Júliustól élénkülhet újra a használtautó-import

2021. 06. 03., 12:15

Idén januártól májusig a DataHouse adatai szerint 50 983 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 54 257 darabhoz képest 6 százalékos visszaesést jelent.

„Tovább stagnál a behozatal, az év eddigi hónapjaiban rendre 10 ezer körül helyeztek hazai forgalomba behozott használt autókat – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Bár a gazdaság fokozatosan tér vissza a normál működéshez, a határok változatlanul csak szigorú szabályok betartásával léphetők át, ami továbbra is visszatartja a magánimportot. Emellett a honosítás szabályainak szigorítása is gyakorol némi hatást a használtautó-import szintjére.”

Márkák tekintetében az élen az előző évekhez hasonlóan a Volkswagen (11 százalék), az Opel (10 százalék) és a Ford (9 százalék) különféle modelljeit találjuk. A Toyota (7 százalék) tavalyi ötödik helyéről egyet feljebb lépett, helyet cserélve az Audival (5 százalék). A hatodik helyre a Hyundai (5 százalék) tört fel, lejjebb szorítva a soron következő BMW-t és Mercedest. A presztízsmárkák visszaszorulása annak köszönhető, hogy az import összetétele tavalyhoz képest kissé eltolódott a kis- és alsó-középkategóriás autók irányába: e két kategóriának egy év alatt 4 százalékponttal, 43-ról 47 százalékra nőtt az együttes részesedése.

Az import visszaszorulását okozó tényezők közül kétségtelenül a koronavírus megjelenése dominál, ezért a jelenlegi értékeket célszerű nem csupán a tavalyi, hanem az egy évvel korábbi adatokkal is összehasonlítani. Két éve, 2019 első öt hónapjában az importált használt autók száma még elérte a 67 ezret, ehhez az értékhez képest jelenleg 24 százalékos a visszaesés mértéke.

Az oltási programok kiteljesedésével gyorsan szorul vissza a járvány az Európai Unió országaiban, ezért várhatóan hamarosan sor kerül a határforgalmi korlátozások feloldására, ami már júliustól felfuttathatja a használtimportot. A határnyitás mellett tovább élénkítheti a behozatalt az elmaradt igények pótlása, valamint a korábbi hónapokénál kedvezőbb euróárfolyam is.

A JóAutók.hu prognózisa szerint a második félévben a használtautó-piacon kialakult hiány pótlása miatt azimport volumene ismét a havi 12 ezres szint felett alakulhat. Így éves szinten 130-135 ezer használt autó importjára számíthatunk, vagyis az eddigi lemaradást a piac a második félévben képes lesz teljes mértékben behozni.

A használtautó-import mértéke az első öt hónapban összesen 50 983 darab volt, 6 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 54 257-es mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 53 417 volt, ami közel 18 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 45 327-es értéket.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 17., 16:05
A nyár nemcsak a pihenés, hanem a munkavégzés rugalmasabb formáinak időszaka is. Egyre többen dolgoznak görög szigeteken, a horvát tengerpartokon vagy éppen a Balaton mellett – hívhatjuk őket akár digitális nomádnak is, magyar céges státusszal. De tényleg működik ez szabályosan, vagy inkább adó- és tb-kockázatot húzunk magunkra? A kérdésre a Niveus szakértője válaszol.
2025-07-18 18:15:00
Magyarországi leányvállalatának 2021-es megalapítása után újabb K+F projekttel bővíti budapesti központját a Tulip Interfaces. Az amerikai gyártástechnológiai vállalkozás csapata a befektetés után 26 mérnökkel bővül, akiknek feladata a „no-code platform” fejlesztésének támogatása lesz. Az 5,8 millió euró értékű K+F beruházással a cég tovább erősíti befolyását az európai tech piacon.

  Rovathírek: HIPA

Magyarországi leányvállalatának 2021-es megalapítása után újabb K+F projekttel bővíti budapesti központját a Tulip Interfaces. Az amerikai gyártástechnológiai vállalkozás csapata a befektetés után 26 mérnökkel bővül, akiknek feladata a „no-code platform” fejlesztésének támogatása lesz. Az 5,8 millió euró értékű K+F beruházással a cég tovább erősíti befolyását az európai tech piacon.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A Siemens a világ vezető automatizálási és robotikai szakkiállításán, a müncheni automaticán mutatta be intralogisztikai fejlesztéseit. Ezekkel már nem csak nagyvállalati, hanem kkv-szinten is elérhetővé válnak a vállalat raktárautomatizáló megoldásai. Boros Péter, a Siemens Zrt. szakértője kérésünkre bemutatta az autonóm mobil robotokban (AMR) és automatizált irányítású járművekben (AGV) rejlő új lehetőségeket, amelyek üzembe helyezését és működtetését új dimenzióba emeli az Operations Copilot rendszer, valamint a Safe Velocity szoftvermegoldás. Előbbivel, a mesterséges intelligencia alapú felületén keresztül beszélgetésbe is elegyedhetünk, míg utóbbi hibabiztosan felügyeli a járművek sebességét, lehetővé téve, hogy a biztonsági lézerszkennerek védőmezői valós időben igazodjanak az adott környezethez.
Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS