Az Európai Bíróságig jutott egy Aldi-árcsökkentés

2024. 09. 26., 12:26

A reklámban meghirdetett árcsökkentést a megelőző 30 napon belül alkalmazott legalacsonyabb ár alapján kell kiszámítani – hangsúlyozta friss ítéletében az Európai Unió Bírósága.

Egy német fogyasztói szervezet német bíróság előtt azt vitatja, hogy az Aldi Süd diszkontáruház heti prospektusaiban például a banánt és az ananászt árcsökkentéssel, illetve „rendkívül kedvező árral” reklámozza. A fogyasztói szervezet szerint ugyanis az Aldi nem jogosult arra, hogy a reklámhirdetésben szereplő árcsökkentést az ajánlatot közvetlenül megelőző ár alapján (az első példában: 1,69 euró) számítsa, hanem az uniós joggal összhangban az árcsökkentés alkalmazását megelőző 30 napon belül alkalmazott legalacsonyabb ár alapján (az első példában: 1,29 euró; márpedig ez az ár megegyezik az állítólagosan „csökkentett” árral) kell azt kiszámítania. Önmagában az nem elegendő, ha a hirdetésben feltüntetik a megelőző 30 napon belüli legalacsonyabb árat. Ugyanezek a megfontolások vonatkoznak az ár „rendkívül kedvező árként” való megadására is. A német bíróság ezzel kapcsolatban az Európai Bírósághoz fordult.

A Bíróság erre azt a választ adja, hogy a kereskedő által százalékos formában vagy az árajánlat előnyös jellegének hangsúlyozására irányuló reklámszöveg formájában bejelentett árcsökkentést a kereskedő által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb ár alapján kell meghatározni, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző 30 nap. A kereskedők így nem téveszthetik meg a fogyasztót azáltal, hogy az árcsökkentés bejelentése előtt felemelik az alkalmazott árat, és ezáltal hamis árcsökkentéseket tüntetnek fel – hangsúlyozza a Bíróság közleménye. (Az ítélet szövege itt érhető el.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-15 23:15:00
Összesen 2,8 milliárd forintnyi vissza nem térítendő forrásra pályázhat október 15-étől országszerte 2800 vidéki, egész évben nyitva tartó büfé. Az üzletenként egymillió forintos támogatást konyhatechnológiai és a mindennapi működéshez szükséges kisebb eszközök, készletek beszerzésére fordíthatják, de felhasználhatják energiahatékony és gazdaságos üzemelést támogató fejlesztésekre, vagy nagyobb beruházásokhoz is. Pályázni november 30-ig lehet – hívja fel a figyelmet a Magyar Turisztikai Ügynökség.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS