A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Béres Gyógyszergyár Zrt. jogsértő módon, közvetlenül szólított meg gyermekkorúakat az Actival Kid Gumivitamin egyes reklámjaiban. A hatóság 21 millió forintos bírságot szabott ki a gyógyszercégre.
A GVH döntésében jogsértőnek minősítette, hogy a Béres Gyógyszergyár gyermekeknek szánt „Actival Kid Gumivitamin” étrend-kiegészítő készítményét ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával úgy kínálta televíziós- és egyéb reklámjaiban (szórólapokon, plakátokon, mozireklámban, Youtube hirdetésben), hogy azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket. A szabályozás alapján ugyanis tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása egy reklámban a hirdetett áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket.
A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette többek között, hogy
A GVH döntésében bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal, valamint azt, hogy a cég úgy döntött, médiatervezésekor korlátozza egyes csatornák igénybevételét, és jövőbeli kommunikációjának kialakításakor figyelembe veszi a hatóság megállapításait. Utóbbiak megvalósítását a gyógyszercégnek a későbbiekben igazolnia kell a versenyhivatal számára.
A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a Versenyhivatal értékelését és lemondott jogorvoslati lehetőségéről, amit szintén bírságcsökkentésként vett figyelembe a hatóság. (GVH)
2024 januárjában Magyarország is ott lesz a Fagylalt Világkupán, ahol a világ minden tájáról érkező országokkal méretteti meg magát.
A szén-dioxid-mentesen előállított áram túlnyomó többségét tavaly is a Paksi Atomerőműben termelték meg. Az elmúlt 10 évben a hazai villamosenergia-fogyasztás átlagosan évi 1,28 százalékkal növekedett.