Nem volt jogsértő a vírusellenes ágyneműk kommunikációja

2022. 12. 21., 12:19

A Gazdasági Versenyhivatal megszüntette eljárását a vírusellenes technológiával reklámozott ágyneműk kapcsán, miután a gyártó igazolni tudta, hogy megfelelő tájékoztatást nyújtott a hirdetésekben.

A GVH a koronavírus-járvány hazai tetőzésekor, 2021 áprilisában indított eljárást a kifejezetten a COVID-19 vírus elleni hatékonysággal népszerűsített (Viral Stop) ágyneműk gyártóival szemben annak vizsgálatára, hogy megfelelően tájékoztatták-e a fogyasztókat a termékekkel kapcsolatos, lényeges információkról (pl. az – egyébként nem vitatott – vírusellenes hatás várható időtartamáról, valamint a bekövetkezését befolyásoló, akadályozó körülményekről).

Az eljárás során a termékek gyártója több, független forrással – így textilipari igazságügyi szakértő szakvéleménnyel, illetve szakértői intézet vizsgálati tanúsítványával – tudta igazolni, hogy a termékcsaládba tartozó termékek vírusellenes hatását nem csökkenti sem a huzathasználat, sem a mosási gyakoriság. A GVH Versenytanácsa így arra a következtetésre jutott, hogy a gyártó nem hallgatott el jelentős információkat a termékek vírusellenes hatásának hirdetésekor, vagyis nem követett el jogsértést.

A versenyhatóság egyúttal megszüntette a vizsgálatot a termékek alapanyagát és egyes angol nyelvű, üzleti (B2B) jellegű tájékoztató- és marketinganyagokat biztosító francia vállalkozással szemben is, mivel nem volt egyértelműen igazolható a felelőssége a magyar fogyasztók felé irányuló kereskedelmi gyakorlat kapcsán. (GVH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS