Számos lakástámogatás igényléséhez szükség van igazolásra, például arról, hogy megvan az igényléshez szükséges minimális társadalombiztosítási jogviszony. Relatív hosszú ügyintézési időre számíthat az, aki személyesen szeretné intézni a dokumentum beszerzését: a fővárosi kormányhivataloknál március 22-ig nem lehet szabad időpontot találni.
Számos otthonteremtési támogatás elérhető már az idei évtől, a kedvezmények igényléséhez azonban számos feltételt szükséges teljesíteni a családoknak. Arról pedig gyakran igazolást szükséges hozni, hogy az igénylő ténylegesen megfelel az adott elvárásnak. Ilyen például a minimális társadalombiztosítási jogviszonyra vonatkozó előírás, melynek teljesítéséről a legtöbb esetben igazolást kell hoznia az igénylőnek.
Vagyis az áfacsökkentésen és az otthonfelújítási támogatáson kívül minden támogatási elemhez elengedhetetlen a megfelelő Tb-jogviszonyról szóló igazolás.
A fővárosi kormányhivatalokban nincs szabad időpont március 22-ig
A támogatásokhoz szükséges Tb-igazolást a kormányhivatalokban állítják ki, ahol a jelenlegi, szigorított vészhelyzeti eljárások mellett is változatlanul teljes nyitva tartással várják az ügyfeleket. Azonban előzetesen mindenképpen szükséges időpontot foglalni az ügyintézéshez, melyet ide kattintva lehet megtenni. (A vészhelyzetre való tekintettel időpontot ügyfélkapu nélkül is lehet foglalni.)
Azt azonban mindenkinek tudnia kell, hogy jelentős lehet az érdeklődés, ugyanis a fővárosi kormányhivataloknál egészen március 22-ig nem találni szabad időpontot. (A Bankmonitor szakértői bejelentkezés nélkül kerestek szabad időpontot a kormányhivataloknál „babaváró hitel”, „családi otthonteremtési kedvezmény” és „otthonfelújítási támogatás” ügykör kiválasztásával.) Az időpontfoglalást a Bankmonitor szakértői 2021.03.08-án délután 5 órakor ellenőrizték, természetesen a későbbiek során további időpontokat is befoglalhattak az érdeklődők, illetve akár fel is szabadulhattak időpontok.
Aki otthonteremtési támogatást szeretne igényelni és személyesen szeretné az igazolásokat beszerezni, az kalkuláljon hosszabb ügyintézési idővel. Illetve érdemes már most megnézni és lefoglalni akár a későbbi szabad időpontokat is.
Vidéken valamivel jobb a helyzet
Az egyes megyeszékhelyen lévő kormányhivataloknál valamivel jobb a helyzet. (Ott sem lehet szabadon válogatni az időpontok közül, de a legtöbb esetben az elkövetkező két hétre jó pár időpontot lehet találni.) Ugyanakkor néhány esetben – például Salgótarján, Kaposvár, Tatabánya – már csak elvétve találni szabad helyeket az elkövetkező két hétre.
Nem szükséges feltétlenül személyesen igényelni az igazolást
Természetesen nem szükséges személyesen bemenni a kormányhivatalba az igazolásért. A Bankmonitor szakértői azt javasolják, hogy az Ügyfélkapuval rendelkező érdeklődők azon keresztül nyújtsák be az igénylésüket. Az Ügyfélkapun belül az „epapír szolgáltatáson” keresztül az „új levél írása” menüpontba szükséges belépni. Ezen belül:
A kérelemhez szkennelt formában kell csatolni a kitöltött nyomtatványt. (Eddigi információink alapján akár egy megfelelően megírt szabad formátumú levél is elfogadható.) Akár postán is beküldhető a kérelem, ebben az esetben a kérelem mellé csatolni szükséges TAJ kártya, a lakcímkártya és a személyi igazolvány másolatát is. Természetesen az igazolást nem azonnal állítja ki a kormányhivatal, ugyanakkor két hét alatt előreláthatóan mindenki megkapja a kért igazolást.
Történetének egyik legnagyobb szabású fejlesztésével megduplázta kapacitását a magyar műanyagipar hagyományos szereplője, a Start Plast.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.