Ettől a „tűzifa-kereskedőtől” ne vásároljon!

2022. 08. 27., 14:45

Egy valós cég adatait is felhasználva csaltak ki pénzt egy tűzifavásárlótól, aki a közösségi médiában feladott hirdetés alapján vásárolt. Az eset ismét felhívja a figyelmet arra, hogy a jelenlegi megnövekedett kereslet mellett rendkívül körültekintően kell eljárni a tűzifa beszerzésekor – hangsúlyozzák a Nébih szakértői.

A Nébih összegyűjtötte az általánosan érvényes legfontosabb tanácsokat, de egyúttal felhívja a vásárlók figyelmét, hogy a 12042847-01843406-00100001 számlaszámra ne utaljanak pénzt, mert azt csalók kezelik!

A tűzifa iránti rendkívüli kereslet állandósult, és az árak, kiszállítási idők növekedésével a csalók is egyre aktívabbá váltak: elszántan és mind gátlástalanabbul próbálják megtéveszteni a vásárlókat. Ennek példája az az eset, amelyről augusztus közepén érkezett bejelentés a Nébihhez: a „tűzifa-kereskedő” a megrendeléskor egy valódi cég adataival hitelesítve magát előre utalást kért, annak kiegyenlítése után azonban – a termékkel együtt – nyomtalanul eltűnt.

A hirdetésre a vevő a legnagyobb közösségi felületen, a Facebookon figyelt fel, majd többszöri egyeztetés után előlegszámlát kapott. Az ismert online számlázó programmal készített pénzbekérőn szereplő cégadatokat le is ellenőrizte, melyek egy valódi, bejegyzett vállalkozást takartak. Az eladó hihető magyarázattal is szolgált, hogy miért van szükség az előleg azonnali utalására a szállítás garantálásához, így azt a vevő teljesítette. Noha ekkora a számos „okos” magyarázat már gyanússá vált számára és inkább elállt volna az üzlettől, a pénz visszafizetését hiába kérte, az eladó eltűnt.

A Nébih felhívja a lakosság figyelmét, hogy a 12042847-01843406-00100001 számlaszámra ne utaljanak, mert csalók kezelik!

Különös körültekintést igényelnek a tűzifa hirdetések

– Napjainkra a legjelentősebb hirdetési portálok – többek között a Nébih-el kialakult aktív és jó kapcsolat hatására – egyre nagyobb odafigyeléssel elemzik a feladott hirdetéseket, hogy kiszűrhessék a jogsértőket. 

– A hatóság látókörébe került csalókkal szemben több rendőrségi nyomozás is indult már. A leghatékonyabb eszköz azonban a megelőzés: a vevő megfelelő felkészültsége, amikor kiválasztja, hogy kitől és milyen feltételekkel rendel tűzifát. A legfontosabb tanácsok, praktikák továbbra is:

Pénzt soha ne utaljon előre tűzifa vásárlásakor! 

A közösségi médiában megjelent hirdetések megbízhatóságát fokozottan kell ellenőrizni! A tűzifavásárlás nagy szakértelmet igényel, ezért ne a legalacsonyabb ár alapján, hanem az eladó megbízhatósága, ismertsége, későbbi beazonosíthatósága alapján válasszon. 

– Vásároljon ismert kereskedőtől, erdőgazdálkodótól. Ellenőrizze EUTR azonosító számát, cégadatait ezen az oldalon!

– Nézze meg a Nébih fekete listáját. Ha szerepel benne a hirdető telefonszáma, semmiképpen ne vásároljon tőle!

– Tűzifát csak szállítójeggyel vegyen át.

– Lerakodás előtt alaposan nézze meg a kiszállított fát. 

– Kétség esetén jelezze a jogszerűtlennek tűnő hirdetéseket a Nébih-nek az eutr@nebih.gov.hu e-mail címen!

– A választáshoz megbízható segítség a Nébih Tűzifát Okosan! felülete, ahol számos regisztrált tűzifa kereskedő ajánlata elérhető.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS