Miután megvásároltuk a méretben megfelelő bringát, kezdetét veheti a beállítások személyre szabása. Ahhoz, hogy a járgányunk tényleg élvezhető legyen, és elégedettek legyünk a teljesítményével, először a két legfontosabb elemet kell a saját igényeink szerint beállítani.
Az egyik a nyereg, a másik pedig a kormány. Utóbbinak a szélessége és magassága sokat javíthat a tekerés közbeni komforton, viszont cserébe a maximális sebesség elérésről kell lemondanunk.
A személyre szabás kulcsa
A kormány magunkhoz történő igazítása azt jelenti, hogy a számunkra legmegfelelőbb pozícióba állítjuk. A Kerékpárwebshop.eu kínálatában a kormányszár szereléséhez szükséges összes szerszámot és alkatrészt megtalálja, hogy tökéletesen be tudja állítani a kormányt.
De mi a legmegfelelőbb? Ez mindenekelőtt attól függ, hogy a tulajdonos hogyan szeret pedálozni. Szereti a sebességet vagy inkább városnézős testhelyzetben gurul végig a városon? Míg az előbbi szituációban egy alacsonyabb kormánybeállítás lesz az ideális, addig a második a magasabbat kívánja meg. Nem szabad elfelejteni, hogy minél lejjebb helyezkedik el a kormány, annál inkább kell a felsőtestnek ráhajolnia.
Ezzel a pózzal csökkenthető a légellenállás, ami nagyobb sebesség elérését teszi lehetővé, ugyanakkor hosszabb távokon már lehet, hogy nem annyira kényelmes. Ha hosszabbra vesszük a kormányszárat, akkor szinte biztos, hogy a hátunk és a derekunk hálás lesz érte, viszont a bringa teljesítménye csökken. Attól azért nem kell megijedni, hogy lomha tempót fog tudni csak tartani, de mindenképpen veszít valamennyit a fürgeségéből.
Hogyan kell beállítani a kormányszárat?
A modernebb kerékpárok úgynevezett menet nélküli, azaz AHEAD fejcsapággyal rendelkeznek. Az ilyen felszereltségű drótszamarak kormányát villanyak hézagolóval lehet megemelni. Ebből használhatunk többet is, ha szükséges. Azonban ha még így sem éri el a kívánt magasságot, akkor érdemes beszerezni villanyak magasítót.
A megszokott menetes felépítésű szerkezet esetében a villa menettel illeszkedik a kormánycsapágyhoz. Ezután a kormánypipát a villanyakba süllyeszthetjük, ennek mértékével tudjuk a magasságot szabályozni.
Jó fogás
Amikor a kormány nagyságával bíbelődünk, arra is kell figyelni, hogy a végső pozícióban a kormányfogásunk helyes maradjon. A legtöbb canga esetében ez akkor valósul meg, ha a felkar, az alkar és a kézfej egyenes vonalat zár be, nem törik meg a csuklónál semelyik irányba.
Hamar észre fogjuk venni, ha nem jól fogjuk a kormányt, mert a csuklóízületnek mindkét helyzet pár perc után elég kellemetlen. Ráadásul így a járgány irányítása sem olyan stabil, mint kéne, és a kéz is sérülékenyebb. Ha a fékkar elérése miatt tartjuk helytelenül a kormányt, akkor azt is úgy kell elhelyezni, hogy anélkül érjük el, hogy az ideális kormányfogásból el kéne mozdulnia a kezünknek.
A bogyólé márkanév a francia bravúros magyarítása, bármelyik posztmodern írónk megirigyelhetné.
A Paksi Atomerőmű üzemanyag-ellátásáról létrejött szerződés fontos lépés Magyarország számára ellátásbiztonsági szempontból – mondta Steiner Attila, az Energiaügyi Minisztérium energetikáért és klímapolitikáért felelős államtitkára.