Ez az e-teherautó gyártó mostantól újrahasznosítja az akkumulátorait

Ez az e-teherautó gyártó mostantól újrahasznosítja az akkumulátorait
2023. 03. 02., 10:07

A Tevva elektromos teherautógyártó első életciklusú akkumulátor-kezelési célból kötött partneri szerződést a lítium-ion eszközök újrahasznosításra specializálódott Ecobattal.

A vállalat mostantól javítja, felújítja, és újra felhasználhatóvá teszi a Tevva elektromos teherautóinak lítium-ion akkumulátorait. A partnerség egy 12 hónapos kísérleti fázissal kezdődik, ami az első életciklusú akkumulátorok kezelésére irányul, és további energiatárolási, illetve újrahasznosítási megoldásokra is kiterjeszthető – írja a The Engineer.

A Tevva székhelye az angliai Tilbury-ben található. Az e-mobilitási piac egy adott szegmensére koncentráló vállalat olyan elektromos járműgyártó, ami kizárólag 7,5 tonnás e-teherautókkal foglalkozik. A kocsik megépítésén és értékesítésén túl egyre jobban törődnek a fenntarthatósággal – annak környezettudatos és üzleti értelmében egyaránt.

Az Ecobattal kötött szerződés értelmében a partner akkumulátorszervízt is biztosít a Tevvának: amennyiben a jármű élettartama során probléma merülne fel, az Ecobat biztosítja, hogy a Tevva saját gyártású lítium-ion akkumulátorai a leghatékonyabb és környezetkímélőbb módon kerüljenek kezelésre, diagnosztizálásra és javításra.

„Azzal, hogy megállapodtunk és stratégiai partnerséget kötöttünk az Ecobattal, egy olyan vállalattal, amely bizonyítottan elkötelezett a hulladék minimalizálásában, az erőforrások tiszteletben tartásában és a ritkaföldfémek tiszteletben tartásában, tudatjuk ügyfeleinkkel, hogy a felelős vállalatként felkészültünk az akkumulátorok élettartamának végére” – jelentette ki a Tevva alapítója és vezérigazgatója. Asher Bennett a közleményben hozzátette: cége elkötelezett abban, hogy a lehető legjobb ügyfélszolgálatot nyújtsa, miközben támogatja az akkumulátorok kezelésének körforgásos megközelítését.

„Az Ecobat örömmel működik együtt egy olyan vállalattal, mint a Tevva, ami elkötelezte magát a hatékony, eredményes és fenntartható erőforrás-gazdálkodás mellett, és komolyan szeretné meghosszabbítani a lítium-ion akkumulátorainak életciklusát. Az olyan úttörőkkel való együttműködés, mint az akkumulátorok kezelésének támogatása érdekében fellépő Tevva, lehetőséget ad az Ecobatnak arra, hogy bővítse lítiumion-ion újrahasznosítási lábnyomát, és előmozdítsa a körforgásos energiagazdálkodást” – mondta Tom Seward, az Ecobat EU Key Accounts igazgatója.

A Tevva 7,5 tonnás akkumulátoros-elektromos teherautója, amelynek mostanában kezdik el a sorozatgyártását a vállalat londoni üzemében, 105 kWh kapacitású akkumulátorral üzemel. Az elem energiacellái annyi energiát vesznek fel, hogy a járműveik egyetlen feltöltéssel akár 220 kilométert is képesek megtenni, ami ebben a kategóriában kifejezetten impozáns teljesítménynek számít.

Nem ez az egyetlen innovációjuk egyébként: készülnek piacra lépni egy szintén 7,5 tonnás hidrogén-elektromos teherautóval is, ami jelentősen nagyobb, 560 kilométeres hatótávval rendelkezik. Egyéb tulajdonságok tekintetében mindkét jármű nagyon hasonló: 15–16 raklapnyi, összesen 2,8-3 tonnás rakományt bírnak el és az akkumulátoraik 90 százalékos feltöltési ideje 5-5 óra, de az utóbbi jármű hidrogéntartályának töltésére elegendő 10 perc is.

Gábor János

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS