Mongu for Teen: áthidalható a szülő és a gyerek közötti digitális szakadék

2019. 09. 19., 15:32

A mai gyerekek átlagosan tízéves korukban kapnak telefont, de ez korántsem jelenti azt, hogy tisztában vannak az online jelenlét veszélyeivel is. A szülők legegyszerűbb eszköze a tiltás és a használat, illetve alkalmazások korlátozása, így azonban jelentős digitális szakadék alakulhat ki a szülő és gyermeke között. A Start it @K&H-ban fejlődő Mongu for Teen startup csapata erre az aktuális kihívásra kínál megoldást. A szülő-gyermek együttműködésére épülő alkalmazás segítségével a gyermek biztonságosan felépítheti online magánszféráját, felismerheti és kivédheti a veszélyeket, miközben biztosítja a lehetőséget a szülői védelemre is.

A mai gyerekek úgy nőnek fel, hogy azt látják, szüleik szinte kötelező kiegészítő eleme az okostelefon. Nem csoda, hogy a gyerekek is hamar szeretnének saját készüléket, amit egy 2016-os nemzetközi kutatás szerint átlagosan 10 éves korukban meg is kapnak. A technológia kiváló ismerete ellenére azonban a gyerekek ebben az életkorban még nincsenek tisztában az online jelenlét veszélyeivel – kérdés persze, hogy maga a szülő mennyire járatos a témában. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő Mongu for Teen startup csapat saját felmérése szerint míg a szülők kétharmada napi vagy heti rendszerességgel nézi meg gyermeke okoseszközeit, addig háromból két gyerek szerint ez csupán néhányszor fordult elő. Jelentős különbség van aközött is, hogy a szülők és a gyerekek mit tartanak az internet és az okoseszköz-használat legnagyobb veszélyeinek. A Mongu for Teen csapata ezt a digitális szakadékot igyekszik enyhíteni okostelefonos alkalmazásával, amely a „tanítva tanulni” módszerrel igyekszik közelebb hozni a digitális család tagjait.

A szülők többnyire tisztában vannak a biztonságos internetezés fogalmával, az eszköztáruk mégis korlátozott. Legtöbbször olyan alkalmazások közül választhatnak, amelyekkel kontrollálni tudják gyermekeik internethasználatát, nem pedig oktatni, támogatni őket. Ez pedig nem feltétlenül segíti elő a gyerek-szülő bizalmi viszony kialakulását, erősödését abban a korai serdülőkorban, amikor a gyermek egyébként is elkezd eltávolodni a szülőktől. A Mongu for Teen alkalmazása abban különbözik a szülői felügyeleti (parental control) alkalmazásoktól, hogy az nem korlátot, hanem megoldást, játék- és tanulási lehetőséget nyújt mind a szülőknek, mind gyermekeiknek.

„A kamaszkor kezdete számos kihívást jelent szülő és gyermek számára egyaránt, ezekből csak az egyik az okostelefon használata. Alkalmazásunkkal ezt az időszakot igyekszünk megkönnyíteni mindenki számára úgy, hogy a gyerekeknek eszközt biztosítunk a biztonságos internethasználathoz, a szülőket pedig tájékoztatjuk a gyermek által használt szolgáltatásokról, azok veszélyeiről, és a kockázatok lehetséges csökkentéséről, tehát mindenről, ami miatt a szülők általában aggódni szoktak, amikor gyermekük okoseszközt kap” – mondta el dr. Krasznay Csaba, a Mongu for Teen termékmenedzsere. „Az alkalmazásunk jelenleg iOS operációs rendszeren használható, de terveink szerint hamarosan Android platformon is elérhetővé válik” – tette hozzá a szakember.

A Start it @K&H inkubátorba október 3-ig ismét várják az innovatív ötlettel és nagy fejlődési potenciállal rendelkező startupok jelentkezését a www.startitkh.hu oldalon, iparági korlátozás nélkül. A jelentkezés lezárulta előtt is érdemes már figyelni a weboldalt, ugyanis a Start it @K&H szeptember 20-án tartja első Demo Day rendezvényét, ahol bemutatkozik az inkubátorprogram 12 legígéretesebb startupja. Emellett pedig a belga Start it @KBC alapítója és vezérigazgatója osztja meg értékes gondolatait a vállalkozásokkal és az innovációval kapcsolatban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS