Gyengébbek az uniós átlagnál a német ipar szeptemberi mutatói

2024. 11. 15., 00:15

Az előző hónaphoz viszonyítva 2,0 százalékkal csökkent az ipari termelés volumene az Európai Unióban 2024 szeptemberében, az egy évvel korábbitól pedig 2,4 százalékkal maradt el.

Az Eurostat tájékoztatója szerint az unió egészét tekintve az energiaipar termelése 1,4 százalékkal, a nem tartós fogyasztási cikkeké pedig 4,5 százalékkal nőtt 2023. szeptemberhez viszonyítva, a további feldolgozásra szánt termékek gyártása ugyanakkor 2,5 százalékkal, tartós fogyasztási cikkeké 1,5 százalékkal csökkent, a „gépek és berendezések” kategóriában pedig 5,6 százalékos volt az éves visszaesés.

A tagállamok közül az ipari termelés Írországban (mínusz 7,3 százalék), Luxemburgban (mínusz 6,3 százalék) és Magyarországon (mínusz 5,3 százalék) esett vissza a legnagyobb mértékben 2023. szeptemberhez viszonyítva, a legdinamikusabb növekedést pedig Dániában (+7,8 százalék), Belgiumban (+6,0 százalék) és Litvániában (+3,5 százalék) regisztrálták.

A magyar szempontjából kitüntetett jelentőségű német ipar szeptemberi mutatói gyengébbek voltak az uniós átlagnál: a termelés az előző hónaphoz képest 2,7 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbi szinttől pedig 4,5 százalékkal maradt el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS