Már nem tartunk a mesterséges intelligenciától

2022. 06. 17., 09:17

A mesterséges intelligencia (MI) az életünk szinte minden területére belépett: ott van velünk az utakon a navigációban, ha az interneten keresünk vagy vásárolunk valamit, és akkor is, ha ügyet intézünk. Az Avaya felmérése azt mutatja, hogy ötből négy ember észreveszi a mindennapokban az MI alkalmazását, de a férfiak körében még ennél is magasabb az arány.

A mesterséges intelligencia (MI) az internet „esze”. Az egyszerű szoftverektől az különbözteti meg, hogy az emberhez hasonlóan folyamatosan tanul, értelmezi az információkat, mégpedig hatalmas adatmennyiséget tud pillanatok alatt feldolgozni. Ennek köszönhető, hogy a közösségi platformok, a keresőprogramok és az útvonaltervezők is használják, hogy minden pillanatban a számunkra leginkább megfelelő találatokat és tartalmakat mutathassák.

„A mesterséges intelligencia jóformán megkerülhetetlen. Csak akkor nem találkozik vele valaki, ha nem használ okostelefont, számítógépet, navigációs rendszert és telefonon sem intéz ügyeket – ez pedig ma már szinte elképzelhetetlen”– magyarázta Gombár György, az Avaya Magyarország ügyvezetője.

Jól mutatja ezt, hogy az Avaya kutatása alapján az emberek 80 százaléka észleli a mindennapi életben a mesterséges intelligencia alkalmazását. A férfiak egyértelműen jobban észreveszik a modern technológia térnyerését, nekik ugyanis 87 százalékuk fedezi fel a hétköznapok során az MI-t, míg a nőknél 73% ez az arány. Legtöbben a hangalapú keresés használatakor tudják, hogy jelen van (65%), de már az ügyfélszolgálatok esetében is az emberek közel fele, a fordítóprogramoknál pedig több, mint harmaduk van tisztában a mesterséges intelligencia jelenlétével.

A felmérésből az is kiderült, hogy tízből hat amerikai szerint a mesterséges intelligencia pozitív hatással van a társadalomra, ezen belül is 15 százalék nagyon optimista a technológiát illetően.

„A technológia egyre pozitívabb megítélése annak köszönhető, hogy rendkívül gyorsan és költséghatékonyan tud megoldani komplex feladatokat is. Ez persze nem azt jelenti, hogy helyettesíteni lehetne a személyes kapcsolatokat vagy a döntéshozást igénylő tevékenységeknél az emberi közreműködést. Ám az olyan, valós idejű adatelemzést igénylő tevékenységeknél, mint például a számítógépes játékok vagy az ismétlődő tevékenységek automatizálása, rendkívül jól alkalmazható” – mondta Gombár György.

A felmérés szerint legnagyobb arányban (54 százalék) azt várják az MI-től, hogy a jövőben a segítségével előre fogjuk látni a baleseteket és a pénzügyi problémákat (49 százalék), de az ügyintézés egyszerűsödésére is közel ennyien, a válaszadók 42 százaléka számít. Ez utóbbi esetében azonban már nem a jövőről beszélünk. Az MI-n alapuló ügyfélszolgálatok ugyanis már most is rendelkezésre állnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS