Júliustól élénkülhet újra a használtautó-import

2021. 06. 03., 12:15

Idén januártól májusig a DataHouse adatai szerint 50 983 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 54 257 darabhoz képest 6 százalékos visszaesést jelent.

„Tovább stagnál a behozatal, az év eddigi hónapjaiban rendre 10 ezer körül helyeztek hazai forgalomba behozott használt autókat – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Bár a gazdaság fokozatosan tér vissza a normál működéshez, a határok változatlanul csak szigorú szabályok betartásával léphetők át, ami továbbra is visszatartja a magánimportot. Emellett a honosítás szabályainak szigorítása is gyakorol némi hatást a használtautó-import szintjére.”

Márkák tekintetében az élen az előző évekhez hasonlóan a Volkswagen (11 százalék), az Opel (10 százalék) és a Ford (9 százalék) különféle modelljeit találjuk. A Toyota (7 százalék) tavalyi ötödik helyéről egyet feljebb lépett, helyet cserélve az Audival (5 százalék). A hatodik helyre a Hyundai (5 százalék) tört fel, lejjebb szorítva a soron következő BMW-t és Mercedest. A presztízsmárkák visszaszorulása annak köszönhető, hogy az import összetétele tavalyhoz képest kissé eltolódott a kis- és alsó-középkategóriás autók irányába: e két kategóriának egy év alatt 4 százalékponttal, 43-ról 47 százalékra nőtt az együttes részesedése.

Az import visszaszorulását okozó tényezők közül kétségtelenül a koronavírus megjelenése dominál, ezért a jelenlegi értékeket célszerű nem csupán a tavalyi, hanem az egy évvel korábbi adatokkal is összehasonlítani. Két éve, 2019 első öt hónapjában az importált használt autók száma még elérte a 67 ezret, ehhez az értékhez képest jelenleg 24 százalékos a visszaesés mértéke.

Az oltási programok kiteljesedésével gyorsan szorul vissza a járvány az Európai Unió országaiban, ezért várhatóan hamarosan sor kerül a határforgalmi korlátozások feloldására, ami már júliustól felfuttathatja a használtimportot. A határnyitás mellett tovább élénkítheti a behozatalt az elmaradt igények pótlása, valamint a korábbi hónapokénál kedvezőbb euróárfolyam is.

A JóAutók.hu prognózisa szerint a második félévben a használtautó-piacon kialakult hiány pótlása miatt azimport volumene ismét a havi 12 ezres szint felett alakulhat. Így éves szinten 130-135 ezer használt autó importjára számíthatunk, vagyis az eddigi lemaradást a piac a második félévben képes lesz teljes mértékben behozni.

A használtautó-import mértéke az első öt hónapban összesen 50 983 darab volt, 6 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 54 257-es mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 53 417 volt, ami közel 18 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 45 327-es értéket.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS