Stratégiai együttműködést kötött az Óbudai Egyetem és a Yettel

Stratégiai együttműködést kötött az Óbudai Egyetem és a Yettel
2022. 11. 02., 10:21

A mobilszolgáltató az Óbudai Egyetem (ÓE) területén 5G technológiát alkalmazó mobilkommunikációs hálózatot épít ki, valamint oktatási és munkaerő-toborzási területeken is együttműködik a felsőoktatási intézménnyel. Erről írt alá megállapodást Prof. Dr. Kovács Levente, az ÓE rektora és Dávid Zoltán, a Yettel stratégiai vezérigazgató-helyettese.

A stratégiai együttműködés keretében a Yettel az Óbudai Egyetem Bécsi úti campusának területén 5G mobiltechnológiát alkalmazó mobilkommunikációs hálózatot létesít, a fejlesztésekhez a mobilszolgáltató tesztelési célra SIM-kártyákat és végberendezéseket is térítésmentesen biztosít az egyetem számára.

A megállapodás részeként a Yettel részt vesz a Neumann János Informatikai Kar Biomatika és Alkalmazott Mesterséges Intelligencia Intézetében induló telekommunikációs tematikájú tantárgy tantervének kialakításában. A „Bevezetés az 5G technológiába” tárgyat a 2022/2023-as tanévben indította az egyetem, és már közel ötven, az MSc-képzésben tanuló informatikus és mérnök diák hallgatja.

A tantárgy keretében a telekommunikációs iparágról, a hazai piac sajátosságairól, spektrumhasználatról és -gazdálkodásról, energiahatékonysági beruházásokról, az 5G jövőbeni felhasználási lehetőségeiről, továbbá az IoT-technológiáról, valamint a privát hálózatokról is tanulhatnak a diákok. Az új tantárgy révén a hallgatók a gyakorlati életből vett valós alkalmazási példákon keresztül, az ismereteket megtapasztalva, precíz elméleti és egyúttal praktikus gyakorlati ismeretekhez jutnak.

A stratégiai megállapodás keretében az egyetem és a Yettel a jövőben együttműködik egy munkaerő-toborzási és gyakornoki program kialakításában is.

„Az Óbudai Egyetem mindig nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy fejlessze ipari kapcsolatait annak érdekében, hogy a képzés során a hallgatók ne csak az elméleti, hanem a gyakorlati készségeiket is elmélyíthessék” – emelte ki Prof. Dr. Kovács Levente.

„Az Óbudai Egyetemen végzett szakemberek elhelyezkedési lehetőségei azért is kiválóak, mert az intézmény gyakorlatorientált fókuszú képzésében vesznek részt. Ezt a törekvésünket erősíti a most megkötött megállapodás is” – tette hozzá a rektor.

„Az eddigiek alapján azt látjuk, hogy a hallgatók már most erősen érdeklődnek a mobiltechnológiában rejlő lehetőségekkel kapcsolatban. Abban bízunk, hogy a megállapodásnak köszönhetően, az 5G mobilhálózat telepítésével hozzájárulhatunk az egyetem fejlesztési programjához, amelynek része az 5G mobiltechnológiában rejlő lehetőségek feltárása, valamint az új technológia gyakorlati tulajdonságainak és előnyeinek felismerése. Bízunk benne, hogy ezzel is segíthetjük az egyetem szakmai fejlődésének növelését, a gyorsabb fejlesztéseket” – mondta Dávid Zoltán, a Yettel stratégiai vezérigazgató-helyettese.

A fotón Dávid Zoltán (b) és dr. Kovács Levente (j).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-15 23:15:00
Az üzletenként egymillió forintos támogatást konyhatechnológiai és a mindennapi működéshez szükséges kisebb eszközök, készletek beszerzésére fordíthatják, de felhasználhatják energiahatékony és gazdaságos üzemelést támogató fejlesztésekre, vagy nagyobb beruházásokhoz is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS