A ChatGPT a jövő nagy üzlete: havidíjas lesz a mesterséges intelligencia app

A ChatGPT a jövő nagy üzlete: havidíjas lesz a mesterséges intelligencia app
2023. 02. 04., 11:45

Nem véletlen, hogy milliárdokat fektet bele a Microsoft: a TikTok se szerzett annyi követőt ilyen rövid idő alatt, mint az AI csevegő, amit bármiről kérdezhetünk.

A világ egyik legnagyobb IT-cégével, a Microsofttal a háta mögött kezdi meg a kereskedelmi menetelést az OpenAI mesterséges intelligenciája. A hamarosan havidíjas szolgáltatásokat kínáló ChatGPT csevegő alkalmazás döbbenetes hatékonysággal és gyorsasággal társalog bárkivel, gyakorlatilag bármilyen témáról. Ahogy a nyitóoldala mutatja, kérhetünk tőle tanácsot egy rokon születésnapi ajándékáról, vagy utasíthatjuk arra is, hogy magyarázza el érthetően a kvantum számítástechnika alapjait. Persze észben tartja, hogy a korábbi beszélgetésekben milyen témák merültek fel, figyel az esetleges hibákra és az etika szabályaira is – hiszen nem teljesít „illetlen kéréseket”.

Az alkalmazás bárki számára ingyenesen hozzáférhető, de hamarosan elkezdik bevételszerzésre használni, és ez az oldal látogatóira is hatással lesz.

Az OpenAI bejelentette, hogy rövidesen megjelenik a ChatGPT felületén egy 20 dolláros (kb. hétezer forintos) havidíjas csomag, ami könnyű, általános és kiemelt hozzáférést, illetve gyorsabb válaszokat tesz majd elérhetővé az előfizetőknek. A közlemény leszögezi: a csevegő AI ma ismert, alap verziója továbbra is szabadon használható marad - ami nem túl megdöbbentő, hiszen jelen formájában tömegek „okosítják” a kérdéseikkel, így az AI tanulása folyamatáért az üzemeltető gyakorlatilag egy fillért sem fizet. A fenntartásért viszont annál többet, és ebből nem is csináltak titkot: Sam Altman vezérigazgató decemberben a Twitteren írta meg, hogy rövidesen áttérnek bevételszerzésre, ugyanis a számítási költségek láttán „könnyek szöknek a szemébe”.

Sam Altman - forrás: Essonne Info

A ChatGPT Plus szolgáltatás először csak az Egyesült Államokban fog megjelenni, és ott is várólistára kell feliratkozni ahhoz, hogy előbb-utóbb érkezzen egy meghívó. Onnantól viszont átalakul a felhasználói fiók és egy sor, a mostaninál fejlettebb opció lesz benne elérhető - ígéri az OpenAI. A cég jelezte azt is, hogy az USA csak a kezdet, hiszen idővel egyre több országba szeretnék eljuttatni az alkalmazás fizetős verzióját. A díj várhatóan ugyanúgy 20 dollár körüli összeg lesz, ami jelentősen kedvezőbb a korábbi, 42 dollárról szóló pletykáknál.

Népszerűbbé válhat, mint a TikTok

Ahhoz, hogy a munka-magánélet-szórakozás tengelyen használható ChatGPT a jövő egyik legnagyobb üzlete lehet, kétség sem fér – főleg a novemberi rajtja óta elért mérföldkő ismeretében. A Business Insider megtudta: az AI-vezérelt csevegő alkalmazást 2023 januárjában már 100 millió olyan internetező használta, aki havonta legalább egyszer aktív a felületen. Ezek a számok a svájci multinacionális bankóriás UBS szerint vetekednek az Instagram, vagy az új éllovas TikTok számaival. Utóbbinak kilenc hónap kellett, mire ugyanennyien léptek be a felületére. „Húsz éve, amióta nyomon követjük az világháló eseményeit, nem láttunk ekkora mértékű növekedést” – írta riportjában a UBS.

Gábor János

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-25 16:44:25
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS