Az autózás jövőjét formáló cégbe fektet a Lead Ventures

2020. 05. 11., 13:45

Újabb, ezúttal 3 millió eurós befektetést hajt végre a közép-kelet-európai régióban a Lead Ventures. A scaleupok finanszírozására specializálódott kockázati tőketársaság ezúttal egy az autósok hétköznapjait és a biztosítótársaságok jövőjét egyaránt befolyásoló insurtech társaság, az Amodo fejlődését segíti. A horvát illetőségű vállalkozás által fejlesztett, az úgynevezett felhasználás alapú biztosítások bevezetését támogató telematikai platformot már világszerte több neves biztosítótársaság alkalmazza.

Gyökeresen megváltoztathatja az autósok mindennapjait a horvát Amodo által fejlesztett telematikai platform.

Egy erre alapuló applikációt letöltve ugyanis például a sofőr okostelefonja képes rengeteg, a vezetéshez kapcsolódó adatot (tartózkodási hely, sebesség, kanyarodási, gyorsítási és fékezési adatok stb.) összegyűjteni. Az összegyűjtött információkat egy analitikai szoftver dolgozza fel és küldi el a vezetőnek, aki így pontosan tisztában lesz azzal, mennyire biztonságosan, mennyire energiatakarékosan vezet. Saját eredményeit összehasonlíthatja más felhasználókéval, így láthatja, miben jobb és miben tud fejlődni a közösség más tagjaihoz képest.

A biztosítótársaságok lehetnek a leginkább érdekeltek egy ilyen applikáció bevezetésében, miután a vezetői viselkedés az egyik legmeghatározóbb faktor a gépjárműbiztosítások kockázati elemzésében. A megoldás ugyanis nem csak az autósok mindennapjait, de a nekik különféle biztosításokat kínáló társaságok üzletpolitikáját is felforgathatja. Az Amodo platformja remek alapot jelent egy mostanában világszerte terjedőben lévő új termék, a felhasználás alapú biztosítás (Usage Based Insurance, UBI) piaci bevezetésére. A felhasználás alapú biztosítás egyre növekvő népszerűsége annak köszönhető, hogy a termék számos előnnyel bír mind a gépjármű biztosítók, mind pedig a gépjárműtulajdonosok számára.

Például az Amodo platformja által gyűjtött adatokon alapuló, egyedi árazási és termékfejlesztési megoldásoknak köszönhetően a felhasználási időhöz, megtett távolsághoz vagy akár a vezetési stílushoz köthető biztosítási termékeket lehet kialakítani. A biztosítók így alacsonyabb kockázati besorolású ügyfélkört alakíthatnak ki, a felhasználók pedig csökkenthetik gépjárműbiztosítási kiadásaikat. A széleskörű felhasználói adatgyűjtésnek köszönhetően mód nyílik további termékek fejlesztésére és értékesítésére, valamint a biztosítási csalások visszaszorítására is. A felhasználás alapú biztosítások elterjedése ráadásul közvetett módon javítja a vezetési biztonságot és mérsékelheti az üzemanyag fogyasztást.

A felhasználás alapú biztosítások piaca évről évre komoly növekedést mutat a világon. Jelenleg 55 országban 417 különféle felhasználás alapú biztosítási termékre több mint 25 millió szerződést kötöttek az ügyfelek. A legtöbb nagy biztosítótársaság indított vagy tervez indítani ehhez hasonló szolgáltatásokat. A várakozások szerint 2025-re 95 milliárd dolláros bevétel származik majd az ilyen típusú termékekből, az évenkénti növekedés 18 százalékra becsülhető.

A 2018-ban indított, és Magyarországon, illetve Közép-Kelet Európában 100 millió eurót befektetni kívánó Lead Ventures Zrt.  a gyorsan bővülő piac miatt látott fantáziát a horvát Amodo-ban.

„Úgy döntöttünk, hogy 3-5 éves időtartamra összesen 3 millió eurót fektetünk a társaságba. Az Amodo egy gyorsan fejlődő, innovatív társaság, amelyik már bizonyított a felhasználás alapú biztosítások piacán. Több komoly szereplőt is az ügyfelei között tudhat, mint például a AIG, Porsche Bank, P&V, vagy a Triglav. A társaság mostanra érte el azt a fejlettségi szintet, hogy megfelelő tőkeellátottság mellett új piacokra léphessen be és kiterjeszthesse vevőkörét. Az Amodo további növekedéséhez szükséges egy új fejlesztői központ létrehozása, amelyet Közép-Kelet-Európa valamelyik nagyvárosában tervezett létrehozni. A választásuk, nem utolsó sorban a Lead Ventures Zrt. befektetésének köszönhetően végül Budapestre esett, így a termékfejlesztést a magyar fővárosban fogják végezni” – hangsúlyozta Haszonics Balázs, a Lead Ventures Zrt. pénzügyi igazgatója, aki a befektetésnek köszönhetően az Amodo igazgatóságába is bekerült.

A Lead Ventures kezelésében álló, a MOL és az Eximbank befektetésével működő Enter Tomorrow Europe tőkealap által biztosított új forrást az Amodo többek között a budapesti fejlesztőközpont létrehozására fordítja.

A 2013-ban alapított, horvátországi központú Amodo eddig összesen mintegy 1,2 millió jármű összesen több mint 1 milliárd kilométer megtett útjának adatát dolgozta fel. Az Amodo teljeskörű, marketing és értékesítési funkciókat is tartalmazó megoldásokat kínál ügyfelei számára.

„Az Amodo az elmúlt hat évben öt kontinensen, 18 országban, több mint 25 terméket hozott létre nagy nemzetközi biztosítótársaságok számára. A következő években további dinamikus növekedést tervezünk, 2023-ra szeretnénk megnégyszerezni ügyfélkörünket. Technológiai és üzleti fejlődésünkhöz, a további növekedéshez ideális partnerre találtunk: a Lead Ventures jelentős finanszírozási erővel és kiterjedt üzleti kapcsolatokkal rendelkezik a régióban” – közölte Marijan Mumdziev, az Amodo vezérigazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS