Jelentősen nőtt az év végi mobilinternet-forgalom a magyarországi szolgáltatóknál

2019. 01. 17., 08:45

Jelentősen megnőtt az ünnepi mobilinternet forgalom a magyarországi szolgáltatóknál, az adatforgalom december 25-én volt a legnagyobb.

A Vodafone karácsonyi és szilveszteri statisztikái szerint egyre többen használnak mobilinternetet köszöntésre: a 2018-19-es ünnepi időszakban a mobilinternet-forgalom nőtt a legjobban. A karácsonyi időszakban másfélszeresére emelkedett az adatforgalom, a felhasznált mobilinternet mennyisége szilveszterkor és az újév első napján is valamivel több mint 50 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az ünnepek adatforgalma összesítve elérte a 794 millió megabájtot, míg 2017-2018-ban közel 518 millió megabájt volt.

A Vodafone közölte: az ünnepi MMS-ek száma nőtt, míg SMS-ből kevesebb volt. A Vodafone ügyfelek 143 540 ünnepi MMS-t küldtek a 2018-2019-es ünnepi időszak öt napján, míg egy évvel korábban 138 066-ot. Az SMS-ek száma 6 980 289-re csökkent az előző évi 7 596 467-ról. A Vodafone hálózatán a lebeszélt percek száma meghaladta a 44 milliót az ünnepek alatt, az indított hívások száma pedig a 13 millió 350 ezret.

A Magyar Telekom adatai szerint több mint 70 százalékkal nőtt a mobilinternet forgalom az előző ünnepi időszakhoz képest a legutóbbi karácsonyi és újévi (december 24-26-án, és december 31-január 1-jén) ünnepek alatt. Míg 2016-ban még csak 30 százalékos volt a forgalomnövekedés az előző év hasonló időszakához viszonyítva, 2017-ben már megduplázódott az adatforgalom az egy évvel azelőttihez képest.

Közölték: évről-évre egyre többen választják a karácsonyi és újévi üdvözletekhez is az okostelefonjukon vagy tabletjükön az internetes üzenetküldési formákat, mint például az elektronikus levél, a chat és a közösségi oldalakon elhelyezett posztok. A Telekomnál a három karácsonyi és két újévi ünnepnapon közel hasonló volt az adatforgalom, de december 25-én mobilneteztek a legtöbbet az ügyfelek.

Az internetes üzenetküldés mellett még mindig sokan választják a hagyományos SMS formátumot a karácsonyi jókívánságok eljuttatásához, bár számuk évente nagyjából 5-10 százalékkal csökken. Míg 2016-ben 6,9 millió, 2017-ben pedig 6,3 millió SMS üzenetet küldtek a Telekom ügyfelek rokonaiknak, ismerőseiknek karácsonykor, addig az idén már csak 6 milliót. Az újévi SMS-ek volumene is hasonlóképpen alakult az előző évhez képest.

Évek óta nő a mobilinternetes forgalom a Telenornál is: míg 2015 szilveszterén 81 terabájt, 2016-ban pedig 124 terabájt adatforgalmat bonyolítottak le az ügyfeleik, 2017-ben, már több mint kétszeresére emelkedve, elérte a 300 terabájtot a forgalom. Adataik szerint 2018-ban, ehhez képest is másfélszeresére nőve, megközelítette a 450 terabájtot. Az ünnepek öt napja alatt összesen 2,5 petabájt adatforgalmat bonyolítottak le a Telenor hálózatán.

A hívások és elküldött SMS-ek esetében csökkenés volt megfigyelhető a Telenornál is. A forgalmi adatokból jól látszik, hogy karácsonykor inkább december 24-én köszöntötték egymást az emberek: a kiugróan magas hívásforgalom mellett ezen a napon küldték el a Telenor ügyfelei a legtöbb, közel másfél millió SMS-t is az ünnepi időszakban. Ezzel szemben az ünnepek alatt a legtöbb – közel 340 ezer órányi – hívást január 1-jén bonyolították le a Telenor hálózatán, 0 és 1 óra között a megszokottnál nagyobb SMS-forgalom volt megfigyelhető. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 23., 15:23
Nagy Ferenc Gábor, az NFG Badboys Kft. tulajdonosa reméli, hogy a VOSZ-on belül is sok céghez eljuthatnak, egyre többen ismerik majd meg programjukat és filozófiájukat. A VOSZ Sportvállalkozási Szekciójának új tagjával eddigi eredményeiről és terveiről is beszélgettünk.
2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS