Magyar startup üzemelteti az ország legnagyobb elektromos autó töltőszigetét

2021. 02. 11., 19:00

A parkolással foglalkozó Parkl 2019-ben 30 töltőállomást és 53 aktív töltőpontot üze-meltetett, ez a szám viszont egy év alatt négyszeresére nőtt. Ugyan az ingyenes parkolás kiesést jelentett a vállalkozásnak, e-mobilitásban viszont ebben az időszakban komoly ered-ményt értek el: jelenleg a magyar startup üzemelteti az ország legnagyobb elektromos töltőszigetét a fővárosban.

Nem volt kihívásoktól mentes az elmúlt év szinte egyik szektornak sem, ez a parkolásra pedig különösen igaz. Az ingyenes parkolás hatalmas kiesést jelentett a vállalkozásoknak is, ám több szereplő a megtorpanás helyett más területekre helyezte a növekedési fókuszt. Ilyen például az e-mobilitás, ami a töltőhálózatok és az infrastruktúra, valamint az elektromos autók számának növekedése – mely itthon tavaly elérte már a 25 ezret is – nemcsak a nagyvállalatok, hanem kisebb, hazai startupok szolgáltatásainak fejlődését is magával hozta, eddig felderítetlen lehetőségeket hordozva magában.

A Parkl terjeszkedése számokban

Az érintésmentes okosparkolásról ismert cég rövid időn belül jelentős eredményeket tudott elérni az e-mobilitási piacon: jelenleg 113 töltőállomást, 200 töltőpontot üzemeltet szerte az országban, missziója pedig, hogy nemcsak a parkolást, hanem az elektromos töltést is egyszerűbbé, kényelmesebbé tegye a digitalizáció segítségével. Mindamellett, hogy kiterjedt töltőhálózatot alakított ki Budapesten, többek között irodaházak és plázák parkolóiban, már több vidéki nagyvárosban (úgymint Nyíregyházán, Győrben és Székesfehérváron) is jelentős számú nyilvános töltőpontot üzemeltet. A magyar startup-ok között ezzel az első, a teljes szektort nézve pedig a negyedik helyen állnak a versenyben, lefedve a teljes piac kb. 10 százalékát.

„Bár egy kihívásokkal teli évet tudhatunk magunk mögött, a motivációnk csöppet sem csökkent, éppen ezért a tavalyi évben is minden erőnkkel arra törekedtünk, hogy továbbfejlesszük, és minél több helyre eljuttassuk szolgáltatásainkat. Az e-mobilitásban fedeztük fel azt a lehetőséget, hogy portfóliónkba beépítve egy jövőbe mutató, komplett megoldást tudjunk adni mind az autósoknak, mind a parkolóüzemeltetőknek. A növekedésünk során azt a koncepciót követtük, ami szerint a parkolás és a töltés kéz a kézben jár, így mindenki számára az a legelőnyösebb, ha ezek mind egy platformon kezelhetők. Az okosparkoláson túl emiatt most a desztinációs töltőhálózatunk bővítésén is gőzerővel dolgozunk és célunk, hogy az országban egyre több helyre vihessük el integrált szolgáltatásunkat” – mondta Somogyi Zsolt, a Parkl ügyvezetője.

Desztinációs töltés, a jövő igényeinek szolgálatában

A Parkl fejlesztésének és gyors térnyerésének hátterében többek között az áll, hogy amellett, hogy a parkolás és töltés egy felületen működik, könnyen tudják integrálni a rendszerükbe a legkülönfélébb márkájú e-töltőket is, ezáltal lehetővé tudják tenni a saját applikációjukon keresztüli töltéskezelést, a töltőpont kereséstől a fizetésig. „Az e-mobilitási stratégiánkat arra a tényre építettük fel, hogy a villanyautózás terjedésével egyre nagyobb töltőkapacitásra lesz szükség, nemcsak az otthonokban és az autópályák mentén, de gyakorlatilag minden olyan helyszínen, ahol az autónk parkol.”

A desztinációs töltés lényege, hogy olyan helyeken teszik elérhetővé a töltőpontokat, ahol a villanyautó tulajdonosok várhatóan több időt terveznek eltölteni (szállodák, bevásárlóközpontok, sportklubok, múzeumok stb.), a töltés ideje alatt pedig - az autót teljes biztonságban tudva - kényelmesen tudják teendőiket intézni.

„A legutóbbi nagyszabású projektünk a Múzeum Mélygarázsban, egy hatalmas pozitív visszacsatolás volt számunkra, hogy jó úton haladunk. Itt ugyanis pont az integrált megoldás tette lehetővé, hogy a parkoló megfeleljen a jelen és a jövő elvárásainak, és mobilon keresztül, teljesen érintésmentesen lehessen intézni az itt történő folyamatokat, a parkolóba való bejutástól a fizetésig. Úgy gondoljuk, hogy jelenleg ez az ország legmodernebb mélygarázsa, nevezhetjük akár a jövő parkolóházának is.”

A jövő garázsa és az ország legnagyobb töltőszigete

Tavaly decemberben került átadásra a Liget Budapest keretein belül megvalósuló Múzeum Mélygarázs a Városligetben, ahol a Parkl applikációval 24 töltőpont használható (20 db 22 kW-os AC és 4 db 90 kW-os DC töltőpont), ezzel az ország legnagyobb villanyautó töltőszigete vált elérhetővé. Az applikációval itt azonban nem csak töltés, de okosparkolás (a sorompó automatikus felnyílásával), sőt, telefonnal hívható lifthasználat is elérhető. Már a tervezési és építési szakaszban is számoltak azzal, hogy a jövőbeli igényeket ki tudja majd szolgálni. Az elektromos autózásban élenjáró Norvégiában például az ekkora méretű töltőszigetek létrehozása teljesen megszokott jelenség. Az előrejelzések és tendenciák pedig azt mutatják, hogy pár év múlva hazánkban is hasonlóan magas igény lesz az elektromos autózás, és ezáltal az elektromos töltés iránt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-11-13 00:10:00
November 11-én az Eiffel Műhelyházban rendezték meg az első „Vidéki Vállalkozók Éjszakája powered by Volkswagen” eseményt, ahol átadták az Év Vidéki Vállalkozói Díjakat. Magyarországon most először díjazták kizárólag a vidéki mikro-, kis- és középvállalkozásokat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS