A reklámban meghirdetett árcsökkentést a megelőző 30 napon belül alkalmazott legalacsonyabb ár alapján kell kiszámítani – hangsúlyozta friss ítéletében az Európai Unió Bírósága.
Egy német fogyasztói szervezet német bíróság előtt azt vitatja, hogy az Aldi Süd diszkontáruház heti prospektusaiban például a banánt és az ananászt árcsökkentéssel, illetve „rendkívül kedvező árral” reklámozza. A fogyasztói szervezet szerint ugyanis az Aldi nem jogosult arra, hogy a reklámhirdetésben szereplő árcsökkentést az ajánlatot közvetlenül megelőző ár alapján (az első példában: 1,69 euró) számítsa, hanem az uniós joggal összhangban az árcsökkentés alkalmazását megelőző 30 napon belül alkalmazott legalacsonyabb ár alapján (az első példában: 1,29 euró; márpedig ez az ár megegyezik az állítólagosan „csökkentett” árral) kell azt kiszámítania. Önmagában az nem elegendő, ha a hirdetésben feltüntetik a megelőző 30 napon belüli legalacsonyabb árat. Ugyanezek a megfontolások vonatkoznak az ár „rendkívül kedvező árként” való megadására is. A német bíróság ezzel kapcsolatban az Európai Bírósághoz fordult.
A Bíróság erre azt a választ adja, hogy a kereskedő által százalékos formában vagy az árajánlat előnyös jellegének hangsúlyozására irányuló reklámszöveg formájában bejelentett árcsökkentést a kereskedő által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb ár alapján kell meghatározni, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző 30 nap. A kereskedők így nem téveszthetik meg a fogyasztót azáltal, hogy az árcsökkentés bejelentése előtt felemelik az alkalmazott árat, és ezáltal hamis árcsökkentéseket tüntetnek fel – hangsúlyozza a Bíróság közleménye. (Az ítélet szövege itt érhető el.)
A Villány-Siklósi Borút 1994-ben alakult meg európai példák alapján, hogy a dél-Baranyai térség borászait összekapcsolja, a borturizmust szervezetten fejlessze.
Szekunderköri meghibásodás miatt október 11-én és 13-án is csökkenteni kellett a teljesítményt.