Hajrájához érkezett az MFB új hitelkonstrukciója

2018. 11. 12., 08:00

Legkésőbb 2018. december 28-ig fogadnak be hitelkérelmeket a kísérleti jelleggel indult Pénzügyi Vállalkozás Refinanszírozási Konstrukció programba. Az MFB által meghirdetett hitelprogram elsősorban olyan vállalkozások számára nyújt segítséget, amelyek méretükből vagy korukból eredendően a kereskedelmi banki piacról nem juthatnának hitelhez.

Idén júniustól lehet igényelni a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) által kísérleti jelleggel meghirdetett Pénzügyi Vállalkozás Refinanszírozási Konstrukciót. A hitel azoknak a vállalkozásoknak segít, amelyek jelentős kockázatot jelentő finanszírozási igényét a kereskedelmi bankok nem tudják kielégíteni.

Céljuk, hogy a Pénzügyi Vállalkozás Refinanszírozási Konstrukció növelje a mikro-, kis- és középvállalkozások foglalkoztatásban betöltött szerepét, erősítse innovációs és beszállítói tevékenységét, valamint kiegészítő forrást biztosítson fejlesztési és beruházási tárgyú pályázatokhoz, különösen az Új Széchenyi Terv pályázataihoz kapcsolódóan.

A hitel Magyarország egész területén, így Budapesten is felhasználható megvalósuló ingatlan beruházáshoz, vásárláshoz, új vagy használt tárgyi eszköz beszerzéshez, a beruházáshoz kapcsolódó, vagy önálló forgóeszköz finanszírozáshoz. 

Mivel hiánypótló vállalkozói hiteltermékről van szó, nagyon nagy az érdeklődés a mikro-, kis- és középvállalkozások körében. A program kiírása szerint 2018. december 28-ig fogadunk be hitelkérelmeket, így az utolsó hajrába érkeztünk” – mondta Hannya Nimer, az MGV Zrt. ügyvezető-elnöke, aki azt javasolja, hogy aki teheti, minél előbb adja be a hitelkérelmét valamelyik konstrukcióban részvevő pénzügyi szervezetnél vagy az MGV Zrt. vállalkozásfejlesztési fiókjában. 

A kísérleti konstrukció összesen 70 milliárd forint keretösszeget biztosít a vállalatoknak. Az igényelhető hitelösszeg 1 millió forinttól akár 100 millió forint is terjedhet. A futamidő beruházási hitel, és beruházáshoz kapcsolódó forgóeszközhitel esetén akár 10 év is lehet, míg önálló forgóeszközhitel esetén 6 év a maximum.

Hannya Nimer, az MGV Zrt. ügyvezető-elnöke hozzátette: még nincsenek biztos hírek arról, hogy jövőre is folytatódik-e a hitelkonstrukció. 

Már most látszik, hogy sikeres 2018-as évet zárunk. Nagyon sok olyan vállalkozás jutott forráshoz, akiknek eddig nem sikerült, vagy a bankoknál nem voltak hitelképesek. Reményeim szerint a kiértékelt adatok után a kiíró is úgy látja, hogy érdemes a programot folytatni, de ebben a Magyar fejlesztési Bank hozza majd meg a végső döntést” – nyilatkozta a szakember.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS