Gázpedálra lépnek az online autókereskedők

2018. 11. 21., 10:00

Webshopban konfigurált egyedi autó? Online fizetés, online adásvételi szerződés? Házhozszállítás néhány napon belül? Az online autókereskedelem hamarosan forradalomhoz érkezik.

Ha a technikai fejlődés ilyen ütemben halad és a jogalkotók is kedveznek az iparágnak, néhány éven belül megvalósulhat a teljesen online autókereskedelem.

„A dolog pillérei gyakorlatilag már jelen vannak, ha belegondolunk például abba, hány éve biztosít weboldalán a legtöbb autógyártó különböző konfigurátort. Innen már csak egy lépés, hogy az általunk összerakott egyedi autót egy kattintással kifizessük, megkössük az adásvételi szerződést és kiszállítsák a garázsunk elé. Az online autókereskedelem nagyon jó úton halad. A fejlődés ütemét az új, Z és később az Alfa generáció diktálja, ebből következően most fogunk a gázra lépni” – mondta Mózsa Ferenc, az autotveszek.hu IT-vezetője és társtulajdonosa.

A szakértő úgy véli, a teljesen online folyamat egyelőre csak új gépkocsik esetén kivitelezhető. Használtautó vásárlásnál döntő, hogy a vevő a kocsit megnézve szubjektív döntést hoz – ugyanezt nehéz lenne online módon reprezentálni.

Mózsa Ferenc szerint idővel esetleg a „fülünkként és szemünkként működő” minősített bevizsgáló „szerv” beiktatásával elképzelhető lenne a használtautók teljesen online kereskedelme is – igaz, ez még nagyon futurisztikusan hangzik.

Az iparág jelentős fejlődésének köszönhetően azonban néhány jövőbe mutató újdonságot már most is ki lehet próbálni. 

„Magyarország első közösségi autókereskedő weboldala, az autotveszek.hu első körben a közösségi rendszerekben már megszokott dolgoktól (chat, tetszik, kedvencek, hashtag-elés) egészen a hamarosan debütáló online szerződés előkészítésig mutatott be fejlesztéseket. Hamarosan teljesen automatizált online szerződéskötésre is lehetőség lesz nálunk, hiszen erre jogilag már lehetőség nyílik a jövőben" – tette hozzá Mózsa Ferenc.

Új fejlesztésekkel készültek az autókereskedések számára. Ennek lényege, hogy nem kell egyesével, kézzel feltölteni a meghirdetni kívánt gépjárműveket, hanem egy API interfész segítségével automatikusan, emberi beavatkozás nélkül tudják kezelni a hirdetéseket.

A kereskedésenként akár több ezer autót is kezelni képes interfész mellett egy új, részletes statisztika modullt is készítettek. Ez a hirdetések megtekintéseit elemzi.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS