Az értékesítők munkáját is segíti a ChatGPT

2023. 06. 06., 12:22

A hazai értékesítők közel 70 százaléka már legalább egyszer alkalmazta a ChatGPT-t munkája során, hogy időt nyerjen a mesterséges intelligencia segítségével. Az adatok és a visszajelzések arra utalnak, hogy a ChatGPT lehet az értékesítők legújabb fegyvere – derül ki az egyik legnagyobb, hazai alapítású tréningcég, a Comline Budapest összefoglalójából.

Egy évet vert a ChatGPT az Instagramra és a TikTokra

A The Guardian és a Similarweb kutatásai alapján a ChatGPT iránti érdeklődés elképesztő mértékben nőtt az elmúlt időszakban. A világszerte havi 1.8 milliárd felhasználót számláló mesterséges intelligencia rendszer az első komoly mérföldkőnek számító egymilliós felhasználói számot 5 nap alatt érte el, ehhez az Instagramnak és a TikToknak körülbelül egy évre volt szüksége.

„Nem meglepő, hogy felhasználása igen széleskörű lehetőségeket rejt magában, többek között az értékesítői szakma is felfigyelt rá, mint lehetséges eszközre” – mondta Nagy Béla, a Comline Budapest tulajdonosa és vezető trénere.

Az értékesítésben már használják

Az értékesítői szakma is felfigyelt a ChatGPT által hordozott lehetőségekre, hiszen a néha rozsdásodással küzdő dolgozók kreativitást és új lendületet meríthetnek belőle, a megtakarított időről nem is beszélve. Felhasználási módja ebben a szakmában már most nagyon változatos képet mutat Magyarországon, az évente 120 cég közel 2000 értékesítőjét képző magyar tréningcég hazai ügyfélállományán azt tapasztalja, hogy „az értékesítők közel 70 százaléka használta már legalább egyszer a mesterséges intelligencia rendszert, például információ gyűjtésre, ajánlatok megírására, kifogáskezelési és érvelési szövegek elkészítésére” – tette hozzá Nagy Béla.

Megváltozott gondolkodásmód

A mesterséges intelligencia rendszer használata másfajta gondolkodási módot igényel, mint például egy sima Google keresés, vagy egyszerű szövegírás. A ChatGPT-vel való sikeres együttműködés alapja a megfelelő kérdezés, amely nem mindig áll rendelkezésére a felhasználónak.

„Nagyon fontos, hogy az értékesítői munkát, amely a személyes kapcsolaton és kapcsolódáson alapul, nem lehet mesterséges intelligenciára cserélni, a gondolkodást nem lehet gépesíteni. Azonban hatékonnyá lehet tenni, részben, akár az értékesítési asszisztens szerepét is betöltheti a ChatGPT” – tette hozzá Nagy Béla.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS