Mi az a storytelling?

Mi az a storytelling?
2024. 04. 02., 06:15

A storytelling nagyon lényeges eleme a marketingnek. Ha egy webáruháznak jól felépített storytellingje van, akkor mondhatni, hogy nyert ügye van. Miért? Mert az emberekre elsősorban érzelmek kiváltásával lehet hatni.

Storytelling: ezért érdemes egy webáruháznak én-márkát építenie

A storytelling jelentése: történetmesélés. Webáruház indítás előtt jó, ha tisztában vagyunk ezen marketingeszköz erejével, hiszen szakemberek szerint ez az egyik leghatékonyabb szövegírási technika. Nagyon kifejező forma, ami által sokkal alaposabban megismerhetnek bennünket a vásárlók.

Ez egy olyan dolog, amit nem lehet tanfolyamon megtanulni, a legjobb történetek ugyanis érzésre születnek meg, így teljes mértékben hitelesen képviselik a márkádat. Alapját képezi az inbound marketingnek, annak, hogy a potenciális vásárlót nem újabb és újabb reklámokkal fogjuk terhelni, hanem értéket adunk a számukra, ezzel hívva fel magunkra a figyelmét. Az értékesítés így nem fog erőszakosnak, nyomulósnak tűnni.

Az én-márka építése is fontos az online térben, olyan tudatos tevékenység, ami segíti az általa képviselt márkát, céget vele azonosítani.

Miért fontos a storytelling egy webáruház marketingjében?

A storytelling rengeteg munkával jár, de mindenképpen megéri a befektetett energia. Ennek során olyan történeteket mesélünk el az érdeklődőknek, amelyek érdekesek lehetnek a számukra. Ezzel be tudjuk vonni a közönségünket a mindennapjainkba vagy éppenséggel a kiemelt életeseményeinkbe. Ehhez nélkülözhetetlen a vizuális megjelenítés, a kép, a videós tartalom, a hang.

A történetmesélés leggyakoribb alkalmazási felületét a blogbejegyzések adják, ahol a termékeidet, szolgáltatásaidat észrevétlenül belefűzheted a történetbe. Ide csak belinkeled a terméked linkjét, így akár azonnal meg is tudja vásárolni az olvasód, ha felkeltette az érdeklődését.

Hogyan csináld? A konkrét folyamat lépésről lépésre

Először ismerd meg a célközönségedet, mert csak így tudhatod, hogy melyek azok a témák, amelyek hatást gyakorolnak rájuk. Mik a problémáik, a félelmeik, te a termékeiddel, szolgáltatásaiddal miként tudsz segíteni nekik?

Másodikként határozd meg, hogy mi az üzeneted, a célod? Figyelemfelkeltés vagy értékesítés? Harmadik lépésként találd ki a történeted idevágó témáját: ilyenkor gondolkozz a célcsoportod fejével, képzeld el, hogy milyen érzelmeket váltasz ki belőlük, amikor olvassák. Adj át értéket és tudást, majd ösztönözd őket cselekvésre.

Fogalmazd meg a call to actiont, azaz mondd meg mit szeretnél, hogy csináljanak: ez lehet megosztás, vásárlás, hírlevélre való feliratkozás. Ezután jöhet a történet kidolgozása, maga az írás. Feltétlenül figyelj oda a helyesírásra, mert sok minden múlhat ezen. Természetesen a fogalmazásra is figyelj, legyen érthető, olvasmányos. Saját történeteid által válsz egyre ismertebbé, nő a kapcsolódások száma – nő irántad a bizalom, és akiben bíznak, attól nyugodtabb szívvel vásárolnak.

A storytelling ereje hatalmas az online világbanalkalmazd te is sikerrel és minél gyakrabban!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-11-04 10:04:00
Korszerű irodabusz segíti a NAV pénzügyi nyomozóinak munkáját. Az elektronikus úton tárolt bizonyítékok gyors és hatékony lementésére hivatott mikrobuszt bűnügyi helyszíneken alkalmazzák a jövőben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS