Jelentősen nőtt az év végi mobilinternet-forgalom a magyarországi szolgáltatóknál

2019. 01. 17., 08:45

Jelentősen megnőtt az ünnepi mobilinternet forgalom a magyarországi szolgáltatóknál, az adatforgalom december 25-én volt a legnagyobb.

A Vodafone karácsonyi és szilveszteri statisztikái szerint egyre többen használnak mobilinternetet köszöntésre: a 2018-19-es ünnepi időszakban a mobilinternet-forgalom nőtt a legjobban. A karácsonyi időszakban másfélszeresére emelkedett az adatforgalom, a felhasznált mobilinternet mennyisége szilveszterkor és az újév első napján is valamivel több mint 50 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az ünnepek adatforgalma összesítve elérte a 794 millió megabájtot, míg 2017-2018-ban közel 518 millió megabájt volt.

A Vodafone közölte: az ünnepi MMS-ek száma nőtt, míg SMS-ből kevesebb volt. A Vodafone ügyfelek 143 540 ünnepi MMS-t küldtek a 2018-2019-es ünnepi időszak öt napján, míg egy évvel korábban 138 066-ot. Az SMS-ek száma 6 980 289-re csökkent az előző évi 7 596 467-ról. A Vodafone hálózatán a lebeszélt percek száma meghaladta a 44 milliót az ünnepek alatt, az indított hívások száma pedig a 13 millió 350 ezret.

A Magyar Telekom adatai szerint több mint 70 százalékkal nőtt a mobilinternet forgalom az előző ünnepi időszakhoz képest a legutóbbi karácsonyi és újévi (december 24-26-án, és december 31-január 1-jén) ünnepek alatt. Míg 2016-ban még csak 30 százalékos volt a forgalomnövekedés az előző év hasonló időszakához viszonyítva, 2017-ben már megduplázódott az adatforgalom az egy évvel azelőttihez képest.

Közölték: évről-évre egyre többen választják a karácsonyi és újévi üdvözletekhez is az okostelefonjukon vagy tabletjükön az internetes üzenetküldési formákat, mint például az elektronikus levél, a chat és a közösségi oldalakon elhelyezett posztok. A Telekomnál a három karácsonyi és két újévi ünnepnapon közel hasonló volt az adatforgalom, de december 25-én mobilneteztek a legtöbbet az ügyfelek.

Az internetes üzenetküldés mellett még mindig sokan választják a hagyományos SMS formátumot a karácsonyi jókívánságok eljuttatásához, bár számuk évente nagyjából 5-10 százalékkal csökken. Míg 2016-ben 6,9 millió, 2017-ben pedig 6,3 millió SMS üzenetet küldtek a Telekom ügyfelek rokonaiknak, ismerőseiknek karácsonykor, addig az idén már csak 6 milliót. Az újévi SMS-ek volumene is hasonlóképpen alakult az előző évhez képest.

Évek óta nő a mobilinternetes forgalom a Telenornál is: míg 2015 szilveszterén 81 terabájt, 2016-ban pedig 124 terabájt adatforgalmat bonyolítottak le az ügyfeleik, 2017-ben, már több mint kétszeresére emelkedve, elérte a 300 terabájtot a forgalom. Adataik szerint 2018-ban, ehhez képest is másfélszeresére nőve, megközelítette a 450 terabájtot. Az ünnepek öt napja alatt összesen 2,5 petabájt adatforgalmat bonyolítottak le a Telenor hálózatán.

A hívások és elküldött SMS-ek esetében csökkenés volt megfigyelhető a Telenornál is. A forgalmi adatokból jól látszik, hogy karácsonykor inkább december 24-én köszöntötték egymást az emberek: a kiugróan magas hívásforgalom mellett ezen a napon küldték el a Telenor ügyfelei a legtöbb, közel másfél millió SMS-t is az ünnepi időszakban. Ezzel szemben az ünnepek alatt a legtöbb – közel 340 ezer órányi – hívást január 1-jén bonyolították le a Telenor hálózatán, 0 és 1 óra között a megszokottnál nagyobb SMS-forgalom volt megfigyelhető. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 19., 10:49
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége és a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége szervezésében 2022. szeptember elején Budapesten tanácskozott a genfi székhelyű Munkaadók Nemzetközi Szövetségének Európai és Közép-Ázsia csoportja. A konferencián, amelyre 35 országból érkeztek küldöttek, a VOSZ-t dr. Kovács Patrik és Barabás Tamás társelnökök, valamint Varga Julianna nemzetközi és oktatási igazgató képviselte, aki egyben az esemény egyik szervezője is volt. A rendezvényről őt kérdeztük.
2022. 09. 27., 16:17
Saját honlapján és a népszámlálás internetes oldalán is közzétette az idei cenzus kérdőívének mintáját a Központi Statisztikai Hivatal. A népszámlálási kérdőívet bárki kitöltheti önállóan online, október 1. és 16. között.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS