Divatipar: testalkat alapján is ajánlatot generálnak a mesterséges intelligenciával

2024. 03. 25., 19:10

Az elmúlt években a mesterséges intelligencia (MI) olyan területeken ért el áttörést, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Az egyik ilyen terület a divatipar, ahol az új technológia forradalmasítja a divatcikkek vásárlásának gyakorlatát, például az MI algoritmusok személyre szabott ajánlatokat jelenítenek meg a felhasználóknak az egyéni ízlésnek és testalkatnak megfelelően. A Glami.hu friss felmérése arra kereste a választ, hogy mit gondolnak a magyar divatrajongók az új technológiáról.

Az elmúlt években a mesterséges intelligencia (MI) olyan területeken ért el áttörést, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Az egyik ilyen terület a divatipar, ahol az új technológia forradalmasítja a divatcikkek vásárlásának gyakorlatát, például az MI algoritmusok személyre szabott ajánlatokat jelenítenek meg a felhasználóknak az egyéni ízlésnek és testalkatnak megfelelően. A Glami.hu friss felmérése arra kereste a választ, hogy mit gondolnak a magyar divatrajongók az új technológiáról.

Személyre szabott ajánlások

Az MI egyik legfontosabb felhasználási területe a divatcikk kereskedelem területén, hogy segítségével a webáruházak személyre szabott ajánlatokat tudnak generálni a felhasználók számára. Az algoritmusok elemzik a felhasználók korábbi böngészési és vásárlási előzményeit, és automatizáltan megkeresik és megjelenítik azokat a termékeket, amelyek leginkább megfelelnek ezeknek. A Glami.hu tapasztalatai alapján az ajánlórendszeren keresztül történő perszonalizáció akár 20 százalékkal is növelheti a vásárlás esélyét. A másik kulcsfontosságú mesterséges intelligencia alapú megoldás az ár összehasonlítás, amely segít a felhasználóknak megtalálni a legjobb ajánlatot a piacon.

Innovatív MI-alapú keresési megoldások

A vizuális keresés – a fotók Shazamja – lehetővé teszi, hogy képek feltöltésével kereshessenek a felhasználók. A rendszer a mesterséges intelligencia segítségével információkat nyer ki a képekből, és ezek alapján megkeresi a leginkább hasonló elemeket. Legyen szó akár műalkotásokról, tárgyakról, vagy ruházatról, ez a technológia áthidalja a szakadékot a fizikai és a digitális világ között és fokozza a felfedezés hatékonyságát.

A hangalapú keresés, vagy hangvezérelt vásárlás lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy hangutasítással keressenek az interneten, egy webhelyen vagy egy alkalmazásban. Ez lényegében kulcsszavas keresést jelent például a Google Voice Search, a Cortana, a Siri, vagy az Amazon Echo szolgáltatások igénybevételével.

A divatwebáruházak egyre gyakrabban alkalmaznak mesterséges intelligencia asszisztenseket, amivel személyre szabott stílustanácsokat tudnak adni, segítve az ügyfeleket preferenciáik és testalkatuk alapján megalapozott vásárlási döntések meghozatalában. A GLAMI felmérése szerint a magyarok az MI asszisztens szolgáltatásokat tartják az egyik leghasznosabb mesterséges intelligencia alapú kényelmi funkciónak, amelyet a divat webáruházak alkalmaznak.

Ajánlások testalkat alapján

A mesterséges intelligencia további előnye, hogy testalkat alapján is tud ajánlatokat generálni. A divatiparban gyakran eltérnek a szabványos méretektől, és ezek a különbségek gyakran nem tükröződnek a hagyományos mérettáblázatokon. A GLAMI tavalyi felmérése szerint Magyarországon a nők 31 százaléka, a férfiak 17 százaléka érzett már bizonytalanságot a testalkata miatt amikor divatcikkeket vásárolt. A divat webáruházak olyan MI-algoritmusokkal tehermentesíthetik felhasználóikat az ilyen természetű aggodalmaiktól, amelyek segítik a felhasználókat az egyéni testalkatuknak és stílusuknak megfelelő ruhák megtalálásában.

Trendelemzés és előrejelzés

A generatív mesterséges intelligencia 2023-as megjelenése után egyre több felhasználási terület jelenik meg a divat világában is. A mesterséges intelligencia nemcsak a felhasználói preferenciák alapján tesz ajánlásokat, hanem segíti a vállalkozásokat a trendek elemzésében és előrejelzésében is. A McKinsey jelentése szerint a divatiparban dolgozó vezetők 73 százaléka 2024-ben meghatározó prioritásnak tekinti a generatív MI technológia alkalmazását. Mindezt alátámasztja, hogy az olyan népszerű divatmárkák, mint a Zara, a H&M, a Dior, a Macy's és a Nike, már mind alkalmazzák üzleti modelljeikben az MI-t.
A mesterséges intelligencia algoritmusok elemzik a közösségi média platformjaikat, a divatbemutatókat és más forrásokat, hogy azonosítsák a jövőbeli trendeket.

Mit gondolnak a magyarok az MI-ról?

A GLAMI friss felmérésében a magyar felhasználók véleményét is megkérdezte az MI-megoldásokkal kapcsolatban. Az adatok szerint a magyar divatrajongók több mint 45 százaléka aktívan érdeklődik az iránt, hogy a technológia térhódítása milyen új megoldásokat hozhat a divat területén. A felmérésből az is kiderült, hogy a divatwebáruházak által használt MI-alapú megoldásokat a fogyasztók 27 százaléka észleli tudatosan, vélhetően elsősorban azok, akik nyitottabbak a technológiai újdonságokra.

A magyar felhasználók körében az egyik legnépszerűbb mesterséges intelligencia alapú keresési mód a vizuális keresés, valamint, hogy a válaszadók 42 százaléka használt már vizuális keresést különböző webáruházakban kapható termékek árának összehasonlítására. A tanulmány szerint a magyarok körében a divat területén a MI használatának legelfogadottabb területe a termékajánlás, a virtuális próbafülkék, az MI-asszisztensek a megfelelő darabok megtalálására és az ügyfélszolgálati chat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 25., 10:05
Teljesen mindegy, hogy kistelepülésről és kisvállalkozásokról vagy nagyvárosról és multinacionális óriásvállalatokról van szó, a gazdaságfejlesztés és a befektetésösztönzés alapelvei minden szinten ugyanúgy érvényesek – emelte ki beszédében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója a bárándi ipari park második ütemének átadóján.
2025. 01. 23., 13:05
Idén havi 14 535 forint személyi kedvezmény jár a személyi jövedelemadóból azoknak, akik az igénybevétel időpontjában rendelkeznek a súlyos fogyatékosság minősítéséről szóló orvosi igazolással, vagy a rokkantsági járadékra, fogyatékossági támogatásra jogosító határozattal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.

  Rovathírek: GUSTO

A SALT Budapest alapvető filozófiája a hagyományos magyar konyha újragondolása. Tóth Szilárd séf és csapata olyan régi recepteket és technikákat elevenít fel, amelyek évtizedekkel, sőt évszázadokkal ezelőtt jellemezték a magyar vidéki konyhát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség és az ukrán hatóságok tájékoztatása alapján az elmúlt két hónapban sem csökkent az ukrán energia-infrastruktúrát ért támadások száma. A támadások közvetlenül nem érintik az ukrajnai atomerőművek nukleáris biztonságát, azonban megzavarhatják működésüket.