A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy jogsértők voltak a televízióban bemutatott hősugárzó készülék hirdetései, ezért 125 milliós bírságot szabott ki az érintett vállalkozásokra.
A Versenyhivatal megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. és anyavállalata, a Mediashop GmbH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a „Starlyf Fast Heater” hősugárzó készülék népszerűsítésekor. A vizsgálatban feltártak alapján ugyanis a reklámokban
A GVH 125 milliós bírság megfizetésére kötelezte a két céget, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől. A hatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette többek között, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult. A Hivatal jelentős (több mint 100 milliós) bírságcsökkentő tényezőként tekintett ugyanakkor arra, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő ún. megfelelési program kidolgozását és bevezetését. A GVH által előírt megfelelési intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik (különösen televíziós hirdetéseik) versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat.
Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.
2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.