Nem befolyásolta az orosz-ukrán háború az uniós munkaerőpiacot

Nem befolyásolta az orosz-ukrán háború az uniós munkaerőpiacot
2022. 05. 03., 11:07

A januári és a februári 6,3 százalék után márciusban 6,2 százalékos volt a munkanélküliség az Európai Unióban – tájékoztatott az Eurostat.

Az unió statisztikai hivatalának becslése szerint az EU-ban a munkanélküliek száma átlagosan 13 374 millió volt az év harmadik hónapjában, 85 ezerrel kevesebb, mint februárban és 2,359 millióval kevesebb, mint 2021. márciusban.

A nők körében a munkanélküliségi ráta 6,6 százalékos, a férfiaknál 5,9 százalékos volt.

A 25 év alatti munkanélküliek száma 2,579 millió volt márciusban, ez 13,9 százalékos rátát jelent.

Magyarországon a legfontosabb mutatók így alakultak márciusban:
– munkanélküliek száma: 157 ezer;
– munkanélküliségi ráta: 3,2 százalék;
– fiatalok (25 év alattiak) munkanélküliségi rátája: 9,2 százalék.

Az EU-ban legalacsonyabb, 2,2 százalékos márciusi munkanélküliséggel Csehország büszkélkedhet, Németországban 2,9, Lengyelországban és Máltán 3,0 százalékos volt a ráta. 10 százalék fölötti munkanélküliséggel már csak két tagállamban kell számolni (Spanyolország 13,5, Görögország 12,9 százalék).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS