15 000 forintos kártérítést kért a fogyasztó a Budapesti Békéltető Testület előtti eljárásban, aki lekéste a telefonon rendelt mozijegyek személyes átvételét. 13.30 órakor kezdődött a film, a jegyeket pedig legkésőbb félórával előtte, 13.00-ig át kellett volna vennie és kifizetnie. Ez nem történt meg, a jegyeket időközben másnak adták el, ezért 15 000 forintos kártérítést kér a mozitól. Jogos lehet ez?
Mire kell figyelniük a fogyasztóknak, ha mozijegyet vásárolnak? A Budapesti Békéltető Testület jó tanácsai.
A fogyasztó 13:30 órakor kezdődő előadásra rendelt jegyeket telefonon, méghozzá gondosan kiválasztva egyben a helyeket is. Úgy, hogy előttük ne legyenek székek, más nézők, és ne zavarja semmi a film élvezetét. Helyette végül viszont más bosszúsága kerekedett, amelyből fogyasztóvédelmi ügy is lett.
A kérelme szerint ugyanis extrém hosszúságú sor volt, mikor társával megérkezett, és hiába voltak ott 12.45 órára a helyszínen, a fennmaradó idő nem volt elég a telefonon rendelt jegyek személyes átvételére és kifizetésére. Mire sorra kerültek, már a lefoglalt jegyeket másnak értékesítették. A jegyértékesítő munkatárs pedig hiába ajánlott fel más, még szabad ülőhelyeket, a fogyasztó számára ezek már nem feleltek meg, ezért beírt a Vásárlók Könyvébe. 15 000 forintos kártérítést kért a mozit üzemeltető vállalkozástól, azonban ezt elutasították. Nem hagyta viszont annyiban az ügyet és a Budapesti Békéltető Testülethez fordult annak rendezése érdekében.
A vállalkozás a testület előtt azzal védekezett, hogy a Házirendje egyértelműen fogalmaz. E szerint pedig a lefoglalt jegyeket soron kívül kiadni nem állt módjában, és a lefoglalt jegyek átvételének lehetőségét legkésőbb az előadás kezdete előtt 30 percig biztosítják, az időben át nem vett jegyekért pedig felelősséget nem vállalnak.
Mint kiderült, a fogyasztónak további lehetősége is lett volna a jegyek megvásárlására, használhatta volna a jegypénztárak mellett elhelyezett jegykiadó automatákat, vagy akár online is megvehette volna ugyanazokat a jegyeket, amelyeket szeretett volna – miután azok automatikusan felszabadultak a harminc perces időtartamba már belépve.
Mindezek mellett az üzemeltető vállalkozás fényképfelvételekkel is bizonyította, hogy a várakozási időtartam nem volt extrémnek nevezhető, és legfeljebb, körülbelül 10 percet kellett várniuk a sorban állóknak a kérdéses időpontban, mire pénztárhoz jutottak.
Végül, de nem utolsósorban a 114 székes moziteremből a film előadásának kezdetekor mindössze 41 helyet értékesítettek, azaz még számos, megfelelő moziélményt biztosító hely állt rendelkezésre.
Mindezek folytán a Budapesti Békéltető Testület eljáró tanácsa a fogyasztó 15 000 forintos kártérítési igényét elutasította, hiszen egyáltalán nem bizonyította a kára bekövetkeztét és annak összegét, és a vállalkozás károkozó magatartását sem.
Mire figyeljenek a fogyasztók, ha mozijegyet vásárolnak?
Jeong Kwan szeptember 25-én 15:00-17:30 között tart előadást a templomi konyha művészetéről, az egészségmegőrzésről és szót ejt a fenntarthatóság fontosságáról is.
Minden akadály elhárult a Paks II. beruházás megvalósítása elől, és minden feltétel adott ahhoz, hogy az építkezés megfelelő ütemben haladjon – mondta Alekszej Lihacsov, a Roszatom vezérigazgatója.