A KBC Mobile app világszerte az élvonalban

2021. 09. 24., 15:30

Egy összehasonlító tanulmány alapján a Sia Partners független nemzetközi kutatóintézet a KBC Mobile-t a világ legjobb mobil banki alkalmazásának választotta.

A KBC a korábbi években mindig az élmezőnyben szerepelt a Sia éves felmérésében, idén azonban átvette a vezetést. Ez az elismerés annál is inkább fontos a KBC számára, mivel a Sia az elmúlt években szisztematikusan bővítette felmérés körét. A mostani felmérésben a Sia nem kevesebb, mint 135 bankot vizsgált a világ 17 különböző országából, így a tanulmány kiváló képet adhat a jelenlegi mobilbanki piacról és a kialakulóban lévő trendekről.

A Sia a KBC Mobile elemzésében számos tényezőt emel ki, köztük a figyelemre méltóan nagyszámú bankoláson túli, harmadik féltől származó szolgáltatást, a szimulációs eszközöket, a számos tranzakciótípus teljes körű online elérhetőségét, a kiváló és problémamentes felhasználói élményt, a kapcsolódási pontok sokszínűségét (pl. viselhető eszközök, itsme, készpénzfelvétel ATM-ből), a KBC egyéb fizikai és digitális értékesítési csatornáival való interakció lehetőségét, valamint a Kate-nek –, a KBC digitális személyi asszisztensének – központi szerepét.

A kutatócég következtetése egyértelmű: „A KBC Mobile egy tökéletes és hatékony banki alkalmazás a mindennapi igények kiszolgálására és az egyik leginnovatívabb pénzügyi applikáció, néhány érdekes extrával. Az alkalmazás meglepi az ügyfeleket a funkciók széles skálájával és a Kate által nyújtott virtuális segítséggel.”

A kutatócég egyébként nem az egyetlen, amely a KBC-t a digitalizáció terén példának tekinti. Egy nemrégiben készült jelentésben például a Deloitte a digitális asszisztensekről szóló elemzésében Kate-t helyezte az élre, míg a TechPulse magazin a múlt héten a Kate-et „Best Customer Case 2021”-nek választotta.

Johan Thijs, a KBC Csoport vezérigazgatója úgy véli, hogy ez az első helyezés méltó elismerése az elmúlt évek kemény munkájának:

A KBC Mobile világelső helyezése a Sia rangsorában egyértelmű elismerése a 10 évnyi innovációnak, fejlesztésnek és - különösen - az ügyfeleinkre való odafigyelésnek. Számomra ez az elismerés nem csak Belgiumra, hanem az összes fő piacunkon ügyfeleinknek kínált mobilalkalmazásra is vonatkozik. Pearl+ üzleti kultúránk biztosítja, hogy a KBC Csoport minden országában folyamatosan inspiráljuk egymást olyan új ötletek bevezetésére, megvalósítására és elfogadására, amelyek tökéletesen illeszkednek a helyi ügyfelek elvárásaihoz. Az egy évvel ezelőtt stratégiánk központi elemeként elindított első a digitalizáció megközelítésünk egyértelműen kifizetődő ebből a szempontból, és bizonyítja, hogy csoportként milyen innovatív erőt tudunk kiaknázni.”

A Sia Partners átlátható, megbízható és világos módszertana

Az új és alternatív piaci szereplők egyre inkább helyet követelnek maguknak a hagyományos pénzügyi szolgáltatók között, miközben a verseny - amelyet olyan innovatív és felforgató trendek erősítenek, mint a kriptovaluták, a mesterséges intelligencia, az adatelemzés és a fenntarthatósági követelmények - egyre élesebbé válik. A Sia Partners e megfigyelések alapján vizsgálta, hogy a pénzintézetek a mobilbankolással milyen mértékben tudnak válaszolni ezekre a kihívásokra.

A végső pontszám, amelyet a Sia Partners ad egy mobilbanki alkalmazásnak, az alkalmazásban kínált funkciók, a felhasználói élmény és az alkalmazásboltok értékeléseire adott részpontszámok összege. A felmérés összesen több mint 85 különböző kritériumot mért 13 kategóriában.

A Sia Partners arra a következtetésre jutott, hogy az európai bankok innovatív szolgáltatásaik és teljes körű online kínálatuk révén élen járnak a digitalizációban. A Belgium vezető digitális szereplői közötti éles versenyszellem is arra ösztönzi őket, hogy egyre magasabbra tegyék a lécet, aminek eredményeképpen a Sia rangsorában világviszonylatban is jelentős különbséggel az első helyen állnak.

Elismerés a KBC Mobile 10 éves fennállása alkalmából

A KBC 2011. szeptember 19-én indította el első mobilbanki alkalmazását. Pontosan 10 évvel később a KBC Mobile központi szerepet játszik a KBC által alkalmazott ügyfélmegközelítésben, és a piacon példává vált. Az a tény, hogy a Sia Partners a KBC-t egy 135 ágazati versenytársat vizsgáló világméretű felmérésben "digitális vezetőnek" választotta, még különlegesebbé teszi ezt az évfordulót.

Az elmúlt 10 év során a KBC Mobile drámai átalakuláson ment keresztül: az alapvető tranzakciók elvégzésére és a számlainformációk ellenőrzésére szolgáló alkalmazásból egy teljes értékű, ügyfélközpontú ökoszisztémává vált, amely proaktív módon egyre több ügyfél igényét elégíti ki. Ezek az igények nem csak a banki, biztosítási és befektetési tevékenységekre korlátozódnak, hanem a mobilitásra, szabadidős és egészségügyi ügyekre stb. is kiterjednek.

Kate, a KBC digitális személyi asszisztense már most is fontos szerepet játszik ebben a fejlődésben, és az elkövetkező hónapokban és években még központibb szerepet fog játszani az ügyfelekkel való interakcióban, mesterséges intelligencia és adatelemzés segítségével.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 27., 16:17
Saját honlapján és a népszámlálás internetes oldalán is közzétette az idei cenzus kérdőívének mintáját a Központi Statisztikai Hivatal. A népszámlálási kérdőívet bárki kitöltheti önállóan online, október 1. és 16. között.
2022-09-29 17:13:49
A mintegy 300 háztartás részvételével lezajlott mérés eredményei szerint fejenként 25,2 kg élelmiszert dobunk feleslegesen a szemétbe évente, a leggyakrabban elpazarolt élelmiszerek toplistáját pedig továbbra is az ételmaradékok vezetik.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A mintegy 300 háztartás részvételével lezajlott mérés eredményei szerint fejenként 25,2 kg élelmiszert dobunk feleslegesen a szemétbe évente, a leggyakrabban elpazarolt élelmiszerek toplistáját pedig továbbra is az ételmaradékok vezetik.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS