„A BKK sorsa még nem dőlt el”, az új vezérigazgatónak komoly munkát kell végeznie

2019. 01. 23., 16:15

Nemesdy Ervin váltja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatói posztján Dabóczi Kálmánt – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán.

Tarlós István főpolgármester javaslatát elfogadva, 22 igen szavazattal, 6 tartózkodás mellett úgy határozott a testület, hogy Dabóczi Kálmán munkaviszonyát február 27-ei dátummal, felmondással szüntetik meg. A január 24-én kezdődő felmondási idő alatt Dabóczi Kálmánt mentesítik a munkavégzés alól. A társaság igazgatósági tagságából január 23-ával hívják vissza. Dabóczi Kálmán egyhavi végkielégítésre jogosult. Dabóczi Kálmán 2015. január 1-jétől állt határozatlan idejű munkaviszonyban a társasággal.

Tarlós István 2018. november 30-án közleményben tudatta, hogy kezdeményezi a BKK vezérigazgatójának felmentését a cég elektronikus jegyrendszerének projektje miatt.

A főpolgármester javaslata alapján a közgyűlés 18 igen, 2 nem szavazat ellenében és 8 tartózkodás mellett Nemesdy Ervin közlekedési építőmérnököt, mérnök-közgazdászt választotta meg január 24-ével a BKK igazgatóságának tagjának – bruttó havi 360 ezer forint díjazással, a többi igazgatósági tag megbízatásával összhangban október végéig –, és határozatlan időre a BKK vezérigazgatójának. Nemesdy Ervin bruttó havi 1 millió 600 ezer forint díjazással látja majd el a vezérigazgatói tisztségét.

A főváros vagyonrendelete alapján a BKK vezérigazgatójának megválasztásáról, visszahívásáról és díjazásáról a főpolgármester előterjesztésében foglalt javaslat alapján hozza meg döntését a Fővárosi Közgyűlés.

A napirend vitájának elején Tokody Marcell (Jobbik) arról beszélt, hogy a benyújtott előterjesztés nem tartalmazza a vezérigazgatói posztra jelölt Nemesdy Ervin szakmai önéletrajzát, és így felelősségteljes döntést nem lehet hozni a megválasztásáról. Tokody Marcell azt kérte, hogy Nemesdy Ervin mondja el a testületnek, mi a három legfőbb célkitűzése.

Gy. Németh Erzsébet (DK) azt kérte Nemesdy Ervintől, mondja el, hogyan képzeli a társaság vezetését. Felvetette: milyen megbízatással küldik a cég élére, felszámolóbiztosnak, vagy érdemi munkát várnak tőle, hiszen a főpolgármester már régóta beszél a BKK felszámolásáról.

Tarlós István erre reagálva azt közölte: a BKK „sorsa még nem dőlt el”, a vezérigazgatónak komoly munkát kell végeznie. A BKK átalakításának két alternatívája van, az egyik az esetleges megszűnés - mondta a főpolgármester hozzátéve, hogy csak október után dől el, hogy Nemesdy Ervinnek a cég felszámolását vagy átalakítását kell majd levezényelnie.

Nemesdy Ervin a közgyűlés előtt elmondta, hogy 67 éves, 12 éve dolgozik a fővárosnak. Létrehozója és vezetője volt a Főpolgármesteri Hivatal főjegyzői iroda monitoring-controlling referatúrának, amely a fővárosi tulajdonú cégek üzleti terveivel, beszámolóival, közszolgáltatói szerződéseinek gazdasági feladataival foglalkozik, azok elemzését végzi, a szakfőosztályok részére gazdasági szakmai támogatást nyújt. A hét fővárosi közszolgáltató céget tulajdonló Budapesti Városigazgatóság Holding Zrt.-hez 2015-ben került, először vezérigazgatói tanácsadóként a szervezet átalakításában vett részt, majd az átalakuló holding gazdasági igazgatója, később vezérigazgató-helyettese lett. A BKK igazgatósági tagja volt Vitézy Dávid vezérigazgatósága ideje alatt.

Nemesdy Ervin arról beszélt, hogy működőképes tömegközlekedés van Budapesten, és ezt a munkát elkötelezett emberek végzik. A főpolgármester nem arra kérte fel, hogy „be kell szántani” a BKK-t. „Szó nincs erről, Tarlós István azt kérte, hogy egy olyan reorganizációt készítsenek elő, amely révén a jelenleginél hatékonyabban láthatja el funkcióit a társaság.”

Nemesdy Ervin legfontosabb célkitűzései között sorolta, hogy meg kell határozni azt a reorganizációs folyamatot, amely elvezet oda, hogy október környékén letehessenek a főpolgármesternek egy javaslatot arról, hogy milyen sturktúrában irányítsák a területet, milyen kapcsolat legyen a BKK a BKV és a BKÜ, illetve más társaságok között. További célja, hogy a társaság elkötelezett dolgozói higgyenek abban, hogy az a feladat, amit elvégeznek, a főváros szempontjából fontos, és a munkahelyük stabil. Ugyancsak célként jelölte meg, hogy tisztázni kell azt, hogy egyben kell-e tartani, vagy külön kell-e venni a főváros közlekedésének üzemeltetési jellegű és fejlesztési feladatait.

Nemesdy Ervin a BKK erősségei közé sorolta azt, hogy egy szakmailag felkészült, szervezetileg jól meghatározott forgalomirányítás és kereskedelmi apparátus létezik. Szerinte gyengeségként jelenik meg a "backoffice" jellegű, kiszolgáló szervezetek működési gyakorlata. Ezt erősíteni kell – mondta. (MTI)

A képen Nemesdy Ervin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új vezérigazgatója (b) és Dabóczi Kálmán, az előző vezérigazgató a Fővárosi Közgyűlés ülésén a Városházán 2019. január 23-án. (MTI/Koszticsák Szilárd)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-27 12:10:11
A belügyminiszter május 24-i kezdettel az ország teljes területére kihirdette a tartósan vízhiányos időszakot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének kezdeményezését követően.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

Izgalmas fejlesztések a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán: elektronikus szem, elektronikus orr és többféle szemkamera is helyet kapott az újonnan kialakított laboratóriumban.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS