A SZÉP-kártyával kapcsolatos idei tapasztalatokról, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány projektjeiről és a zöld szolgáltatások felértékelődéséről beszélt Princzinger Péter, az alapítvány elnöke.
Princzinger Péter a kártyával kapcsolatban elmondta: a munkáltatói feltöltések idén két hullámban nőttek erőteljesen – írja a turizmus.com.
Először a nyári hónapokban, miután a kormány a járvánnyal kapcsolatos intézkedések keretében megemelte a munkáltató által adható összeget, valamint eltörölte a munkáltatói járulékot. Október-novemberben újra tapasztaltak növekedést, aminek eredményeképpen november végén a forgalomban lévő 2,1 millió SZÉP-kártyán mintegy 130 milliárd forint felhasználható forrás volt.
A kormányzati intézkedések következtében nem annyira a kártyát juttató munkáltatók köre bővült, hanem jellemzően azok a munkáltatók emeltek összeget, amelyek korábban is adtak SZÉP-kártyát dolgozóiknak.
A gyakorlatilag a nullára visszaesett budapesti forgalom élénkítésére is voltak próbálkozások. A belföldi vendégek sem számukat, sem költési hajlandóságukat tekintve nem tudják kiváltani a külföldi vendégkört, inkább az üzleti turizmusban reménykedhetnek majd a szolgáltatók, ha vége a járványnak – mondta Princzinger Péter.
Vidéken az egészségturizmusra, valamint az aktív és ökoturizmusra lehet majd különösen építeni szerinte, ez a két terület ugyanis világszerte kezd felértékelődni, és Magyarország nagyon jó adottságokkal rendelkezik ezek terén.
A munkáltatók 2021. június 30-ig tölthetik fel a jelenlegi adókedvezménnyel a SZÉP-kártya keretet.
Kapacitásbővítés, kutatás-fejlesztés, valamint munkavállalói képzés is szerepel abban a közel 200 millió euró értékű beruházássorozatban, amelyet gyöngyösi és csömöri telephelyein indít a fogyasztási cikkeket gyártó amerikai vállalat.
Orbán Viktor washingtoni sajtótájékoztatóján bejelentette: az amerikai szankciós akadályokat átadtuk a múltnak.