A német fagyi a legolcsóbb, az osztrák a legdrágább

2023. 08. 14., 15:17

2022-ben 3,2 milliárd liter fagylaltot állítottak elő az EU-ban, 5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az Eurostat tájékoztatása szerint a tagállamok közül 2022-ben Németországban készült a legtöbb fagylalt (620 millió liter), majd Franciaország (591 millió liter) és Olaszország (571 millió liter) következett.

Az átlagárat tekintve a Németországban gyártott fagylalt volt a legolcsóbb (1,5 euró/liter); a Franciaországban készült fagylaltnak 1,9 euró, az olasz fagylaltnak 2,3 euró volt a literenkénti átlagára.

A legdrágább az Ausztriában gyártott fagylalt volt 2022-ben (7,0 eurós literenkénti átlagárral), majd a dániai (4,4 euró/liter) és a finnországi fagylalt (2,8 euró/liter) következett.

2022-ben az uniós tagállamai összesen 250 millió kg fagylaltot exportáltak az EU-n kívüli országokba, összesen 930 millió euró értékben. A nem uniós országokból származó fagylaltimport 61 millió kg-ot tett ki, amiért a tagállamok összesen 203 millió eurót fizettek. A harmadik országokból érkező fagylaltimport mennyisége 2022-ben 14 százalékkal csökkent éves szinten, a kivitel csak 2 százalékkal esett vissza.

Franciaország 2022-ben 53 millió kg fagylaltot exportált harmadik országokba (ez az EU-n kívülre irányuló fagylaltkivitel 21 százalékát tette ki), megelőzve Hollandiát (42 millió kg fagylalt; 17 százalék), Olaszországot (31 millió kg; 13 százalék), Németországot (28 millió kg; 11 százalék) és Belgiumot (23 millió kg; 9 százalék).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 03., 23:03
Közzétették az ESG törvény újabb módosításának tervezetét, amely jelentős egyszerűsítéseket ígér a vállalkozások számára a fenntarthatósági célú átvilágítási kötelezettségek teljesítésének területén. A változások – a módosító törvény elfogadása esetén – a kihirdetés után 30 nappal lépnének hatályba, míg a módosult bírságolási rendelkezések csak 2026-tól válnának alkalmazhatóvá. A javaslat által bevezetni kívánt legfőbb változtatásokról a DLA Piper Hungary készített összefoglalót.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS