Nem volt jogsértő a vírusellenes ágyneműk kommunikációja

2022. 12. 21., 12:19

A Gazdasági Versenyhivatal megszüntette eljárását a vírusellenes technológiával reklámozott ágyneműk kapcsán, miután a gyártó igazolni tudta, hogy megfelelő tájékoztatást nyújtott a hirdetésekben.

A GVH a koronavírus-járvány hazai tetőzésekor, 2021 áprilisában indított eljárást a kifejezetten a COVID-19 vírus elleni hatékonysággal népszerűsített (Viral Stop) ágyneműk gyártóival szemben annak vizsgálatára, hogy megfelelően tájékoztatták-e a fogyasztókat a termékekkel kapcsolatos, lényeges információkról (pl. az – egyébként nem vitatott – vírusellenes hatás várható időtartamáról, valamint a bekövetkezését befolyásoló, akadályozó körülményekről).

Az eljárás során a termékek gyártója több, független forrással – így textilipari igazságügyi szakértő szakvéleménnyel, illetve szakértői intézet vizsgálati tanúsítványával – tudta igazolni, hogy a termékcsaládba tartozó termékek vírusellenes hatását nem csökkenti sem a huzathasználat, sem a mosási gyakoriság. A GVH Versenytanácsa így arra a következtetésre jutott, hogy a gyártó nem hallgatott el jelentős információkat a termékek vírusellenes hatásának hirdetésekor, vagyis nem követett el jogsértést.

A versenyhatóság egyúttal megszüntette a vizsgálatot a termékek alapanyagát és egyes angol nyelvű, üzleti (B2B) jellegű tájékoztató- és marketinganyagokat biztosító francia vállalkozással szemben is, mivel nem volt egyértelműen igazolható a felelőssége a magyar fogyasztók felé irányuló kereskedelmi gyakorlat kapcsán. (GVH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS