Megérkeztek a részletes júniusi ipari adatok

2020. 08. 12., 15:15

2020 júniusában az ipari termelés volumene 7,8 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól; munkanaphatástól megtisztított adatok alapján a termelés 12,2 százalékkal csökkent.

Az ipari export volumene 5,0 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A feldolgozóipari exportértékesítés 34 százalékát képviselő járműgyártás kivitele 12,2 százalékkal visszaesett, míg a 17 százalékos súlyú számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásáé 13,2 százalékkal nőtt.

Az ipar belföldi értékesítése 7,3, ezen belül a feldolgozóiparé 9,7 százalékkal csökkent az előző év azonos hónapjához képest.

Az iparon belül döntő súlyt (96 százalék) képviselő feldolgozóipar termelése 7,3, a csekély súlyú bányászaté 34 százalékkal esett vissza. Az energiaipar (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) kibocsátása 4,3 százalékkal csökkent.

A feldolgozóipari alágak többségében csökkent a termelés volumene. A legnagyobb súlyú, a feldolgozóipari termelés több mint 28 százalékát képviselő járműgyártás 12,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A közúti gépjármű gyártásának volumene 12,5, a közúti jármű alkatrészeinek gyártásáé 14,1 százalékkal csökkent.

A feldolgozóipari termelés 13 százalékát adó számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása 4,5 százalékkal nőtt. A két legnagyobb alágazat közül a jelentősebb, az elektronikai alkatrész, áramköri kártya gyártása 58, míg a kisebb súlyú elektronikus fogyasztási cikk gyártása 13,3 százalékkal bővült. A híradástechnikai berendezés gyártása ugyanakkor 61 százalékkal visszaesett.

A feldolgozóipari termelésből 12 százalékkal részesülő élelmiszer, ital és dohánytermék 1,7 százalékkal emelkedett az előző év azonos hónapjához viszonyítva, főleg a külpiaci eladások kedvező alakulásának köszönhetően, a hazai eladások mérséklődtek. A legnagyobb mértékben, 35 százalékkal a csekély súlyú dohánytermék gyártása bővült, de 10 százalék feletti növekedés volt a növényi, állati olaj gyártásában, a tejfeldolgozásban, valamint a malomipari termék, keményítő gyártásában. A tizenegy alágazat közül háromban regisztrált a KSH visszaesést. A legnagyobb súlyt (22 százalék) képviselő húsfeldolgozás, -tartósítás, húskészítmény gyártása 6,7 a második legjelentősebb italgyártás 3,1 százalékkal csökkent.

A közepes súlyú alágak közül a gumi-, műanyag és nemfém ásványi termék gyártása 12,7, a fémalapanyag és fémfeldolgozási terméké 17,2 százalékkal csökkent az egy évvel ezelőttihez viszonyítva.

A kisebb súlyú villamos berendezés gyártása 3,9 százalékkal nőtt, elsősorban a járműgyártáshoz köthető akkumulátorgyártás felfutása miatt.

A legnagyobb mértékben, 18,6 százalékkal a legkisebb súlyú textília, ruházat, bőr és bőrtermék gyártása maradt el az egy évvel korábbitól, mindenekelőtt a bőr, bőrtermék, lábbeli gyártásának visszaesése miatt.

Az ipari termelés a régiók közül csak Észak-Alföldön nőtt (5,1 százalékkal) az előző év azonos időszakához képest. A legnagyobb mértékben, 14,2 százalékkal Közép-Dunántúlon csökkent a volumen, a többi régióban 2,7 és 9,8 százalék közötti visszaesést mért a KSH.

A megfigyelt feldolgozóipari ágazatok összes, új rendelésének volumene 15,7 százalékkal nagyobb volt a 2019. júniusinál. Az új belföldi rendelések 6,1 százalékkal csökkentek, ugyanakkor az új exportrendelések 19,6 százalékkal nőttek. Az összes rendelésállomány június végén 0,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

Január–június

Az első félévben az ipari termelés 12,8 százalékkal esett vissza. Az összes értékesítés 63 százalékát adó külpiaci eladások volumene 13,6, míg a 37 százalékot képviselő hazai értékesítésé 7,7 százalékkal csökkent. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-14 22:30:00
A Napenergia Plusz program folytatása mellett még az idén pályázatot írnak ki azok számára, akik a korábbi elszámolás mellett telepítettek napelemet, ám kiestek a tízéves szaldós időszakból – jelentette be az energiaügyi miniszter.
2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS