Ilyen a szekszárdi bor új arca

2016. 11. 25., 20:21
Gourmet
2721
By

A Szekszárdi borvidék pályázatot hirdetett, új arculatát kellett megtervezni úgy, hogy egyszerre legyen modern, de azért a hagyományokat se rúgja fel teljesen. 

A zsűri tagjai Auth Attila, a Magyar Képzőművészeti Egyetem adjunktusa, Laki Eszter tervezőgrafikus, Tábori-Simon José, az ArtHungry.com művészeti vezetője, valamint Eszterbauer János borász, a Szekszárdi Borászok Céhének elnöke, ifj. Heimann Zoltán és ifj. Vida Péter borászok voltak.

November 21-én kihirdették a nyertest és a közönségdíjast. 

A győztes pályamunka (amelynek a díja 500.000 Ft) nyertesei Lakosi Krisztián és Nagy Dániel, aki a borvidékkel közösen dolgoznak tovább az új arculaton.

A közönségdíjat, amely egy borkóstolóval és dűlőtúrával egybekötött hétvége a Szekszárdi borvidéken, Kun Bianka és Juhász Franciska kapták, akikre 170-en voksoltak az ArtHungry.com oldalán.

Ifj. Heimann Zoltán a Szekszárdi Borászok Céhének képviseletében így foglalta össze, miért fontos a borvidék számára ez a pályázat:

„A Szekszárdi borvidék kommunikációjának egyik alapköve ez az új arculat. Kerestük a jó felismerhetőséget, az időtállóságot, a letisztultságot: Lakosi Krisztián és Nagy Dániel munkája felelt meg a legjobban. A további felelősségünk és feladatunk az, hogy erre az arculatra építkezzünk: már készül a borvidéki térképünk, szeretnénk még ismertebbé tenni a szekszárdi palackba töltött három borunkat, a szekszárdi bikavért, kadarkát és kékfrankost. A cél az, hogy a boraink minőségét és kommunikációját is európai szinten mérjük.”

A pályázat lebonyolításában résztvevő ArtHungry.com művészeti vezetője, Tábori-Simon José szerint jó döntés volt a nyílt pályáztatás: „Nagy örömünkre – a több mint 140 nevezés között – feltöltésre került sok minőségi pályamunka is, jól működött, hogy egy szakmai közösségi felületen kellett prezentálnia az alkotóknak. A 30-as shortlistbe szavazott munkákból először kilencet, majd kettőt emelt ki a zsűri, amelyek közül végül a Szekszárdi Borászok Céhe választotta ki a nyertest. Véleményem szerint a Szekszárdi borvidék végre egy mai, vagány és modern új arculatot kapott, jól azonosítható, erős logóval.”

A beérkezett pályázati munkákat itt nézheti meg.