A storytelling nagyon lényeges eleme a marketingnek. Ha egy webáruháznak jól felépített storytellingje van, akkor mondhatni, hogy nyert ügye van. Miért? Mert az emberekre elsősorban érzelmek kiváltásával lehet hatni.
Storytelling: ezért érdemes egy webáruháznak én-márkát építenie
A storytelling jelentése: történetmesélés. Webáruház indítás előtt jó, ha tisztában vagyunk ezen marketingeszköz erejével, hiszen szakemberek szerint ez az egyik leghatékonyabb szövegírási technika. Nagyon kifejező forma, ami által sokkal alaposabban megismerhetnek bennünket a vásárlók.
Ez egy olyan dolog, amit nem lehet tanfolyamon megtanulni, a legjobb történetek ugyanis érzésre születnek meg, így teljes mértékben hitelesen képviselik a márkádat. Alapját képezi az inbound marketingnek, annak, hogy a potenciális vásárlót nem újabb és újabb reklámokkal fogjuk terhelni, hanem értéket adunk a számukra, ezzel hívva fel magunkra a figyelmét. Az értékesítés így nem fog erőszakosnak, nyomulósnak tűnni.
Az én-márka építése is fontos az online térben, olyan tudatos tevékenység, ami segíti az általa képviselt márkát, céget vele azonosítani.
Miért fontos a storytelling egy webáruház marketingjében?
A storytelling rengeteg munkával jár, de mindenképpen megéri a befektetett energia. Ennek során olyan történeteket mesélünk el az érdeklődőknek, amelyek érdekesek lehetnek a számukra. Ezzel be tudjuk vonni a közönségünket a mindennapjainkba vagy éppenséggel a kiemelt életeseményeinkbe. Ehhez nélkülözhetetlen a vizuális megjelenítés, a kép, a videós tartalom, a hang.
A történetmesélés leggyakoribb alkalmazási felületét a blogbejegyzések adják, ahol a termékeidet, szolgáltatásaidat észrevétlenül belefűzheted a történetbe. Ide csak belinkeled a terméked linkjét, így akár azonnal meg is tudja vásárolni az olvasód, ha felkeltette az érdeklődését.
Hogyan csináld? A konkrét folyamat lépésről lépésre
Először ismerd meg a célközönségedet, mert csak így tudhatod, hogy melyek azok a témák, amelyek hatást gyakorolnak rájuk. Mik a problémáik, a félelmeik, te a termékeiddel, szolgáltatásaiddal miként tudsz segíteni nekik?
Másodikként határozd meg, hogy mi az üzeneted, a célod? Figyelemfelkeltés vagy értékesítés? Harmadik lépésként találd ki a történeted idevágó témáját: ilyenkor gondolkozz a célcsoportod fejével, képzeld el, hogy milyen érzelmeket váltasz ki belőlük, amikor olvassák. Adj át értéket és tudást, majd ösztönözd őket cselekvésre.
Fogalmazd meg a call to actiont, azaz mondd meg mit szeretnél, hogy csináljanak: ez lehet megosztás, vásárlás, hírlevélre való feliratkozás. Ezután jöhet a történet kidolgozása, maga az írás. Feltétlenül figyelj oda a helyesírásra, mert sok minden múlhat ezen. Természetesen a fogalmazásra is figyelj, legyen érthető, olvasmányos. Saját történeteid által válsz egyre ismertebbé, nő a kapcsolódások száma – nő irántad a bizalom, és akiben bíznak, attól nyugodtabb szívvel vásárolnak.
A storytelling ereje hatalmas az online világbanalkalmazd te is sikerrel és minél gyakrabban!
A bogyólé márkanév a francia bravúros magyarítása, bármelyik posztmodern írónk megirigyelhetné.
A Paksi Atomerőmű üzemanyag-ellátásáról létrejött szerződés fontos lépés Magyarország számára ellátásbiztonsági szempontból – mondta Steiner Attila, az Energiaügyi Minisztérium energetikáért és klímapolitikáért felelős államtitkára.