Digitális készségekkel vértezte fel magát a hazai civil szektor

2021. 07. 20., 09:30

Első ízben tartotta a NIOK Alapítvány teljes egészében virtuálisan a civil szervezeteknek szóló Civil Tech Hub kurzusait. A korábban jellemző 50 résztvevő helyett tavaly és idén már összesen 412-en követték nyomon az ingyenes, gyakorlatorientált, a mindennapi működésben azonnal hasznosítható tudást adó foglalkozásokat. Az események a pandémiás helyzet miatt szükségessé vált távmunkára és arra fókuszáltak, hogyan lehet a munkahelyekre való visszatérés után is megtartani a digitális munkavégzés előnyeit.

Sok éve zajlanak már a civil szervezetek digitális átalakulását támogató ingyenes Civil Tech Hub foglalkozások a NIOK Alapítvány szervezésében és a Microsoft Magyarország támogatásával. A korábbi években körülbelül 50 (alkalmanként 10-15) résztvevővel zajlottak ezek az események, hiszen a helyszínek befogadóképessége ennél nagyobb létszámot nem tett lehetővé.

A 2020 szeptembere és 2021 júniusa között megrendezett foglalkozásokat és beszélgetéseket azonban már több tucat civil szervezet összesen 412 munkatársa követhette nyomon, hiszen ezeket, a sorozat történetében első ízben – a pandémiás helyzetre való tekintettel – teljes egészében virtuálisan tartották meg. Közvetett módon így összesen több mint 6000, a hazai civil szervezeteknél dolgozó ember mindennapi munkáját segítették vagy alakították át Civil Tech Hub kurzusai.

A távoktatás, a visszajelzések szerint, a legkevésbé sem ment a hatékonyság rovására. Az eseményeken résztvevő civil szervezetek képviselői utólag épp a webináriumok hasznosságát dicsérték. Gyakorlatorientált, a mindennapi gyakorlatban azonnal hasznosítható tudást adó interaktív alkalmakon sajátíthatták el a Office 365 mesterfogásait, ismerték meg a Teams, a Sharepoint és a OneDrive használatát. A tematikák kifejezetten a virtuális szervezeti működésre, a pandémiás helyzet miatt szükségessé vált távmunkára és a sikeres visszatérésre fókuszáltak.

A hagyományos kurzusok mellett, vállalati partnerek és civil szervezetek bevonásával, online kerekasztal beszélgetésekre is sor került, amelyek a járványhelyzet alatti és utáni távmunka, az online és offline események kérdésköreit érintették.

„Hálásak vagyunk a partnereinknek és a Microsoftnak a tőlük kapott támogatásért. Az ő segítségükkel sikerült egy kihívásokkal teli időszakban is még nagyobb számban elérni és támogatni a hasznos társadalmi tevékenységet végző, gyakran a rászoruló, hátrányos helyzetű emberekről gondoskodó civil szervezeteket. Jó érzés tudni, hogy a virtuálissá váló Civil Tech Hub programunkon keresztül a Microsoft Magyarország is részese volt a pandémia alatt tapasztalt szolidaritásnak” – mondta Gerencsér Balázs, a NIOK igazgatója.

A kurzusokba és a beszélgetésekbe gyakran kapcsolódtak be önkéntesként a Microsoft Magyarország munkatársai, partnerei, a civil és vállalati szektor képviselői is. A NIOK Alapítvány sok éve a Microsoft stratégiai partnere, így szakmai és anyagi támogatásban részesül a vállalattól. Az alapítvány ennek a partnerségnek a keretében alakította ki korábban a Civil Tech Hubot, amely egy közösségi tér és digitális tréningközpont. A tavalyi „Digitális civil” program keretein belül például a Microsoft szakértői díjmentesen nyújtottak tanácsadást a civileknek, segítettek az Office 365 rendszer szervezetre szabásában, illetve webinar tréningeket is tartottak.

A Civil Tech Hub révén a digitális fejlesztéseink egy jobb világ megteremtéséhez járulnak hozzá. A járványhelyzet megmutatta, miért volt nagy szükség a képzéseinkre már az ezt megelőző években is, és azt is, hogy a NIOK-kal való jól bejáratott együttműködésünknek köszönhetően gyors és hathatós segítséget tudtunk nyújtani a civileknek. Az elmúlt év tanulságai nem múltak el nyomtalanul. Azzal, hogy megsokszorozódott a civil szférában azoknak a munkatársaknak a száma, akik rendelkeznek a megfelelő digitális készségekkel, az egész szektor vált válság- és jövőállóbbá – hangsúlyozta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.

Civil Tech programon keresztül a Microsoft Magyarország és a NIOK Alapítvány több mint tíz éve dolgozik együtt azért, hogy a legújabb technológiák a fontos társadalmi ügyek szolgálatába állhassanak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS