Így kerülhetők el a kellemetlen meglepetések: a GVH összefoglalója.
Napjainkban egyre inkább tért hódít mind a belföldi, mind a külföldi utazásaink során az interneten történő szállásfoglalás, melyet az egyes szálláshelyek honlapjain, vagy online szállásközvetítőkön, illetve más, ún. „kuponos” oldalakon keresztül bonyolíthatunk le.
Ha megbeszéltük a barátainkkal, hogy ki akarunk menni egy külföldi sportrendezvényre vagy egy koncertre; vagy családunkat karácsonyra egy kellemes belföldi esetleg külföldi utazással szeretnénk meglepni – vagy éppen találtunk egy „fapados” repülőjegy ajánlatot, amellyel nagyon jutányos áron elutazhatunk Párizsba –, biztos, hogy találunk egy elvárásainknak és pénztárcánknak is megfelelő szálláshelyet valamelyik szállásközvetítő oldalon.
Az online szállásközvetítők és az ún. „kuponos” oldalak száma, valamint az általuk kínált szálláshelyek, szolgáltatások választéka jelentősen megnőtt.
Javasoljuk az utazni készülő fogyasztóknak, hogy a szálláshelyük online szállásközvetítőkön keresztüli lefoglalása előtt figyelmesen tanulmányozzák át a társaságok honlapján elérhető információkat, így különösen azt, hogy:
Amennyiben mégis probléma merülne fel a foglalással, nem olyan a szálláshely, mint az ajánlatban szerepel, elsőként a szálláshely üzemeltetője felé jelezze észrevételeit, kifogásait, és kérje arról jegyzőkönyv felvételét - amennyiben nem sikerül a helyszínen lerendezni a problémát. Magyarországi szolgáltató esetén, a nem megfelelő panaszügyintézés és megtévesztő tájékoztatás miatt a területileg illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi hatóságához fordulhatunk. Európai szállásközvetítő esetén a panasz intézésében az Európai Fogyasztói Központ tud segítséget nyújtani. Amennyiben a szolgáltatás nyújtójával szemben szerződéstől eltérő teljesítés miatti kártérítési igénnyel kíván fellépni, arra polgári peres eljárásban nyílik lehetőség. (GVH)
Bormarketing stratégia, zérótolerancia, eredetvédelem, generációváltás, szőlőtermesztés és klímavédelem, kóstolós masterclassok március 3-án, a 11. Borkonferencián.
A szén-dioxid-mentesen előállított áram túlnyomó többségét tavaly is a Paksi Atomerőműben termelték meg. Az elmúlt 10 évben a hazai villamosenergia-fogyasztás átlagosan évi 1,28 százalékkal növekedett.