Rengetegen ügyeskednek tűzifával a Facebookon

2023. 12. 13., 17:10

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) EUTR hatósága folyamatosan figyeli a Facebook Marketplace menüjében megjelenő tűzifahirdetéseket. Az ellenőrök novemberben szúrópróbaszerűen végzett telefonos próbavásárlások során 70 hirdetésből 56 esetben, azaz a hirdetések 80 százalékában, olyan súlyos jogsértéseket észleltek, amelyek alapján a telefonszámok úgynevezett feketelistán való közzététele mellett döntöttek.

A jogsértő hirdetések adatait, és az azokban szereplő telefonszámokat a Nébih kereshető formában közzéteszi egy úgynevezett „feketelistán”, vagyis a jogszerűtlen hirdetések között: https://portal.nebih.gov.hu/jogszerutlen-hirdetesek-adatai.

A hivatal javasolja, hogy a listára felkerült telefonszámokon senki se rendeljen tűzifát, ugyanis rendkívül nagy az átverés kockázata.

A Marketplacen megjelenő tűzifahirdetések megbízhatatlanságát az is jelzi, hogy a hirdetők több mint fele meg sem adja a telefonszámát, kizárólag privát üzenetben lép kapcsolatba a vásárlókkal. Szintén árulkodó jel, hogy ha egy eladó nem adja meg a beazonosításához szükséges adatokat, mint például az EUTR technikai azonosító szám, név, telefonszám, jobb esetben telephelyi elérhetőség. Az ilyen hirdetők ugyanis jellemzően igyekeznek elkerülni, hogy az esetleg elégedetlen vevők utolérjék őket.

A telefonos próbavásárlás során, miután az ellenőrök felfedték kilétüket, a csalók legtöbbször azonnal letették a telefont. Minden olyan esetben, amikor az eladó a hatósággal együttműködött, a Nébih szakemberi megadták a jogszerű hirdetésfeladáshoz szükséges információkat. Azon hirdetők adatai és telefonszámai, akik a hatósági segítség alapján pótolták a hiányosságokat, javították a hirdetéseket, nem kerültek fel a jogszerűtlen hirdetések közé.

A tűzifa vásárlók számos hasznos információt olvashatnak a Nébih lakossági EUTR aloldalán: https://portal.nebih.gov.hu/eutr-vasarloi.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS