A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a 4Life Direct Kft., a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited és a Red Sands Insurance Company (Europe) Limited kötelezettségvállalását.
A vállalkozások összesen közel 100 millió forint kompenzációt fizetnek biztosításaik több száz kedvezményezettjének, továbbá olyan programot vezetnek be, amely biztosítja, hogy jövőbeni kereskedelmi kommunikációjuk megfeleljen a fogyasztóvédelmi előírásoknak.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azt vizsgálta versenyfelügyeleti eljárásában a három vállalkozás fogyasztói tájékoztatásaival kapcsolatban, hogy:
A cégek az eljárás folyamán kötelezettséget vállaltak, amelynek keretében közel 100 millió forint kompenzációt fizetnek az érintett kedvezményezettek számára. Emellett megfelelési program bevezetését is vállalták jövőbeli kereskedelmi kommunikációjukra vonatkozóan: utóbbi részeként képzést szerveznek munkavállalóik részére, illetve belső útmutatót készítenek a fogyasztóvédelmi szempontok érvényesülésének biztosítása érdekében.
Az érintett fogyasztók tájékoztatást kapnak a cégektől, amelyeknek 180 nap áll a rendelkezésükre a kifizetések teljesítésére.
A GVH egyúttal megállapította, hogy az Időskori Biztonság kockázati életbiztosítás reklámozása nem volt jogsértő az indexálással összefüggő információkat tekintve.
A kötelezettségvállalás teljesülését a GVH utóvizsgálat keretében ellenőrzi. (GVH)
Bormarketing stratégia, zérótolerancia, eredetvédelem, generációváltás, szőlőtermesztés és klímavédelem, kóstolós masterclassok március 3-án, a 11. Borkonferencián.
A szén-dioxid-mentesen előállított áram túlnyomó többségét tavaly is a Paksi Atomerőműben termelték meg. Az elmúlt 10 évben a hazai villamosenergia-fogyasztás átlagosan évi 1,28 százalékkal növekedett.