Kerékpáros mítoszok – Mi igaz belőlük és mi nem?

Kerékpáros mítoszok – Mi igaz belőlük és mi nem?
2023. 11. 07., 05:00

Különösen tavasszal váltják le sokan az autót kerékpárra. Azonban sajnos a tapasztalatok azt mutatják, hogy még a veterán bringások sincsenek teljesen tisztában azzal, hogyan kell szabályosan közlekedni a városban. Sőt, ami még rosszabb, nagyon sok tévhit kering ennek kapcsán a köztudatban.

A Genertel Biztosító kisokos rovata számos hasznos információt tartalmaz, nem csupán biztosítási témakörben, hanem például a biciklis közlekedés kapcsán is. Az alábbiakban sorra vesszük, melyek a leggyakoribb köztudatban keringő állítások és van-e bármi valóságalapjuk. Természetesen a Genertel Biztosító balesetbiztosításáról se feledkezzünk meg az indulás előtt!

„A kerékpárosokra nem vonatkoznak a közlekedési szabályok, mert nem az autós forgalom résztvevői.”

Egy kis átgondolást követően könnyen belátható, hogy ez az állítás nem állja meg a helyét. A biciklivel közlekedő emberek ugyanúgy a forgalom résztvevői, mint autós társaik, ezért a KRESZ szabályait nekik is be kell tartani. Így például lámpát kell használni közlekedés során, sőt éjszaka nemcsak ajánlott, hanem egyenesen kötelező.

Egy másik példát említve, az egyirányú úton való közlekedés szabályai szintén vonatkoznak a kerékpárosokra. Bizonyos esetekben lehetnek kivételek, azonban ezt egy kiegészítő tábla is jelzi. Minden más helyzetben nem megengedett egyirányú úton a forgalommal szemben kerékpározni.

„Biciklivel a zebrán is át lehet hajtani.”

Szintén tévedés, a KRESZ szabályai ugyanis kimondják, hogy kijelölt gyalogos átkelőhelyen le kell szállni a bicikliről és azt áttolva szabad áthaladni az úttesten. Vagyis csak akkor jár az elsőbbség, ha áttoljuk a bringát, nem pedig a nyeregben ülve áthajtunk.

Így a gyalogosokat sem veszélyeztetjük, miközben áthaladunk a zebrán. Emellett a saját épségünk érdekében is célszerű így tenni, mivel nem kell attól tartanunk, hogy egy figyelmetlen sofőr nem vesz minket időben észre.

„Kötelező a bukósisak használata.”

A bukósisak viselése kapcsán az állítás félig-meddig igaz, mivel 40 km/óra sebesség felett és lakott területen kívül kötelező viselése. Minden más esetben nem előírás, bár biztonságunk érdekében nem árt, ha rajtunk van. Habár sokan inkább otthon hagyják, hiszen zavarónak, kényelmetlennek találják viselését.

„A kerékpárosokat nem szondáztatják meg a rendőrök.”

Habár a KRESZ nem tiltja csekély mennyiségű alkohol fogyasztását, azonban nagyobb mennyiség fogyasztását jobb elkerülni. Az alkoholos befolyásoltság ugyanis büntetendő, mivel saját és mások biztonságát is veszélyeztetjük, ha korábban alkoholt fogyasztottunk nagyobb mennyiségben. Ha a rendőr megállít és megszondáztat, akkor súlyos bírságra számíthatunk.

A büntetés is lehet visszatartó erő, de ami még fontosabb, hogy másokat és a saját testi épségünket is veszélyeztethetjük, hiszen ittas állapotban nehezebb felmérni egy-egy helyzetet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-02 15:10:41
Ugyanazon elbírálás alá esik a bányászat, a kereskedelem, a fogadás, a befektetés, valamint az ellenértékként történő szerzés is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS