A KBC Mobile app világszerte az élvonalban

2021. 09. 24., 15:30

Egy összehasonlító tanulmány alapján a Sia Partners független nemzetközi kutatóintézet a KBC Mobile-t a világ legjobb mobil banki alkalmazásának választotta.

A KBC a korábbi években mindig az élmezőnyben szerepelt a Sia éves felmérésében, idén azonban átvette a vezetést. Ez az elismerés annál is inkább fontos a KBC számára, mivel a Sia az elmúlt években szisztematikusan bővítette felmérés körét. A mostani felmérésben a Sia nem kevesebb, mint 135 bankot vizsgált a világ 17 különböző országából, így a tanulmány kiváló képet adhat a jelenlegi mobilbanki piacról és a kialakulóban lévő trendekről.

A Sia a KBC Mobile elemzésében számos tényezőt emel ki, köztük a figyelemre méltóan nagyszámú bankoláson túli, harmadik féltől származó szolgáltatást, a szimulációs eszközöket, a számos tranzakciótípus teljes körű online elérhetőségét, a kiváló és problémamentes felhasználói élményt, a kapcsolódási pontok sokszínűségét (pl. viselhető eszközök, itsme, készpénzfelvétel ATM-ből), a KBC egyéb fizikai és digitális értékesítési csatornáival való interakció lehetőségét, valamint a Kate-nek –, a KBC digitális személyi asszisztensének – központi szerepét.

A kutatócég következtetése egyértelmű: „A KBC Mobile egy tökéletes és hatékony banki alkalmazás a mindennapi igények kiszolgálására és az egyik leginnovatívabb pénzügyi applikáció, néhány érdekes extrával. Az alkalmazás meglepi az ügyfeleket a funkciók széles skálájával és a Kate által nyújtott virtuális segítséggel.”

A kutatócég egyébként nem az egyetlen, amely a KBC-t a digitalizáció terén példának tekinti. Egy nemrégiben készült jelentésben például a Deloitte a digitális asszisztensekről szóló elemzésében Kate-t helyezte az élre, míg a TechPulse magazin a múlt héten a Kate-et „Best Customer Case 2021”-nek választotta.

Johan Thijs, a KBC Csoport vezérigazgatója úgy véli, hogy ez az első helyezés méltó elismerése az elmúlt évek kemény munkájának:

A KBC Mobile világelső helyezése a Sia rangsorában egyértelmű elismerése a 10 évnyi innovációnak, fejlesztésnek és - különösen - az ügyfeleinkre való odafigyelésnek. Számomra ez az elismerés nem csak Belgiumra, hanem az összes fő piacunkon ügyfeleinknek kínált mobilalkalmazásra is vonatkozik. Pearl+ üzleti kultúránk biztosítja, hogy a KBC Csoport minden országában folyamatosan inspiráljuk egymást olyan új ötletek bevezetésére, megvalósítására és elfogadására, amelyek tökéletesen illeszkednek a helyi ügyfelek elvárásaihoz. Az egy évvel ezelőtt stratégiánk központi elemeként elindított első a digitalizáció megközelítésünk egyértelműen kifizetődő ebből a szempontból, és bizonyítja, hogy csoportként milyen innovatív erőt tudunk kiaknázni.”

A Sia Partners átlátható, megbízható és világos módszertana

Az új és alternatív piaci szereplők egyre inkább helyet követelnek maguknak a hagyományos pénzügyi szolgáltatók között, miközben a verseny - amelyet olyan innovatív és felforgató trendek erősítenek, mint a kriptovaluták, a mesterséges intelligencia, az adatelemzés és a fenntarthatósági követelmények - egyre élesebbé válik. A Sia Partners e megfigyelések alapján vizsgálta, hogy a pénzintézetek a mobilbankolással milyen mértékben tudnak válaszolni ezekre a kihívásokra.

A végső pontszám, amelyet a Sia Partners ad egy mobilbanki alkalmazásnak, az alkalmazásban kínált funkciók, a felhasználói élmény és az alkalmazásboltok értékeléseire adott részpontszámok összege. A felmérés összesen több mint 85 különböző kritériumot mért 13 kategóriában.

A Sia Partners arra a következtetésre jutott, hogy az európai bankok innovatív szolgáltatásaik és teljes körű online kínálatuk révén élen járnak a digitalizációban. A Belgium vezető digitális szereplői közötti éles versenyszellem is arra ösztönzi őket, hogy egyre magasabbra tegyék a lécet, aminek eredményeképpen a Sia rangsorában világviszonylatban is jelentős különbséggel az első helyen állnak.

Elismerés a KBC Mobile 10 éves fennállása alkalmából

A KBC 2011. szeptember 19-én indította el első mobilbanki alkalmazását. Pontosan 10 évvel később a KBC Mobile központi szerepet játszik a KBC által alkalmazott ügyfélmegközelítésben, és a piacon példává vált. Az a tény, hogy a Sia Partners a KBC-t egy 135 ágazati versenytársat vizsgáló világméretű felmérésben "digitális vezetőnek" választotta, még különlegesebbé teszi ezt az évfordulót.

Az elmúlt 10 év során a KBC Mobile drámai átalakuláson ment keresztül: az alapvető tranzakciók elvégzésére és a számlainformációk ellenőrzésére szolgáló alkalmazásból egy teljes értékű, ügyfélközpontú ökoszisztémává vált, amely proaktív módon egyre több ügyfél igényét elégíti ki. Ezek az igények nem csak a banki, biztosítási és befektetési tevékenységekre korlátozódnak, hanem a mobilitásra, szabadidős és egészségügyi ügyekre stb. is kiterjednek.

Kate, a KBC digitális személyi asszisztense már most is fontos szerepet játszik ebben a fejlődésben, és az elkövetkező hónapokban és években még központibb szerepet fog játszani az ügyfelekkel való interakcióban, mesterséges intelligencia és adatelemzés segítségével.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS