A képviselők szerint a légitársaságok eltérő szabályozása a megengedett poggyászra vonatkozóan rejtett díjakat eredményez, és megnehezíti az árak összehasonlítását.
A kézfeltartással elfogadott szöveg kiemeli a polgárok aggodalmát a légitársaságok kézipoggyászára vonatkozó következetlen szabályok okozta kellemetlenségek és kényelmetlenségek miatt. A képviselők által elfogadott álláspont szerint a légi utasok jogairól szóló uniós jogszabályokat felül kell vizsgálni, hogy a problémára megoldást nyújtsanak – olvasható a Parlament közleményében.
Az Európai Parlament képviselői szerint a légitársaságok eltérő szabályozása a megengedett poggyászra vonatkozóan rejtett díjakat eredményez, és megnehezíti az árak összehasonlítását. Emellett, ha az utasok különböző légitársaságokat vesznek igénybe, vagy változtatniuk kell a terveiken, az ellentmondásos szabályok zavart okoznak. A képviselők hangsúlyozzák, hogy a jelenlegi uniós légiközlekedési jogszabályok felülvizsgálata során a Bizottságnak teljes mértékben végre kellene hajtania az Európai Unió Bíróságának vonatkozó ítéletét. A Bíróság megállapította, hogy a légitársaságok nem számíthatnak fel felárat a kézipoggyászért, „feltéve, hogy az ilyen kézipoggyász megfelel az ésszerű követelményeknek súlya és méretei tekintetében, és megfelel az alkalmazandó biztonsági követelményeknek”. A képviselők szerint az új jogszabályoknak más rejtett költségekkel is foglalkozniuk kellene, például az üléskiosztással kapcsolatos díjakkal.
Kapacitásbővítés, kutatás-fejlesztés, valamint munkavállalói képzés is szerepel abban a közel 200 millió euró értékű beruházássorozatban, amelyet gyöngyösi és csömöri telephelyein indít a fogyasztási cikkeket gyártó amerikai vállalat.
Minden feltétel adott ahhoz, hogy februárban a földbe kerülhessen az első beton a paksi atomerőmű-beruházáson, elkészült a vasbeton szerkezet, és működésbe állt a betonkeverő üzem is – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.