Koronavírus gyorstesztek: gyorsított ágazati vizsgálatot indított a GVH

2021. 12. 27., 12:05

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított a SARS-CoV-2 antigénkimutató tesztek hazai piacán, mert felmerült, hogy a hazai forgalomban kapható termékek kiskereskedelmi ára európai összehasonlításban magas. A gyorstesztek kapcsán több panasz is érkezett a hatósághoz.

A SARS-CoV-2 antigénkimutató tesztek világszerte és nagy tömegben vannak használatban a koronavírus világjárvány kitörése óta. Hazánkban mind az egészségügyi szolgáltató szektor, mind a lakosság körében népszerűek ezek a diagnosztikai felhasználású termékek a koronavírussal fertőzött személyek kiszűrésére. A koronavírus járvány időszaka alatt nagymértékben megnőtt hazánkban a kereslet a SARS-CoV-2 antigénkimutató tesztek iránt.

A fogyasztói árak – európai átlaghoz mért – magasabb árszintjének okait a nemzeti versenyhatóság gyorsított ágazati vizsgálat keretében vizsgálja meg, különös tekintettel arra, hogy a piaci probléma széles fogyasztói kört érinthet.

A vizsgálat során szükséges felmérni különösen a piaci kínálatot és a közelmúltban megfigyelhető piaci folyamatokat, az értéklánc különböző szintjein elhelyezkedő piaci szereplők körét és az általuk alkalmazott árakat. Ennek érdekében a Versenyhatóság a közeljövőben számos piaci szereplőt keres meg.

A vizsgálat eredményeit a versenyhatóság – nyilvános piaci konzultációt követően – jelentésben összegzi majd. A jelentés tervezetének elkészítésére a GVH-nak egy hónap áll rendelkezésére, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb egy hónappal meghosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság kiemelt erőfeszítéseket tesz a Covid-19 járványhelyzettel összefüggő, a fogyasztók széles körét érintő piaci magatartások vizsgálatával összefüggésben. A közelmúltban, illetve idén júniusban a járvány alatt megtévesztően árult fertőtlenítőtermékek miatt bírságolt a GVH, és jelenleg is folyik a vizsgálat a Virostop spray ügyében. Az otthoni koronavírustesztekkel összefüggésben pedig már a járványhelyzet első szakaszában részletes tájékoztatót tett közzé a fogyasztók számára. (GVH Sajtóiroda)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS