Nemzetközi tesztprogram vizsgáztatja a magyar fejlesztésű elektromos Ikarus buszt

Nemzetközi tesztprogram vizsgáztatja a magyar fejlesztésű elektromos Ikarus buszt
2021. 11. 29., 21:15

„e-ULTIMATE” a neve annak az 13 európai városra kiterjedő projektnek, amelynek keretében az elektromos buszok különböző töltési és működtetési módszereit tesztelik és hasonlítják össze napi működtetésük költségeit a dízel buszok költségeivel. A program keretében november elejétől utazhatnak a zalaegerszegi utasok a magyar tervezésű és Székesfehérváron gyártott Ikarus 120e elektromos buszon. Az eddig gyűjtött és elemzésre került első körös adatok egyértelműen azt mutatják, hogy az elektromos buszok minden tekintetben jobban teljesítenek dízel társaiknál.

A klímavédelem a kormány fontos prioritása, Zalaegerszeg pedig kiemelkedő állomás ebben, a zöld busz mintaprojekt kapcsán – mondta Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, valamint energia és klímapolitikáért felelős államtitkára az elektromos buszok tesztelése kapcsán. A kormány célja, hogy 2022-től, a 25 ezer főnél nagyobb városokban a jelenleg közlekedő 2800 helyi autóbuszból 1100 darabot elektromos hajtásúra cseréljenek. A mostani teszt sajátossága, hogy egy erre kifejlesztett szoftver segítségével egyidejűleg vetik össze egy dízel- és egy elektromos busz működési költségeit.

A tesztelésben résztvevő magyar fejlesztésű Ikarus 120e különlegessége, hogy tesztjelleggel működik a buszban egy kamerarendszer is, amely a hátrahagyott értékeket, a szemetelést, valamint az esetleges rongálásokat detektálja. A busz utaskapacitása 30 ülőhely és 54 állóhely, össztömege 18 500 kilogramm, hatótávolsága pedig 350 kilométer egy töltéssel.

Sipos Zoltán, az Ikarus buszokat értékesítő Electrobus Europe Zrt. cégvezetője elmondta, hogy mivel az elektromos járművek térnyerése egyre inkább megköveteli a megfelelő energiaellátás biztosítását is, ezért az Ikarus Székesfehérváron külön töltőállomást, valamint energiatároló rendszert is fejleszt és értékesít.

Az „e-ULTIMATE” -elnevezésű projekt egyik legfontosabb célja, hogy felhívja a lakosság, a városi döntéshozók és a buszok üzemeltetőinek figyelmét az elektromos buszok bevezetésének fontosságára, emellett pedig az, hogy kifejlesztésre kerüljön egy döntéstámogató rendszer (decision support system - DSS), amely azonosítani képes azt a technológiát, töltési módszert, amelyik a legjobban megfelel a vizsgált városok mobilitási követelményeinek, valamint számszerűsíti és ezáltal összehasonlíthatóvá teszi a különböző működtetési módszereket a felmerülő költségek alapján. A programban résztvevő városok mindegyikében végeznek, a különböző töltési és működtetési módszereket vizsgáló demonstrációs teszteket.

A magyarországi partnerek és a közreműködő szervezetek között szerepel többek között a Zalai Önvezető Jármű Klaszter (ZONE Klaszter Nonprofit Kft.), a HUMDA Zrt., az Electrobus Europe Zrt. (Ikarus cégcsoport), Zalaegerszeg városa, és a Volánbusz Zrt.

Bővebben a programról.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-09-13 20:13:00
Megszűnik a munkáltatók általános kötelezettsége, hogy a munkavállalókat munkaköri alkalmassági vizsgálatra küldjék, kivéve a jogszabályban előírt munkakörök esetében. Ezáltal ugyan csökkennek a felek adminisztrációs terhei, azonban a munkáltatók továbbra is felelősek a biztonságos munkavégzési körülmények biztosításáért – hívják fel a figyelmet a Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda ügyvédei.
2024-09-13 18:13:00
A hazai partnerek mellett a térség autógyárait is kiszolgáló központtá bővül a fémfelület-kezelő technológiával foglalkozó Aalberts Surface Technologies Kft. tatabányai telephelye egy körülbelül 22 millió euró értékű beruházás eredményeként.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.