Hogyan segítheti a Facebook-hirdetés a helyi marketinget?

2021. 05. 11., 06:00

Hosszú idő után egyre többször láthatunk „Nyitva vagyunk”, „Újra megnyitottunk” és hasonló táblákat, feliratokat a boltok környékén. Sajnos sok vállalkozás nem tud újranyitni, sok bolt szűnt meg a járvány ideje alatt. Nem minden terméket/szolgáltatást lehet áthelyezni az online térbe. 

Akik túlélték a karantént, azok most nagyon örülnek a kiéhezett vásárlók tömeges érkezésének, de ez a roham csak időszakos. Ebben a cikkben adunk néhány ötletet, amellyel fenntartható a vásárlók érdeklődése hosszabb távon is.

Helyi vállalkozások reklámozása

A helyi vállalkozásoknak minden vásárlóra szükségük van az újrainduláshoz. Vannak tipikusan olyan termékek, amelyeket a vevők a környékbeli boltokban szereznek be, például ahol a szállítási költség relatíve magas, vagy nem lehet hosszú távra készletezni belőlük. Szolgáltatásokból is van jó néhány, amelyet nem lehet online végezni. A bevételkiesés kompenzálására nem elég a régi vevőkre támaszkodni, új vásárlókra is szükség van. 

A helyi újságok, plakátok, szórólapok, TV és rádió mellett a Facebook-hirdetések is nagy segítséget nyújthatnak ebben. A Facebook-hirdetések esetén sokszor előfordul az impulzusvásárlás. A Google Ads-hirdetésekkel szemben itt nem lehet abból kiindulni, hogy valaki szeretné a terméket, ezért rákeres.

A közvetlen termékreklám helyett népszerűsítheti a márkát azzal, hogy valamilyen értéket ad a látogatóknak, ha rákattintanak a hirdetésre. Ha sikerül jól megcéloznia a célközönséget, akkor ezek a látogatók vissza fognak térni Önhöz.

A sikeres helyi Facebook-kampány 3 pillér

1. Helyben és gyakran vásárolt termékek - a nem tartós élelmiszereket például nem az interneten fogják keresni, hanem megnézik, hol a legközelebbi bolt, ahol be tudják szerezni. Érdemes tehát a helybelieknek megmutatni, hogy Ön ott van közel hozzájuk.

2. Egy meghatározott földrajzi területen élő emberek pontos célzása - meghatározhatja, hogy a hirdetés csak azok számára legyen látható, akik bizonyos hatótávon belül élnek, autóval, tömegközlekedéssel vagy gyalogosan meg tudják közelíteni a boltját.

3. A célközönség pontosítása - a közvetlen közelben élő emberek közül is lehet válogatni például életkor, családi állapot vagy akár érdeklődési kör szerint, sőt létezik olyan célzás is, amikor egy vásárlóhoz hasonló profilú embereket keresünk. Fontos, hogy egy helyi vállalkozásnál a célközönség nagysága ne haladja meg az 50 ezer főt.

Amennyiben segítséget szeretne a célközönség beállításához, vegye fel a kapcsolatot a Toptarget Online Marketing Ügynökség szakembereivel!

További célzási lehetőség a korábbi látogatók vagy vásárlók elérése, amely a Facebook-hirdetéseknél szintén beállítható.

A siker titka a jó hirdetés

Alapvetően a kattintások száma határozza meg a Facebook-hirdetések sikerét. A legnagyobb hatása a képeknek és videóknak van, ezek általában jobb konverziót eredményeznek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-09-19 19:19:00
Az ingatlanbiztosítások általában tartalmaznak alapfedezetet árvízkárokra, de érdemes kiegészítő biztosításokat is kötni ingóságok és egyéb eszközök védelmére; az ártéri vagy belvízkárokra a biztosítók jellemzően nem nyújtanak fedezetet – hívja fel a figyelmet a Netrisk.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.

  Rovathírek: GUSTO

A lista nemcsak a borszakma számára remek visszajelzés a jelenlegi borpiaci kínálat minőségét illetően, hanem kiváló iránymutatás az érdeklődő, minőségi borfogyasztásra nyitott fogyasztóknak is.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.