet, az eredmények pedig magukért beszélnek.

A szakértő elmondta, szinte minden termékkategóriában emelkedést tapasztaltak tavaly 2019-hez képest, de a leglátványosabb növekedés a gitárok esetében volt.

„Úgy látszik ez az a termékkör, aminek a beszerzését az emberek idő hiányában korábban a leginkább halogatták, a bezártság miatt viszont tudták pótolni az elmaradást. 2020 a stúdiótechnikában is erősödést hozott, amit nemcsak a zenészek kerestek, akik otthon szerették volna játékukat rögzíteni, hanem a podcasterek, youtuberek és marketingesek is, akiknek szintén több szabadidejük maradt felvételeket készíteni” – magyarázta a Mezzoforte vezetője.

Ezzel kapcsolatban elmondta, sokan egyszerűen hazavitték a zenélést, sokan vásároltak például elektromos dobfelszerelést, elektromos zongorát a kijárási korlátozás idején. Tisztán látszik, hogy a bezártságban az emberek egy része új hobbit keresett, megváltoztak a szokásaik, ezért elkezdtek zenélni, ez segítette át őket a nehéz időszakon.

Kevesebb hangtechnikai eszköz fogyott

Csámpai Károly a statisztikákat elemezve azt is elmondta, hogy a hangszerkereskedésben is volt olyan ágazat, amely visszaesést produkált.

„Mivel bezártak a klubok, nem lehetett fesztiválokat rendezni, sorra maradtak el a koncertek, a hangtechnika és hangosítás iránti érdeklődés is ezzel arányosan csökkent. Ugyan az 5 százalékos visszaesés nem tűnik jelentősnek, de ha azt nézzük, hogy maga az iparág 45 százalékot nőtt egy év alatt, már érzékelhető az eltérés” – mutatott rá.

Az első online magyar hangszerbolt vezetője megjegyezte: a hangrögzítés sokaknak lett fontos, nőtt az otthoni hangstúdiók száma és az online videomeetinghez is fontos volt a jobb hangminőség, illetve a jó minőségben megszólaló, mutatós eszközök használata.

Az iparág fellendülésében az is szerepet játszott, hogy a korábbiaknál is népszerűbbé vált a vegyél hazait mozgalom. A magyar vállalkozók támogatása a hangszerkereskedésben is jó üzlet, hiszen a termékekre van magyar garancia, bolt, ahol ki lehet próbálni az eszközöket, és több munkavállalót tudnak foglalkoztatni.

A hangszergyártóknak és -kereskedőknek a tavalyi volt a legjobb éve, a hangszeraruhaz.hu forgalma például 30 százalékkal nőtt.

A járvány azonban óriási áruhiányt és áremelkedést is hozott. Az elektronikai eszközök piacán a chiphiány okoz gondot, ami egyformán érinti például a digitális zongorák, de például a diktafonok, hangkártyák ellátását. A gyártási lánc egy-egy láncszemének a kiesése, visszaesése a teljes gyártási időt hatványozottan meghosszabbítja.

(Fotó: Mezzoforte Hangszeráruház)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 05., 10:05
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-05 21:05:00
A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek.
2024-12-05 15:05:00
A 2025-re vonatkozó kilátásaikat tekintve a munkáltatók inkább optimisták, de egyelőre óvatosan nyilatkoznak a létszámbővítési terveikről. A legnagyobb kihívásuk jelenleg megtalálni azokat a szakmailag megfelelő jelölteket, akik beillenek a cégkultúrába, miközben meg kell birkózniuk a jelentkezők magas bérigényeivel is – derült ki a Profession.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS