Partnereket keres a BAT fenntarthatósági törekvései megvalósításához

2021. 09. 22., 13:00

A fenntartható üzleti működés iránti elkötelezettségével összhangban, a BAT elindította a Légy a beszállítónk! (Be a Supplier) programját, amellyel olyan innovatív megoldásokat, illetve új partneri kapcsolatokat kíván megteremteni, amelyek támogatják a vállalat törekvéseit, hogy egy jobb holnapot építsen valamennyi érintettje számára.

A BAT célja az, hogy bővítse együttműködéseit olyan vállalatokkal és startupokkal, amelyek kifejezetten a fenntarthatóságra koncentrálva törekednek újszerű megoldásokra; emellett nagy hangsúlyt fektetnek az innovációra, a sokszínűségre és a felelősségteljes működésre. A program iránt érdeklődő vállalatok október 4-ig tudnak regisztrálni.

Ezt követően a BAT szakértői az üzleti igények és fenntarthatósági kritériumok alapján értékelik a benyújtott jelentkezéseket. A kiválasztott vállalatok lehetőséget kapnak az online bemutatkozásra, ezt követően pedig partneri együttműködési felkérést kaphatnak, hogy munkájukkal segítsék az „Egy jobb holnap” elnevezésű vállalati stratégia megvalósítását. Az összes regisztrált jelentkező bekerül a BAT belső használatú adatbázisába és potenciális partner lehet a később esedékes projektekben is.

A BAT fenntarthatósági célkitűzései

A BAT korábban bejelentette, hogy 2050-ig karbonsemlegessé teszi működését a teljes értékláncán belül. Ez a célkitűzés tükröződik a BAT ESG jelentésében is, amely már most jelentős előrehaladásról számolt be.

A BAT 2020-ban kötelezte el magát amellett, hogy 2030-ig karbonsemlegessé teszi működését (Scope 1 és 2), valamint hogy a teljes értékláncon belül is jelentősen csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást (Scope 3)*. Az új cél épít a BAT már megvalósult törekvéseire, amelyek révén sikerült bevonni számos a klímaváltozás elleni küzdelemben aktív beszállítót, valamint támogatást nyújtani a vállalattal szerződésben álló termelők számára a kevésbé karbon-intenzív gazdálkodási módszerek elsajátításában.

Radu Dobrescu, a BAT Dél-közép-európai alrégiójának gyártási igazgatója elmondta: „Fontos fordulóponthoz érkeztünk, átalakulási folyamatunk részeként felkészítjük vállalatunkat a közeljövő kihívásaira. Több területen is szeretnénk jelentős mértékben javítani a fenntarthatósági teljesítményünket. E törekvéseink közé tartozik a most bejelentett üzleti partnerségi program is, az így létrejövő együttműködéseknek komoly szerepük lesz abban, hogy fenntarthatósági céljainkat a lehető leghamarabb teljesítsük.”

A víz újrahasznosítására vonatkozó célját idő előtt megvalósította a BAT, így a célértéket is feljebb emelte: 2025-ig a működés során felhasznált víz 30 százalékát kívánja újrahasznosítani. Szintén 2025-ig teljesítendő cél, hogy a vállalat valamennyi gyártóhelye rendelkezzen az Alliance for Water Stewardship (AWS) tanúsítványával.

A BAT már több mint 20 éve azon dolgozik, hogy minél fenntarthatóbbá tegye a működését. 2020 márciusában jelentette be ESG céljai megújítását, az „Egy jobb holnap” elnevezésű továbbfejlesztett vállalati stratégiájának részeként.  A legújabb globális ESG jelentés már most jelentős előrehaladásról számol be számos területen:

  • Az újkategóriás dohánytermékek fogyasztóinak száma 3 millióval nőtt 2020-ban, és mostanra elérte a 13,5 milliót.
  • Az újkategóriás termékekből származó bevétel – az egy évvel korábbihoz képest – 15 százalékkal nőtt 2020-ban.
  • A megújuló energia használata 26 százalékra emelkedett, ami 10 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest, valamint több mint 30 százalékkal csökkent a szén-dioxid-kibocsátás 2019 óta.
  • ·      A természetből kinyert víz mennyiségét csaknem 11 százalékkal sikerült mérsékelni 2019 óta.
  • Több mint 38 ezer tréninget tartottak a BAT teljes értékláncán belül az emberi jogok témakörében, több mint 390 ezer résztvevővel.
  • A vezetői munkakörök 38 százalékát nők töltik be a vállalatnál.

Esaú Freire, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. gyártási igazgatója hozzátette: „A mindennapjainkat átszövik az egyre sürgetőbb környezetvédelmi kihívások, ezek azonban hatalmas lehetőségeket is hordoznak magukban. Várjuk a jelentkezőket a Légy a beszállítónk! programba, hogy közösen olyan innovatív megoldásokat találjunk, amelyek segítségével megvalósíthatjuk a fenntarthatósági vállalásainkat és egy jobb holnapot építhetünk a közvetlen fogyasztóink és a teljes társadalom számára.”

A BAT fenntarthatósági törekvései és ambiciózus célkitűzései független szervezetek elismeréseit is elnyerték. A Dow Jones Fenntarthatósági Indexének 19 éve folyamatos szereplője a BAT (a BAT az egyetlen dohánycég, amely a tekintélyes World Indexre is felkerült 2020-ban), BBB besorolást kapott az MSCI rangsorban és A kategóriás a CDP rangsorában.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-06 18:05:00
Sághi Attila lett az Év Projektmenedzsere, aki a hagyományokat a funkcionalitással ötvöző Magyarország Háza Brüsszelben projekttel nyerte el a hazai projektmenedzsment szakma egyik legrangosabb elismerését.
2024-12-06 11:05:00
Hiába szorított az adóprésükön a kormány, a bankok így is növelni tudták a nyereségüket. Kilenc hónap alatt már 1419 milliárd volt a profitjuk, holott a jegybank a tavalyinál jóval alacsonyabban tartja az alapkamatot, és augusztus óta magasabb tranzakciós illetéket kell fizetniük – írja elemzésében a Bank360.hu.
2024-12-05 21:05:00
A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS