Jelentősen nőtt az év végi mobilinternet-forgalom a magyarországi szolgáltatóknál

2019. 01. 17., 08:45

Jelentősen megnőtt az ünnepi mobilinternet forgalom a magyarországi szolgáltatóknál, az adatforgalom december 25-én volt a legnagyobb.

A Vodafone karácsonyi és szilveszteri statisztikái szerint egyre többen használnak mobilinternetet köszöntésre: a 2018-19-es ünnepi időszakban a mobilinternet-forgalom nőtt a legjobban. A karácsonyi időszakban másfélszeresére emelkedett az adatforgalom, a felhasznált mobilinternet mennyisége szilveszterkor és az újév első napján is valamivel több mint 50 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az ünnepek adatforgalma összesítve elérte a 794 millió megabájtot, míg 2017-2018-ban közel 518 millió megabájt volt.

A Vodafone közölte: az ünnepi MMS-ek száma nőtt, míg SMS-ből kevesebb volt. A Vodafone ügyfelek 143 540 ünnepi MMS-t küldtek a 2018-2019-es ünnepi időszak öt napján, míg egy évvel korábban 138 066-ot. Az SMS-ek száma 6 980 289-re csökkent az előző évi 7 596 467-ról. A Vodafone hálózatán a lebeszélt percek száma meghaladta a 44 milliót az ünnepek alatt, az indított hívások száma pedig a 13 millió 350 ezret.

A Magyar Telekom adatai szerint több mint 70 százalékkal nőtt a mobilinternet forgalom az előző ünnepi időszakhoz képest a legutóbbi karácsonyi és újévi (december 24-26-án, és december 31-január 1-jén) ünnepek alatt. Míg 2016-ban még csak 30 százalékos volt a forgalomnövekedés az előző év hasonló időszakához viszonyítva, 2017-ben már megduplázódott az adatforgalom az egy évvel azelőttihez képest.

Közölték: évről-évre egyre többen választják a karácsonyi és újévi üdvözletekhez is az okostelefonjukon vagy tabletjükön az internetes üzenetküldési formákat, mint például az elektronikus levél, a chat és a közösségi oldalakon elhelyezett posztok. A Telekomnál a három karácsonyi és két újévi ünnepnapon közel hasonló volt az adatforgalom, de december 25-én mobilneteztek a legtöbbet az ügyfelek.

Az internetes üzenetküldés mellett még mindig sokan választják a hagyományos SMS formátumot a karácsonyi jókívánságok eljuttatásához, bár számuk évente nagyjából 5-10 százalékkal csökken. Míg 2016-ben 6,9 millió, 2017-ben pedig 6,3 millió SMS üzenetet küldtek a Telekom ügyfelek rokonaiknak, ismerőseiknek karácsonykor, addig az idén már csak 6 milliót. Az újévi SMS-ek volumene is hasonlóképpen alakult az előző évhez képest.

Évek óta nő a mobilinternetes forgalom a Telenornál is: míg 2015 szilveszterén 81 terabájt, 2016-ban pedig 124 terabájt adatforgalmat bonyolítottak le az ügyfeleik, 2017-ben, már több mint kétszeresére emelkedve, elérte a 300 terabájtot a forgalom. Adataik szerint 2018-ban, ehhez képest is másfélszeresére nőve, megközelítette a 450 terabájtot. Az ünnepek öt napja alatt összesen 2,5 petabájt adatforgalmat bonyolítottak le a Telenor hálózatán.

A hívások és elküldött SMS-ek esetében csökkenés volt megfigyelhető a Telenornál is. A forgalmi adatokból jól látszik, hogy karácsonykor inkább december 24-én köszöntötték egymást az emberek: a kiugróan magas hívásforgalom mellett ezen a napon küldték el a Telenor ügyfelei a legtöbb, közel másfél millió SMS-t is az ünnepi időszakban. Ezzel szemben az ünnepek alatt a legtöbb – közel 340 ezer órányi – hívást január 1-jén bonyolították le a Telenor hálózatán, 0 és 1 óra között a megszokottnál nagyobb SMS-forgalom volt megfigyelhető. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-18 21:10:59
A Budapesti Corvinus Egyetem közös kutatást indít az OPTEN-nel és a Grémium az Utódlásért Egyesülettel a hazai családi és nem családi tulajdonban lévő magánvállalatok professzionalizációjának feltérképezésére.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS