GKI: 200 milliárd forint felett az online kiskereskedelem idei első féléves forgalma

2019. 09. 09., 16:15

A tavalyi év első feléhez képest 16,4 százalékos növekedési ütemmel, idén nettó 207,5 milliárd forintot ért el az internetes kiskereskedelem féléves forgalma a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérés szerint.

A felmérésben arra is rámutatnak, hogy bár a hagyományos kiskereskedelem 5 százalék körüli növekedéséhez képest több mint háromszoros az online szektor bővülése, a tavalyi és főként a 2017-es ütemhez képest azonban feltűnően lassult a növekedési üteme. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös online kiskereskedelmi indexe az előző negyedévhez képest is minimális csökkenést mutat a második negyedévben. A felmérés készítői szerint a lassuló bővülést a várható gazdasági visszaesés magyarázza.

Továbbra is átlagon felüli növekedést mutat az online kereskedelemben leginkább meghatározó termékkategória, a fél év alatt 50 milliárd forintos forgalmat generáló műszaki cikk-szektor.

Az átlagos kosárérték továbbra is emelkedik, a tavalyi 11 000 forintról idén már 11 333 forintra nőtt.

Az online kereskedelmet érintő legfontosabb trendekre is kitértek a közleményben, többek között arra, hogy az elmúlt másfél évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a belföldi webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel.

Egyre jobban terjednek az automatizált ügyfélszolgálati megoldások is, illetve magyar webáruházak körében egyre inkább az okostelefon válik az online rendelés – és az azt megelőző döntéstámogatás – legfontosabb platformjává. A kutatásában részt vett webáruházak látogatóinak 52 százaléka már valamilyen mobil eszközről böngészik.

Fejlődnek a fizetési lehetőségek is, de nagy hatással lehet az online vásárlásokra az egyre népszerűbbé váló online áruhitel, a márciusban induló azonnali fizetési rendszer, valamint a szeptember 14-én bevezetésre kerülő erős ügyfélhitelesítési rendszer az online fizetéseknél. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Nem drága a csapatépítés, ha a dolgozók napi béréhez viszonyítjuk, de nem az étel, az ital és maga az esemény a fontos, hanem az, hogy mit hozunk ki a résztvevőkből. A látens távozóktól az elkerülhető fluktuáción át a jutalmazás-elismerés egyensúlyáig – íme, a recept ahhoz, hogy egy nyelvet beszéljen dolgozó és munkáltató. A következetes, tervszerű vállalati fejlődéshez vezető útról Kalmár Pétert, az [eureka] Consulting & Games alapító-vezérigazgatóját kérdeztük.
Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS