A 13 és 17 év közötti fiatalokra jelentős figyelem irányul, mert ők lesznek a jövő vásárlói. Viszonyukat a technológiával számos mítosz lengi körül.
Úgy tűnhet, hogy a mai tizenévesek el sem tudják képzelni az életüket a kütyükhöz és az internethez való gyors hozzáférés nélkül – írja a Forbes.hu vendégszerzője, Boros Norbert.
A Nielsen Norman Group 13 és 17 év közötti fiatalokkal készített kutatást, hogy megértsék a digitális technológiával, interneten felnövő generáció elvárásait. A kutatók 210 weboldal és 30 mobilalkalmazás használata közben figyelték meg a fiatalokat és faggatták őket a szokásaikról.
A fiatalok kétségtelenül gyakorlott felhasználók mobilon, ebből adódhat a feltételezés, hogy az ott szerzett képességeiket a többi készüléken is kamatoztatni tudják. Valójában egészen más a helyzet, ha például asztali számítógéppel kerülnek szembe. A kutatás szerint a tesztalanyok némelyike csak az iskolában találkozott hasonló eszközzel.
A fiatalok jobban gépelnek mobilon, mint hagyományos billentyűzeten, de hasonló a helyzet a görgetéssel is.
Amikor a kutatók megvizsgálták a fiatalok telefonjait, számos alkalmazást találtak, amelyek például a tanulmányaikhoz, munkához, vagy internetes vásárláshoz szükségesek.
Többen arról is beszámoltak, hogy korlátozott mobilinternet-forgalmuk van, és ezért leginkább wifit használnak.
Bárhol kóstoltam, két napon keresztül előbb-utóbb felemlegették. Túl sokan ahhoz, hogy szó nélkül hagyjuk.
A sikeres megbeszélések nyomán a kivitelezés új lendületet kap – mondta Szijjártó Péter, miután a Roszatom képviselőivel tárgyalt.