2022. május 21-től bővül a BIREG fuvarregisztrációs kötelezettséggel érintett fuvarok köre. 3,5 tonna helyett már a 2,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó fuvareszközökre lesz kötelező az árutovábbítási közösségi engedély alkalmazása – hívják fel a figyelmet a PwC Magyarország szakértői.
Az uniós közúti szállítási ágazat reformját célzó EU Mobilitási Csomag részeként 2022. május 21-én életbe lép az 1072/2009/EK rendelet módosítása. Ennek alapján – díj ellenében végzett nemzetközi áruszállítás esetén – árutovábbítási közösségi engedélyt kell alkalmazni a 2,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó fuvareszközökre. Ezt megelőzően az engedélykötelezettség határa 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegben volt meghatározva, tehát bővül azon fuvareszközök, illetve fuvarozók köre, melyek már csak árutovábbítási közösségi engedély birtokában végezhetnek – fuvardíj-fizetéses – nemzetközi fuvarfeladatokat.
A magyar jogi környezet is változik május 21-én, mivel a 261/2011. (XII. 7.) kormányrendelet rendelkezéseit harmonizálják az EU-s rendelkezésekkel. A jogszabály-módosítások jelentősen bővítik a 2,5 tonna és 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg közötti fuvareszközzel szállító fuvarozókra háruló kötelezettségeket (pl. szakmai irányító alkalmazása, pénzügyi megfelelés bizonyítása stb.).
A jogszabály-módosításra a magyarországi felrakó- és lerakóhelyeknek azért fontos kiemelt figyelmet fordítaniuk, mivel az árutovábbítási közösségi engedély hatálya alatt, nem magyar honosságú fuvareszközzel, két magyarországi pont között történő áruszállítást (kabotázs fuvart), illetve az ezt megelőző és az ezt követő fuvarfeladatot regisztrálni kell a BIREG-rendszerben. A BIREG-regisztráció tényét, valamint a feltöltött adatokat, okmányokat a felrakó- és lerakóhelyeknek kell vizsgálniuk és jóváhagyniuk. Szabálytalanság, vagy a BIREG-regisztráció, illetve a fuvarengedély hiánya esetén pedig bejelentést kell tenni a hatóságok felé. A rakodóhelyek kötelezettségének elmulasztása 300 000 forint bírsággal járhat. (PwC Magyarország)
Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.
A Paksi Atomerőműben befejezték a 2. blokk ez évre tervezett karbantartását és éves főjavítását. Az üzemeltető szakemberek felterhelték a blokkot.